שיווק בפייסבוק: מדריך לפתיחת עמוד עסקי בפייסבוק

מבין כל ארבעת ערוצי השיווק שלי, השיווק בפייסבוק הוא הכי קל וכיפי. הסגנון הוא אישי, הפוסטים קצרים (יחסית ל-1,500 מילה של פוסט ממוצע בבלוג שלי), לא צריך לחשוב על מילות מפתח ו-SEO ואני יכולה לשים איזו תמונה שבא לי. אפשר לחשוף את התכנים לאלפי אנשים באמצעות שילוב של שיווק אורגני ופרסום ממומן ולייצר מעורבות במגוון דרכים.

אם גם אתם משווקים או רוצים לשווק דרך עמוד פייסבוק עסקי – בואו נעשה את זה נכון:

תוכן עניינים

הגדרות ראשוניות לעמוד פייסבוק שנראה מעולה

תמונת פרופיל

אנשים קונים מאנשים. העוקבים שלכם רוצים לדעת מי עומד מאחורי העסק, להכיר, לחבב ולסמוך עליכם. ברוב המקרים, הכי כדאי לשים תמונת פנים טובה שלכם.

תמונת קאבר

הדבר הכי בולט שרואה גולש שנכנס לעמוד שלכם – היא תמונת הקאבר. היא צריכה להיות נעימה ולהסביר מה אתם עושים, והיא צריכה להיות מותאמת למובייל (כלומר הטקסט צריך להיות ממורכז ולא לגלוש לצדדים של התמונה (אחרת הקצוות שלו נחתכים במובייל).

שם העמוד

: בעיניי כדאי ששם העמוד יכלול את השם שלכם ואת העיסוק שלכם. השם שלכם – כדאי ליצור חיבור, העיסוק – כך שבמבט זריז מי שמסתכל על הפרופיל או העמוד העסקי שלכם – ידע מה אתם עושים ואם הוא רוצה להישאר ולעבור על התכנים שלכם. שיניתם עיסוק? אפשר לשנות את שם העמוד, עשו כל פעם שינויים קטנים והדרגתיים, שיעברו את חומות ההגנה של פייסבוק.

Username

תוכלו להגדיר לעמוד שם משתמש שיהיה הכתובת של העמוד במקום רצף של ספרות. בחרו היטב. בניגוד לכתובת האתר שלכם, כאן אי אפשר להוסיף הפניה אוטומטית מכתובת עמוד ישנה לחדשה.

חיבור לפרופיל האישי

הלקוחות שלכם רוצים לדעת מי אתם. הוסיפו את עצמכם כ-Team Member לדף העסקי וכך יהיה לכם קשר דו כיווני בין הפרופיל האישי לדף העסקי. הוספת ה-Team member בעצם תוסיף שורה בפרופיל האישי שלכם שאומרת שאתם מנהלים את הדף העסקי. 

כרגע זה נראה שפייסבוק הסירו את האפשרות הזו, אני מקווה שהם יחזירו אותה בקרוב.

דרך נוספת ליצור חיבור (חד כיווני – מהפרופיל האישי לדף העסקי) היא להוסיף את הדף העסקי כמקום העבודה הנוכחי שלכם.

מקטע אודות (About)

כאן תוכלו להוסיף פרטים על עצמכם. את האודות כדאי לרשום ברור ותמציתי מאחר ויש מקום רק למספר שורות בודדות. בנוסף זה המקום לעדכן את הטלפון, המייל וכתובת אתר האינטרנט שלכם. הקלו על הקהל שלכם להגיע אליכם.

חיבור לקבוצת הפייסבוק

אם יש לכם קבוצת פייסבוק של העסק, אל תסתירו אותה. תקלו על הגולשים שלכם להגיע אליה.

פוסט נעוץ

אפשר לנעוץ פוסט שלכם שיופיע בראש העמוד (רלוונטי בעיקר לגולשים במחשב ולא מהאפקליציה בנייד). בפוסט הזה תוכלו לרשום מי אתם, מה אתם עושים, למי אתם פונים ולצרף תמונה נהדרת שלכם. אפשר לערוך את הפוסט הזה כמה שבא לכם, וגם להחליף ולרענן תמונות (למשל בחורף תמונה שלכם בסוודר, ובקיץ בחולצה יותר קלילה).

סימנתם וי על כל הסעיפים? אשריכם. אפילו אצלי יש כמה חריקות 😉 אבל ככל שיותר הגדרות יהיו נכונות, העמוד שלכם יהיה יותר ברור ומדוייק לקהל שלכם.

קהל העוקבים בעמוד

אז יש לכם עמוד פייסבוק, הגדרתם אותו נכון והוא נראה מעולה. רגע לפני שאתם לוחצים על הכפתור שמזמין את כל החברים שלכם לעשות לייק, בואו נבין מה תהיה ההשפעה של זה.

פייסבוק מציג את התכנים שאתם מעלים לעמוד שלכם לקהל העוקבים שלכם (אלו שעשו לייק ואלו שעשו רק follow). ככל שיותר אנשים שנחשפו לפוסט יגלו בו מעורבות: כלומר ילחצו על קרא עוד / See more, יעשו לייק או יכתבו תגובה, פייסבוק יבין שהפוסט מעניין וימשיך להראות אותו לעוד אנשים.

