לוח תוכן: השיטה לתכנון שיווק חודשי שתעשה לכם סדר

כולם יודעים שצריך לשווק, וצריך לעשות את זה בהתמדה ובאינטנסיביות, גם אתם יודעים את זה. אבל עם לדעת לא הולכים למכולת. אני הופכת את הידע לעשייה באמצעות תכנון וארגון של השיווק, בצורה שיטתית ולפי שלבים. בשיטה הזו, בכל שלב יש לי רק משימה אחת לעשות.

בשלב ראשון לחשוב על תכנים, אחר כך לכתוב במרוכז, ובשלב האחרון לתזמן.

אני עובדת עם טבלה חודשית שבה אני מתכננת את השיווק של החודש הבא. בטבלה אני רושמת את נושא הפוסט – ומסמנת לי בעמודות באיזה שלב אני – האם כבר כתבתי, צילמתי או תזמנתי את הפוסט. כך יש לי תמונה ויזואלית של מה אני עוד צריכה לעשות (וגם יש לי את הסיפוק של סימון מלא V-ים בטבלה).

תוכן עניינים

שיטת התכנון החודשי - סרטון הדרכה:

מתנה: לוח תוכן לתכנון השיווק ל-2021

אתם מוזמנים להקליק על הכפתור ולקבל במתנה את לוח התכנון! האקסל בנוי כך שניתן לכווץ את החודשים ולהתרכז בחודש הרלוונטי, להוסיף או להוריד עמודות, ולראות את כל המידע הדרוש לכם כדי לשווק בהצלחה. הוא גם צבעוני ונעים כדי שיהיה לכם כיף להיכנס אליו ולעבוד איתו ♥

שיטת התכנון החודשי

איך עובדת השיטה שלי:

עמודת תאריך

אני מתחילה בלרשום בטבלה את התאריכים אחד מתחת לשני, אני מתכנתת שלושה פוסטים בשבוע ולכן ברשימה שלי יש כ-12 תאריכים. אם יש אירוע מיוחד או חג, אני רושמת בצד כדי שאוכל להתייחס לחג (או לא).

עמודת תמהיל תכנים

זו עמודה ממש חשובה בה רשום סוג התוכן של הפוסט, כך שיווצר תמהיל שמצד אחד יהיה מגוון, ומצד שני יהיה שיטתי. הסוגים יכולים להיות טיפ מקצועי, סיפור אישי , סיפור לקוח, תובנות, מאחורי הקלעים ועוד.

עמודת נושא

לכל סוג פוסט אני מצמידה רעיון. קודם כל אני הולכת לרשימת הרעיונות שלי, או לפוסטים הכתובים שכתבתי כשהייתי בשוונג ותחת השראה – ובודקת מה הכי בא לי לפרסם ומשבצת את הרעיונות לתאריכים השונים. כשמיציתי את רשימת הרעיונות והפוסטים הכתובים, אני פשוט חושבת עם עצמי מה יהיה הכי מתאים לרשום עליו החודש.

עמודת כתוב

אחרי שסיימתי לתכנן את הלו"ז, אני עוברת לכתיבה. בד"כ זה יהיה ביום אחר, על הבוקר, כשאני רעננה. אני מעתיקה את הנושאים לקובץ וורד, מסגננת כותרת, ומתחילה לכתוב. כל פוסט שכתבתי, אני מסמנת V בטבלה בעמודת "כתוב", כדי שאני אראה את קצב ההתקדמות שלי וארגיש מוצלחת ונהדרת. כמו לסמן וי ברשימת משימות – זה כיף.

עמודת תמונה / וידאו

אחרי שסיימתי עם הכתיבה בוורד, אני חוזרת לטבלה שלי וחושבת על תמונה מתאימה לכל פוסט. אם זה פוסט אישי עליי, ארשום תמונה שלי, אם זה מסר אחר, ארשום מה אני רוצה שיופיע בתמונה. אחרי שסיימתי עם תכנון התמונות, אני עוברת לצילום. כל תמונה שצילמתי (או בחרתי תמונת סטוק), אני מסמנת V. שוב כיף.

עמודת תזמון

עכשיו הגעתי לשלב הקל! אני לוקחת את הטקסט, בוחרת את התמונה, ומתזמנת את הפוסט לתאריך שלו. וכמובן מסמנת V בטבלה כדי שהכול יהיה מסודר וברור. אחרי שכל הטבלה מלאה ב-V אני יכולה להתמוגג לי מנחת (בעצם, אז אני עוברת לכתוב מדריכים בבלוג).

עמודות נוספות

אפשר להוסיף עוד עמודות בהתאם לצורך. למשל אם יש קישור לבלוג או לדף נחיתה, אם יש מסר מכירתי, אם אני רוצה לתייג את פרופיל הפייס האישי שלי או לא.

תוך כדי החודש אני משנה מעט. מוסיפה פוסט ספונטני, מחליפה תאריכים, מעדכנת תמונה או שתיים, עורכת קצת את הטקסט, אבל בגדול, רוב עבודת השיווק שלי הסתיימה.

השיטה הזו עובדת לי ממש מעולה.

למתקדמים: ניתוח ביצועים והפקת תובנות

ניתוח הביצועים של התכנים השיווקיים שלנו מאפשר לנו להבין אילו פוסטים עובדים יותר ואילו פחות, מה הקהילה שלנו אוהבת לקרוא, מה מעניין את הגולשים שלנו ואיזה סגנון כתיבה הקוראים שלנו מעדיפים.

