איך לשווק ביוטיוב? מדריך מבוא לשיווק ביוטיוב

שיווק ביוטיוב הוא ערוץ שיווקי נהדר לבעלי עסקים בכלל ונותני שירות בפרט. שיווק בוידאו מאפשר יצירת חיבור עם הצופים, בניית אמון ואוטוריטה והצגת הייחודיות והסגנון האישי שלנו. יוטיוב הוא מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם והפעלת ערוץ יוטיוב עם תכנים איכותיים פותחת בפנינו את האפשרות לחשיפה רחבה מאוד לקהל היעד שלנו.

תוכן עניינים

למה לשווק ביוטיוב?

לחצו פעמיים להפעלת הסרטון:

למה לשווק בוידאו

  • שיווק בוידאו מחבר אלינו את הצופים. אנשים קונים מאנשים, ווידאו גורם לצופים להכיר, לחבב ולסמוך עלינו. הם רואים ושומעים אותנו, ובעיקר מתרגלים לפרצוף שלנו. כשהם יקנו מאיתנו הם ירגישו שהם קונים ממישהו מוכר ואהוב.
  • שיווק בוידאו מאפשר להעביר את הייחודיות שלנו: שפת הדיבור (נעימה או קשוחה), קצב הדיבור (מהיר או איטי), הוייב שלנו (מגניב או מקצועי) ועוד – כל אלו עוזרים ליצור את הבידול שלנו ולהפוך את הרכישה מאיתנו לקלה יותר עבור הלקוחות, כי הם כבר יודעים למה לצפות מאיתנו. הוידאו עוזר להפיג את חוסר הודאות במפגש עם איש מקצוע חדש.
  • ללקוחות שלנו לא תמיד יש זמן או כוח לקרוא פוסטים בבלוג או בפייסבוק, הם מעדיפים לקבל ידע באמצעות וידאו או לשמוע תוך כדי שהם עושים פעולות אחרות. שיווק בוידאו מאפשר זאת.

צילום ועריכת וידאו

צילום וידאו אפשר לעשות מהטלפון הנייד שלנו, המצלמות בניידים היום הן איכותיות ומצלמות וידאו נהדר. כך שציוד לא צריך להיות החסם ביניכם לבין צילום בוידאו. מיקרופון מוצלח עולה כ-100 ש"ח ואפשר להשתמש בתאורה טבעית מהחלון. עוד על צילום ועריכת וידאו תוכלו לקרוא במדריך המפורט והמקיף שלי לצילום וידאו בעצמך.
 

למה לשווק ביוטיוב

  • חיפוש – יוטיוב הוא מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם (בבעלות מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם – גוגל). אנשים מבצעים באופן אקטיבי חיפוש ביוטיוב ואם נהיה שם עם המדריכים, הפתרונות והידע שלנו – הם ימצאו אותנו. פוטנציאל החשיפה ביוטיוב הוא מאוד גבוה.
  • תוכן ירוק עד – בניגוד לסרטון שפרסמנו בפייסבוק ונעלם אחרי כמה שעות, הסרטונים שלנו ביוטיוב הם ירוקי עד, כל עוד הם איכותיים ורלוונטיים, הם ימשיכו להופיע בתוצאות החיפוש גם חודשים ושנים אחרי שהעלינו אותם.
  • העצמה – על פי Think with Google, הצפיה ביוטיוב גורמת לאנשים להרגיש:
     מוכנים למשימה
     חכמים יותר
     שיש להם השראה
     בעלי מוטביציה
    ♡ נלהבים
     מחוברים
     מועצמים
  • אסטרטגיה שיווקית – השיווק ביוטיוב הוא חלק מהאסטרטגיה השיווקית הכוללת של העסק שלנו:
    ‐ נטמיע את הוידאו בבלוג וכך נאריך את זמן השהיה באתר ונעלה את הדירוג בעיני גוגל.
    ‐ נקשר מתוך הסרטון לסרטונים אחרים שלנו ביוטיוב וכך נשאיר את הצופה במרחב שלנו. 
    ‐ נקשר גם לערוצי השיווק אחרים שלנו וכך נשאיר את הגולשים בקהילה שלנו.
  • מונטיזציה – ערוצים פעילים וגדולים יכולים לשלב פרסומות בערוץ שלהם ולהרוויח כסף מהתוכן שהם מעלים או לשלב קישורי Affiliate (קישור שותפים). לאמזון למשל יש תוכנית שותפים, בה ניתן לפרסם מוצר מומלץ מאמזון ולקבל עמלה על כל רכישה של קהל הצופים שלנו.

אז איך עובד בשיווק ביוטיוב?

מהצד שלנו, יוצרי התוכן:

  • אנחנו כיוצרי תוכן פותחים ערוץ ביוטיוב ומעלים אליו סרטונים.
  • מבצעים מספר פעולות והגדרות ברמת הערוץ וברמת הסרטון.
  • בוחרים לכל סרטון שם, תאור והגדרת פרטיות:
    ‐ סרטון יכול להיות Public ואז הוא מופיע בתוצאות החיפוש ובערוץ שלנו.
    ‐ הוא יכול להיות Unlisted ורק מי שברשותו הקישור יכול לצפות בו.
    ‐ הוא יכול להיות פרטי ורק אנחנו יכולים לראות אותו.

מהצד של הגולש:

  • הגולש מחפש משהו ביוטיוב, ויוטיוב מחליט האם להציג את הסרטון שלנו בתוצאות החיפוש.
  • גולש יכול להירשם לערוץ, ולראות המלצות לתכנים שהערוץ מעלה בדף הבית של הגולש.
  • בעת צפיה בסרטון, בצד תהיה רשימה של סרטונים להמשך צפיה המומלצים על ידי יוטיוב.
  • בסוף הסרטון, יופיע מסך עם סרטונים מומלצים לצפיה (בד"כ 9 סרטונים) על ידי יוטיוב.

כדי לגרום לסרטון שלנו להופיע במסך של הגולש באחת או יותר מהאפשרויות האלו, אנחנו צריכים להבין את האלגוריתם של יוטיוב, הקובע האם הסרטון שלנו יופיע.

איך עובד האלגוריתם של יוטיוב?

האלגוריתם

יוטיוב מרוויח כסף מפרסומות. ככל שהגולשים ביוטיוב יצפו ביותר סרטונים לאורך כמה שיותר זמן, הוא ירוויח יותר כסף כי הגולשים יצפו ביותר פרסומות.

המטרה של יוטיוב היא שהגולשים ישארו ביוטיוב וימשיכו לראות וידאו. לכן הוא מעודד את הגולשים לצפות בעוד סרטונים ומציג להם את הסרטונים שלדעתו הם הכי הרבה יהנו מהם ולכן יצפו בהם כמה שיותר זמן.

הדרך של יוטיוב לקבוע אם וידאו רלוונטי לצופה היא באמצעות אלגוריתם.
אלגוריתם הוא מושג מתמטי ומשמעותו שיטה לביצע משימה מסויימת באמצעות כללים מוגדרים מראש. במקרה של יוטיוב, מטרת האלגוריתם (המשימה) היא לבצע דירוג של סרטונים באמצעות (השיטה) הרבה מאוד פרמטרים. האלגוריתם הוא ממוחשב ואוטומטי וקורה לכל גולש באופן ספציפי. כל משתמש ביוטיוב יראה המלצות אחרות בדף הבית ובתוצאות החיפוש שלו.

איפה ביוטיוב נחשף הגולש לסרטונים שלנו:

  1. בתוצאות החיפוש כאשר הוא מבצע חיפוש.
  2. בעמוד הבית: מקטע Recommended בו יהיו סרטונים שיוטיוב חושב שהגולש יאהב ויצפה (גם מתוך ערוצים שהגולש לא רשום אליהם)
  3. במקטע Subscriptions
  4. המשך צפיה – סרטונים המופיעים בצד ימין או שמאל (תלוי בשפת הממשק) בעת צפייה בסרטון (אם auto play דולק)
  5. בסוף סרטון

כשאנחנו מתחילים לשווק ביוטיוב, אנחנו צריכים להוכיח לו שהתכנים שלנו הם טובים ושהגולשים יהנו מהם ואז האלגוריתם יציג את הסרטונים שלנו. כמו -בSEO לאתרי אינטרנט, אפשר להשפיע על האלגוריתם של יוטיוב.