ככל שיהיה לנו יותר מידע על ההעדפות של הקוראים שלנו, נוכל לכתוב להם תכנים מתאימים ומעניינים יותר וכך לשפר את הביצועים של התוכן שלנו לאורך זמן.

איך עושים את זה?

שלב א – עמודות מעקב על ביצועי הפוסטים

נוסיף לטבלת התכנון שלנו עמודות מעקב על ביצועי הפוסטים:

  • חשיפה אורגנית: כמה אנשים נחשפו אל הפוסט?
  • גודל הקהילה שלנו: כמה עוקבים יש אחרי העמוד/ערוץ שלנו?
  • אחוז חשיפה אורגנית: החשיפה האורגנית חלקי גודל הקהילה תיתן לנו את אחוז החשיפה האורגנית. באמצעות אחוז זה יהיה לנו קל להבין במבט קצר אילו פוסטים מצליחים יותר ואילו פחות. בדרך כלל ככל שהפוסט יותר מוצלח ומעניין, אחוז יותר גדול מהעוקבים שלנו ייחשף אליו.
  • נתוני מעורבות: אפשר גם להוסיף לטבלה נתונים על כמות הקלקות על הפוסט (כמה אנשים הביעו רצון לקרוא את הפוסט במלואו ולחצו על See more), כמות תגובות, לייקים ושיתופים.

שלב ב – פירוט מאפייני הפוסטים

השלב השני של ניתוח הביצועים, הוא פירוט המאפיינים השונים של כל פוסט. כדי שנוכל לנתח מהן הסיבות להצלחה או לכישלון של פוסט, נרצה לדעת מה מאפיין אותו לעומת הפוסטים האחרים.

  • האם כתבנו טקסט ארוך או קצר?
  • האם כתבתנו טקסט רגשי מאוד או טיפ מקצועי נהדר במיוחד?
  • האם צירפנו תמונה שלנו, תמונת סטוק, או שבכלל מדובר בוידאו?
  • האם התוכן הוא סיפור אישי שלנו, מאחורי הקלעים של העסק שלנו, או סיפור לקוח?
  • האם יש קישור או הנעה לפעולה בגוף הפוסט?
  • האם זהו פוסט שבא לתת ערך או פוסט מכירתי?

שלב ג – השוואה וניתוח נתוני הביצוע ומאפייני הפוסט

עכשיו נשווה בין הפוסטים. נאתר את הפוסטים שהצטיינו במיוחד והגיעו לחשיפה רחבה או מעורבות גבוהה ונבדוק במה הם שונים מהפוסטים הממוצעים בעמוד שלנו. נוכל גם לעשות את הניתוח עבור תכנים שכשלו באופן מיוחד.

חשוב שנרשום באופן מסודרת את המסקנות שלנו. במחברת, בגוגל דוקס, בוורד או במייל. העיקר שיהיה לנו מקום שמרכז את התובנות שלנו, וכאשר ניגש לכתוב את התכנים של החודש הבא, נוכל להשתמש במסקנות ובתובנות כדי לכתוב טוב יותר עבור הקהילה שלנו.

woo hoo זה הזמן לתכנונים!

להרבה מאוד עצמאים קשה להתמיד בשיווק כי הם לא עובדים מספיק מאורגן. המטרה של האקסל היא ליצור סדר, ארגון ושיטתיות. שריינו לכם כמה שעות כל חודש לתכנון החודש הבא, עדכנו את האקסל ושדרגו את השיווק שלכם.

רוצים לתכנן את השיווק שלכם ביחד איתי?  אני טובה מאוד בתכנון וארגון, בחשיבה על רעיונות מגוונים לשיווק שלכם ובבחירת אסטרטגיה לטווח ארוך שמתאימה לכם. מוזמנים להיעזר בשירותי הייעוץ שלי.

נא לא לשלוח שאלות מקצועיות, לא אענה עליהן. 

בהצלחה מעומק הלב!
♥ מירה רוזנפלד

מאמרים קשורים:

נעים להכיר!

נעים מאוד, אני מירה רוזנפלד, יועצת עסקית וכלכלית לעצמאים. אני מלמדת חשיבה אסטרטגית לטווח ארוך, שיווק אותנטי ונעים באמצעות תוכן והבנה וניתוח של נתונים כלכליים, במטרה לעזור לעצמאים להגיע להישגים מצויינים ולממש את הפוטנציאל שלהם. אני מאמינה במצויינות ובדוגמה אישית ולכן את הדברים שאני מלמדת – אני גם עושה בעצמי.

אני משווקת באמצעות תכנים במגוון פלטפורמות (פייסבוק, בלוג, ניוזלטר ויוטיוב), מנהלת את הכסף שלי ותמיד חושבת קדימה, איך לעשות יותר, איך להצליח יותר ואיך לעזור יותר לקהילה שלי.

יש לי ניסיון של מעל עשר שנים בתחום הניהול הפיננסי, תכנון כלכלי ואסטרטגיות תמחור. אני בוגרת תואר ראשון בכלכלה וניהול מהטכניון בהצטיינות יתרה ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב בהתמחות שיווק ואסטרטגיה. בנוסף התמחיתי בייעוץ עסקי לעסקים קטנים, באימון אישי ובתכנון פיננסי אישי. עוד עליי

דילוג לתוכן