בהתחלה כדאי להתמקד בהופעה בתוצאות החיפוש, כי היא יותר קלה מאשר האופציות האחרות. להופיע בסרטונים המומלצים זה השלב הבא.

מה משפיע על האלגוריתם

נזכור שהמטרה של יוטיוב היא שהגולשים יצפו בסרטונים כמה שיותר זמן. הפרמטרים שמשפיעים על האלגוריתם הם:

  • עד כמה הסרטון שלנו רלוונטי לחיפוש של הגולש ועונה על השאלה שלו.
  • CTR איזה אחוז מהגולשים שנחשפו לסרטון בתוצאות החיפוש הקליקו עליו.
  • זמן הצפייה הכולל בסרטון (ובערוץ בכלל) ומשך הצפייה הממוצע בסרטון.
  • מעורבות בסרטון – כמה לייקים ותגובות יש לסרטון.

אם אנחנו ערוץ שיש לו כבר אלפי מנויים, כשאנחנו מעלים סרטון חדש המנויים שלנו נחשפים אליו, צופים בו, עושים לייק ומגיבים – ויוטיוב יודע אם הסרטון מצליח או לא והאם כדאי להציג אותו בתוצאות החיפוש.

כשאנחנו ערוץ חדש ללא הרבה מנויים ומעלים סרטון חדש, יוטיוב נותן לנו צ'אנס. הוא יציג את הסרטון שלנו בתוצאות חיפוש רלוונטיות ויתחיל למדוד את הפרמטרים המוזכרים למעלה. האם הקליקו (CTR), כמה זמן צפו בסרטון וכו'. אם הביצועים של הסרטון טובים, יוטיוב ימשיך להציג אותו בתוצאות החיפוש, אם הביצועים יהיו גרועים – הוא יפסיק להציג אותו בתוצאות החיפוש.

4 השלבים לשיפור החשיפה של הערוץ

שלב 1 – התאמה לחיפוש של הגולש: מילות מפתח

אנחנו רוצים שיוטיוב יבין שהסרטון שלנו הוא תשובה טובה לשאלת החיפוש של הגולש ויציג את הסרטון בתוצאות החיפוש ולכן נשבץ את מילות החיפוש (ביטוי החיפוש) של הגולש במקומות הבאים:

  • שם הסרטון (הכותרת)
     צריך להיות כמה שיותר קרוב לביטוי החיפוש של הגולש.
     כדאי לבחור ביטוי חיפוש שיש לו מספיק נפח חיפוש אבל מעט תחרות, בד"כ זה יהיה זנב ארוך (לביטוי "תרגילים לאימון כושר מהיר בחופשה" יהיו פחות חיפושים אך גם פחות תחרות, לעומת הביטוי "תרגילי כושר" עליו התחרות גבוהה מאוד).
     עבור מדריכים כדאי להתחיל שם הסרטון ב-"איך ל " או "מה עושים עם" כי זו הדרך בה אנשים מחפשים (בוודאי אם מדובר בחיפוש קולי).
     לא נרצה להשתמש בביטוי מפתח שערוצים גדולים מתחרים עליו.
  • תאור הסרטון – בתוצאות החיפוש יופיעו בערך 15 המילים הראשונות בתאור. כדאי לכתוב משפטים שלמים וארוכים ולהסביר בהם מדוע כדאי לגולש לצפות בסרטון תוך שימוש בביטוי המפתח.
  • כתוביות – ברגע שאנחנו מעלים כתוביות ליוטיוב יש אינדיקציה נוספת על תוכן הסרטון שלנו.
  • תגיות – לכל סרטון נגדיר תגיות כדי לעזור לאלגוריתם להבין על מה הסרטון ועל אילו חיפושים נרצה להופיע בתוצאות. שימו לב שיש חשיבות לסדר של התגיות, לכן את התגיות החשובות ביותר שימו ראשונות (התגית הראשונה יכולה להיות ביטוי החיפוש).

כדי למצוא ביטוי מפתח איכותי אפשר לבצע מחקר מילות מפתח ויש כלים ייעודיים לכך. אני משתמשת ב-tubebuddy שהוא תוסף לכרום ונותן ציון לכל ביטוי חיפוש בהתאם לכמות החיפושים שלו ולכמות התחרות על הביטוי. התוסף עובד גם בעברית ויש גירסה חינמית שהיא ממש מספקת (זהו קישור שותפים). במקביל יש לי גם את התוסף vidIQ, טרם החלטתי את מי אני מעדיפה.

הנה דוגמאות לתוצאות של שני התוספים עבור מונח החיפוש "איך לשמור על כושר בחופשה". שניהם מראים שהיקף החיפוש נמוך (אם כי אני מניחה שזה ביחס להיקפי חיפוש באנגלית ולא בעברית, ולכן אולי התוצאה כאן מוטה) וגם התחרות נמוכה, ולכן הביטוי מקבל ציון סביר.

ניתוח ביטוי חיפוש של התוסף Tubebuddy
ניתוח ביטוי חיפוש של התוסף Tubebuddy
ניתוח ביטוי חיפוש של התוסף vidIQ
ניתוח ביטוי חיפוש של התוסף vidIQ

שלב 2 – CTR (שיעור הקלקה Click Through Ratio)

CTR הוא אחוז הגולשים שהקליקו על הסרטון שלנו מתוך כל הגולשים שנחשפו לסרטון שלנו. אם הסרטון הוצג בתוצאות החיפוש ל-1,000 אנשים ו-50 הקליקו עליו, ה-CTR יהיה 5%. לפי יוטיוב, למחצית מהסרטונים והערוצים יש CTR שנע בין 2-10% ואנו נרצה שה-CTR שלנו יהיה כמה שיותר גבוה.

ככל שה-CTR גבוה יותר, האלגוריתם של יוטיוב מבין שהסרטון שלנו עונה לחיפוש של הגולש, כי הגולשים בעצמם אותתו לאלגוריתם שהסרטון נכון להם. אם יוטיוב הציג את הסרטון שלנו 1,000 פעמים ורק מישהו אחד הקליק עליו, יוטיוב לא ימשיך להציג את הסרטון שלנו.

איך נשכנע את הגולש להקליק על הסרטון שלנו ונעלה את ה- CTR שלנו:

 כותרת ותאור שעונים על החיפוש

בכותרת של הסרטון יש מקום ל‐100 תווים. נרצה לבחור בחוכמה את המילים הראשונות ולהשתמש במונחים שהגולש מחפש בהם ולא במונחים מקצועיים. למשל במקום "הגדל את ה-CTR" עדיף לקרוא לסרטון "איך לגרום ליותר אנשים להקליק על הוידאו שלי" – כי כך בפועל הגולש מחפש.

אפשר לשלב מילים מסקרנות, כמו סודות כדי להגדיל את ה-CTR, אך שימו לב לא להבטיח הבטחות שהסרטון לא מקיים, הסרטון צריך להיות נאמן לכותרת, מאחר ומעבר ל-CTR, האלגוריתם גם מודד את משך הצפיה בסרטון. אם משכנו גולשים להקליק על הסרטון באמצעות CTR קליקבייט, אבל התוכן שלנו לא עונה על ההבטחה, הם ינטשו והאלגוריתם יבין שהסרטון לא מעניין.

תמונה ממוזערת (Thumbnail) מושכת:

הטאמבנייל היא התמונה הראשית של הסרטון והיא תופיע בתוצאות החיפוש וגם בערוץ שלנו. חשוב שהיא תהיה תמונה באיכות טובה, עם כיתוב מסקרן שעונה על השאלה של הגולש.

המלצות לתמונה ממוזערת

  • בעת צילום הוידאו כדאי לצלם במיוחד תמונה עבור הטאמבנייל ולא להשתמש בצילום מסך מתוך הסרטון, אין מה להשוות מבחינת האיכות והנראות.
  • בדרך כלל כדאי להשתמש בתמונת פנים שלנו.
  • בעת הצילום נצטלם כשאנחנו בצד של הפריים כך שנשאר מקום לטקסט בחצי השני של התמונה.
  • יוטיוברים רבים משתמשים בהבעות פנים מוגזמות כדי למשוך תשומת לב, באופן אישי אני לא מתחברת לכך ולא משתמשת בהבעות פנים מוגזמות, אבל לפעמים מתוך הסרטון אני מוציאה פריימים יותר מעניינים ומשתמשת בהם.
  • כדאי שהרקע של התמונה יהיה בהיר ומטושטש.
  • הוסיפו בתוכנת עריכת תמונות 3-5 מילים על התמונה. המילים צריכות להיות בגופן ממש גדול כך שהן יהיו בולטות ואפשר יהיה לקרוא אותן גם כשהטאמבנייל קטנה.
  • נרצה לשמור על נראות אחידה בכל הטאמבניילס שלנו, כלומר שיהיו כמה מאפיינים זהים. גודל וסוג הגופן, צבעים, או אלמנטים אחרים. נרצה שגולש שכבר נחשף לכמה סרטונים שלנו, יזהה כשהוא גולל בתוצאות החיפוש שמדובר בסרטון שלנו.
הנה כמה דוגמאות מערוץ היוטיוב שלי והסגנון הנוכחי של הטאמבניילס בו אני משתמשת:
דוגמאות לתמונות ממוזערות ביוטיוב מהערוץ של מירה
טאמבניילס השומרות על סגנון אחיד (מתוך ערוץ היוטיוב שלי)

שלב 3 – Retention (שימור קהל) וזמן צפיה

כנראה שהפרמטר הכי חשוב לאלגוריתם הוא זמן הצפיה בסרטון. האם הגולשים שנכנסים לסרטון צופים בו או שהם מבינים כבר בהתחלה שזה לא מה שהם חיפשו? כמה זמן הם צפו בסרטון מתוך משך הזמן הכולל שלו?

נבין את המושגים:

  • זמן צפיה כולל – סך הזמן בדקות/שעות שצפו בסרטון או בערוץ כל הצופים.
  • Retention (שימור קהל) – אחוז הצופים שצפו בסרטון עד דקה מסויימת (לפחות).
  • משך צפיה ממוצע – כמה דקות צפה כל גולש בממוצע בסרטון.

דוגמה

שני סרטונים באורך 10 דקות הועלו ליוטיוב.

  • בסרטון A צפו 1,000 אנשים, כל אחד מהם צפה 2 דקות ונטש את הסרטון.
  • בסרטון B צפו 500 אנשים בלבד, 200 מהם צפו עד סוף הסרטון, 300 מהם צפו חצי דקה בלבד ונטשו.
  בואו נסתכל על המדדים השונים:

לאיזה סרטון תוצאות טובות יותר? על אף שלסרטון B יש פחות צפיות, המדדים שלו טובים יותר – יש לו יותר זמן צפיה כולל, משך הצפיה הממוצע גבוה יותר, ו-40% מהצופים צפו בסרטון עד הסוף. כך שמספר הצפיות הוא לא המדד הטוב ביותר לאיכות הסרטון.

Audience Retention – שימור קהל

 זהו גרף שמראה את אחוז שימור הקהל לאורך הסרטון. בד"כ בשניות הראשונות נראה ירידה חדה, ואח"כ גרף של ירידה הדרגתית. אם יש קפיצות גדולות, למשל בדוגמה כאן בדקה 08:00 יש ירידה גדולה של אחוז הצופים מ-38% ל-15%, ניתן לבדוק ספציפית מה קורה בדקה זו שגרם לנטישה חדה (במקרה הנ"ל – בעיות סאונד).

איך שומרים על זמן צפיה ו-retention גבוהים?

  • הסרטון צריך לענות על ההבטחה שבכותרת שלו. אין טעם לתת כותרות מפוצצות, קליקבייטס, כדי שהגולש יקליק עליהן, ואז ינטוש כי הסרטון מדבר על נושאים אחרים.
  • ההתחלה צריכה להיות מעניינת. כמובן שכל הסרטון צריך להיות מעניין, אבל ההתחלה חשובה מאוד. אתם לא רוצים להתחיל בלהסביר מי אתם. אחרי שהגולש יראה כמה סרטונים שלכם ויתחיל להכיר ולחבב אתכם, הוא כבר יבדוק לבד מי אתם ואיך אתם יכולים לעזור לו. תתחילו ב-"היום אני הולכת ללמד אתכם על " או ישר בתכלס. אפשר להוסיף טיזר למה כדאי לצפות עד סוף הסרטון.
  • איכות הסרטון. סאונד מעולה הוא חובה, תאורה טובה, פריים מוצלח, דיבור ברור ורהוט, בלי קטעים מתים בהם אתם חושבים על מה עוד רציתם לומר.
  • מערך סרטון. לפני שאתם מתחילים לצלם, חשבו על סדר הדברים, ארגנו את התוכן ורשמו נקודות חשובות שאתם לא רוצים לפספס. כך הסרטון שלכם יהיה מסודר ובנוי היטב.
  • עריכה. ליוצרי תוכן שונים יש שיטות עריכה שונות להשארת העניין של הצופים.
     עריכות מעניינות, זוויות צילום שונות של אותו השוט או החלפת לוקיישנים במהלך הסרטון.
     הדגמות חיות – הקלטת מסך של הנושא אותו אתם מדריכים במחשב או צילום של הפעולה אותה אתם מבצעים (למשל הדגמה של תרגיל כושר וברקע שומעים אתכם מסבירים עליו).
     הוספת צלילים, טקסט ואלמנטים ויזואלים – שמדגישים את מה שאתם אומרים.
    מצאו את שיטות הצילום והעריכה המתאימות לכם. צפו בסרטונים של אחרים, שימו לב למה אתם אוהבים וישמו אצלכם.

טיפ!

ברגע שאתם מפרסמים סרטון חדש צפו בו מההתחלה ועד הסוף (אפשר במהירות כפולה) כדי ליצור את הצפיה הראשונה.

שלב 4 – מעורבות

המעורבות בסרטון חשובה מאוד לחשיפתו בתוצאות החיפוש. מעורבות מתבטאת בלייקים לסרטון, תגובות והרשמה לערוץ. 

איך נשפר את המעורבות בסרטון:

  • דברו אל הקהל והפעילו אותו (CTA – Call to Action).
    – בקשו מהצופים לעשות לייק לסרטון אם הם אהבו אותו.
    – שאלו שאלות תוך כדי הסרטון וגם בסופו ובקשו שיגיבו בתגובות מתחת לסרטון. שאלות כמו: איך אתם עושים את זה? ספרו לי על טריקים שעובדים לכם; ספרו לי על כלים בהם אתם משתמשים; מה הטיפ הכי טוב שלכם?.
    – הסבירו להם למה כדאי להם לעשות מנוי לערוץ שלכם.
  • הגיבו מהר לכל תגובה שרושמים לכם. ברגע שאתם מגיבים, אתם מכפילים את כמות התגובות. בתשובה שלכם לתגובה, אתם יכולים לשאול שאלה, ואז המגיב יענה לכם ועוד פעם הכפלתם את כמות התגובות בסרטון, אפילו אם זו שאלה פשוטה של "אילו תכנים מעניינים אותך?".

טיפ!

עשו לייק לסרטון של עצמכם והגיבו את התגובה הראשונה. בתגובה תוכלו לשאול שאלה ("איזה תוכן מעניין אתכם שאצלם?"), לתת טיפ, להודות לצופים על הצפיה ולבקש שישתפו בטיפ משלהם, לשים קישור לפלייליסט או סרטון אחר שלכם. את התגובה הצמידו כך שהיא תבלוט ותמיד תהיה ראשונה.

טיפים להצלחת ערוץ היוטיוב שלנו

עד עכשיו דיברנו על הסרטון הבודד, אבל יוטיוב רואה את הסרטון שלנו כחלק מהמכלול. הערוץ שלנו והסרטונים האחרים שלנו משפיעים על הסרטון הבודד.

השארת הצופים בערוץ שלנו

ככל שגולש רואה יותר סרטונים שלנו, יש סיכוי גבוה יותר שנופיע בתוצאות החיפוש שלו או בעמוד הבית שלו, אפילו אם הוא לא עשה לנו מנוי לערוץ. בנוסף הוא מעלה את זמן הצפיה הכולל בערוץ שלנו שהוא גם פרמטר שהאלגוריתם מודד.

איך נגרום לגולש לצפות בעוד סרטונים שלנו?

  • נפנה לסרטונים אחרים בתוך הסרטון
    בעת הצילום נפנה את הגולש לסרטון רלוונטי שמתקשר לנושא עליו אנחנו מדברים ונסביר שהקישור יופיע בכרטיס (פיצ'ר של יוטיוב – אפשר להוסיף קישור תוך כדי הסרטון ולבחור את מועד הצגת הקישור) או בתאור של הסרטון.
  • מסך הסיום End Screen
    מסך הסיום הוא פיצ'ר נוסף של יוטיוב בו אנחנו יכולים להוסיף עד 4 אלמנטים שיודבקו על השניות האחרונות של הסרטון. האלמנטים יכולים להיות הרשמה לערוץ, וטאמנביילים של סרטונים או פלייליסטים (רשימות צפיה playlists) אחרים שלנו.
    בעריכת הסרטון (טרם העלתו ליוטיוב) אפשר להוסיף להוסיף תמונת רקע או תמונה שחורה למשך 10-20 שניות, ועליה נדביר ביוטיוב את האלמנטים (כך שהם לא יסתירו אותנו בזמן שאנחנו מדברים).
  • תאור הסרטון
    מעבר לשתי השורות הראשונות שמופיעות בתוצאות החיפוש, אפשר להשתמש בתאור הסרטון כדי לעניין עוד את הצופים שלנו ולהציע להם תכנים נוספים:
     רשימה של סרטונים שהוזכרו בוידאו
     רשימה של סרטונים קשורים
     לינקים לכל ערוצי השיווק האחרים שלנו
     לינקים לכלים או מוצרים שהוזכרו בסרטון
  • הגדרת פלייליטס
    ניתן ליצור פלייליסטים (רשימות צפיה) ולאגד מספר סרטונים הקשורים לאותו נושא. הפליילסט יכולה להופיע בתוצאות החיפוש והיא מאפשרת לנו להגיע לתוצאות החיפוש בלי לייצר עוד סרטונים. כדאי לתת לפלייליסט שם שדומה למה שאנשים מחפשים.

הגדלת מספר המנויים בערוץ

בחירת נישה

התמקדות בקהל מסויים או נושא ספציפי מזרזות את קצב הגידול של מנויי הערוץ. כאשר גולש מתעניין בנושא X, וצופה בסרטון שלנו בנושא X, ויש לנו להציע לו עוד סרטונים בנושא X, הוא יצפה גם בהם. הוא יקבל עוד תכנים מהסוג שהוא אוהב, יגדיל את זמן הצפיה ואת המעורבות והסיכויים שירשם לערוץ גבוהים.

מאחר והגולשים שנרשמו לערוץ מעוניינים בנושא X, ככל שנעשה עוד סרטונים בנושא X המנויים שלנו יהיו מרוצים ויוטיוב יבין שאנחנו מומחים בנושא X ויתחיל להציג עוד ועוד סרטונים בנושא X לגולשים שמתעניינים בנושא זה.

אפשר לבחור 1-3 נושאים בתחומים דומים. יותר מזה כבר לא יהיה לנו מיקוד ויוטיוב לא יזהה שאנו מומחים לתחום מסויים.

תדירות העלאת סרטונים קבועה

אנשים נרשמים לערוץ כשהם יודעים לאילו תכנים לצפות ומחכים לתוכן הבא. אם בכל סוף סרטון נגיד לצופים באילו ימים אנו מעלים סרטון חדש זה ישפר את הסיכוי שהם יעשו לנו מנוי. גם ב-Cover של ערוץ היוטיוב כדאי לכתוב מהי תדירות העלאת הסרטונים.

תכנון מערך תכנים

כדי שנוכל להפנות את הצופים לסרטונים אחרים שלנו בתחומים המעניינים אותם, כדאי שנתכנן את מערך התכנים בערוץ.

  • נכין רשימת מדריכים בסיסיים בתחום שלנו ומפת חשיבה (שמש) למדריכים מתקדמים יותר. 
  • נכתוב את כל השאלות הנפוצות ששואלים אותנו.
  • נבדוק אילו סרטונים מצליחים עם הרבה צפיות יש לערוצים מתחרים בנישה שלנו.
  • נבצע מחקר מילות מפתח על מנת למצוא נושאים ורעיונות לתכנים שלנו.
כך נוכל עם הזמן למלא את הערוץ שלנו בתכנים חשובים ורלוונטיים לקהל שלנו.

הגדרות ערוץ

יש כמה הגדרות ופעולות טכניות פשוטות שנוכל לעשות על מנת לשפר את הנראות והביצועים של הערוץ.
  • תמונת קאבר (Channel Art) בה נרשום איזה תוכן הערוץ מציע, באיזה ימים מתפרסמים סרטונים חדשים, ולוגו או תמונה שלנו.
  • על תמונת הקאבר נוסיף לינקים לנכסים דיגיטלים אחרים (בלוג, פייסבוק). זהו פיצ'ר מובנה של יוטיוב.
  • טאב "מידע על הערוץ" (About)
    ♡ נרשום אילו תכנים יש בערוץ
    ♡ נוסיף הנעה לפעולה להרשמה לערוץ עם הסבר מדוע כדאי להירשם.
    ♡ נפרט את פרטי הקשר שלנו ונצרף לינק לאתר ולנכסים דיגיטלים אחרים.
  • דף הבית של הערוץ
    ♡ נגדיר סרטון intro למבקרים חדשים הכולל הצגה שלנו, איזה תוכן יש בערוץ וקריאה לפעולה. אפשר לתת לסרטון ה-intro את השם שלנו וכך הוא יעלה גם בתוצאות החיפוש בגוגל.
    ♡ סרטון למבקרים חוזרים – אפשר לשנות לסרטון המפורסם האחרון.
    ♡ כשכבר יש לנו די הרבה סרטונים בערוץ אפשר לבצע בדף הבית חלוקה לספריות

מסקנות

ערוץ יוטיוב הוא אפיק שיווק מעולה לעסקים ויכול לתרום לכם ולהקפיץ את העסק שלכם. קחו בחשבון שהפקת סרטון לוקחת זמן לא מועט אבל התרומה של הסרטון לאורך זמן יכולה להצדיק את ההשקעה. רגע לפני שאתם מתחילים לצלם, בקרו ביוטיוב, צפו בסרטונים, למדו וקחו השראה, שימו לב למה אתם מתחברים ומה תוכלו לקחת וליישם אצלכם.

ערוצי יוטיוב מומלצים:

אם תרצו לבדוק ביחד איתי איך ערוץ יוטיוב משתלב באסטרטגיה השיווקית שלכם, נוכל לעשות זאת בייעוץ אישי. 

נא לא לשלוח שאלות מקצועיות, לא אענה עליהן. 

נעים להכיר!

נעים מאוד, אני מירה רוזנפלד, יועצת עסקית וכלכלית לעצמאים. אני מלמדת חשיבה אסטרטגית לטווח ארוך, שיווק אותנטי ונעים באמצעות תוכן והבנה וניתוח של נתונים כלכליים, במטרה לעזור לעצמאים להגיע להישגים מצויינים ולממש את הפוטנציאל שלהם. אני מאמינה במצויינות ובדוגמה אישית ולכן את הדברים שאני מלמדת – אני גם עושה בעצמי.

אני משווקת באמצעות תכנים במגוון פלטפורמות (פייסבוק, בלוג, ניוזלטר ויוטיוב), מנהלת את הכסף שלי ותמיד חושבת קדימה, איך לעשות יותר, איך להצליח יותר ואיך לעזור יותר לקהילה שלי.

יש לי ניסיון של מעל עשר שנים בתחום הניהול הפיננסי, תכנון כלכלי ואסטרטגיות תמחור. אני בוגרת תואר ראשון בכלכלה וניהול מהטכניון בהצטיינות יתרה ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב בהתמחות שיווק ואסטרטגיה. בנוסף התמחיתי בייעוץ עסקי לעסקים קטנים, באימון אישי ובתכנון פיננסי אישי. עוד עליי

דילוג לתוכן