אם לא תהיה מעורבות סביב הפוסט, הוא ייעלם ולא יופיע בפיד של העוקבים שלכם.

אם הזמנתם את כל החברים שלכם לעשות לייק, חלקם יעשו זאת, כדי לתמוך בכם, גם אם התכנים שלכם לא מעניינים אותם. כשהחברים האלו יראו פוסט שלכם בפיד, הם יתעלמו ממנו. פייסבוק יבין שהפוסט שלכם לא מעניין והופ – זרקתם את הפוסט לפח.

איך כן כדאי להזמין חברים לעמוד הפייסבוק בהתחלה?

 אפשר לפרסם פוסט בפרופיל האישי, לכתוב שפתחתם עמוד בנושא מסויים, ושמי שבאמת מתעניין, מוזמן לעשות לייק לדף. כך קהל העוקבים הראשוני שלכם בעמוד באמת יתעניין בתכנים, יגלה מעורבות בפוסטים ופייסבוק יפרגן לכם.

אז נכון, יהיו לכם פחות לייקים בהתחלה, אבל כמות הלייקים היא לא המדד היחיד לגודל הקהילה שלכם. וכאן אני רוצה להסביר על קהל מעורב בפרסום ממומן בפייסבוק.

בפרסום ממומן יש לנו קהל נוסף – קהל מעורבים בעמוד. הגולשים שקראו את התכנים שלכם, עשו לייק בפוסט או הגיבו – אבל לא עשו לייק בעמוד. קהל המעורבים בעמוד יכול להיות גדול פי 2 וגם פי 10 ממספר הלייקים בעמוד שלכם. אפשר לפרסם באופן שוטף לקהל המעורבים (באמצעות פרסום ממומן) ולהגיע לאנשים שהתכנים שלכם מעניינים אותם, גם אם הם לא עשו לייק.

אז הסירו את אצבעכם מכפתור הזמנת החברים לעמוד, כדי שלא תשבשו את קהל העוקבים בעמוד שלכם עם לייקים לא רלווטניים. יש דרכים טובות יותר להגיע לקהל היעד שלכם.

טרנדים

כתבתי מדריך על טרנדים בפייסבוק שאני לא עושה  –הגיבו "אני" והבוטית שלי תשלח אליכם את המדריך. סתם. לא באמת כתבתי. כי יש טרנדים בפייסבוק שאני ממש לא אוהבת ולא עושה אותם.

לינק בתגובה הראשונה

כתבתם מדריך מעולה בבלוג? פרסמתם דף נחיתה? שתפו את הלינק בגוף הפוסט. זה אולי מוריד חשיפה, אבל זה מגביר את הסיכוי שאנשים ילחצו על הקישור שלכם.

תארו לעצמכם שיש לכם מלא תגובות על הפוסט הנפלא שכתבתם, כמה אנשים אתם חושבים ילחצו על previous comments כדי להגיע לתגובה הראשונה שלכם ולללינק ששמתם שם? לפעמים התגובה הזו בכלל לא תוצג כי האוטומט בפייסבוק הוא להציג תגובות רלוונטיות ולא את כל התגובות. אז חבל. אולי הפוסט ייחשף ליותר אנשים, אבל מעט מהם ילחצו על הקישור כי אי אפשר למצוא אותו. יש דרכים נכונות יותר להשיג חשיפה גבוהה (פרסום תכנים בעלי ערך באופן קבוע בעמוד, או פרסום ממומן).

הגיבו אני

אני מבינה את הרציונל – זה יוצר מעורבות ואולי מעלה חשיפה, אבל בעיניי זה שיווק גרוע. התגובות הן קצרות, חזרתיות ולא יוצרות קשר בינכם לבין העוקבים שלכם וגם כי בעיניי זה לא פייר לחייב אנשים להגיב לכם באופן פומבי ולהצהיר שמה שאתם עושים מעניין אותם. אני כמעט לעולם לא אגיב אני, גם אם אני מעוניינת בתכנים. רוצים אותי לרשימת התפוצה שלכם? תתאמצו ותעלו דף נחיתה אמיתי עם טופס הרשמה.

רשימת תפוצה במסנג'ר

אומרים לכם שזה הדבר הבא, שאחוזי הפתיחה הם מטורפים ושהניוזלטר מת. אין לי משהו מקצועי נגד רשימה תפוצה כזו, חוץ מזה שזה ממש מעצבן. שרוב המשווקים שאני נתקלתי בהם מספימים בלי אפשרות הסרה מהרשימה ומחייבים אותי לעשות להם block. רוצים לעשות רשימה כזו ולשלוח הודעות מעצבנות למסנג'ר הפרטי של אנשים? סבבה. בסוף כל הודעה תוסיפו אפשרות "הסר" ואל תשגעו אנשים.

שיווק בפרופיל האישי

יש גישה של שיווק בפייסבוק, שבה אתם מציעים חברות לאנשים שתואמים את קהל היעד שלכם, ומפרסמים בפרופיל הפרטי באופן שוטף תכנים מקצועיים.

באופן אישי אני לא מתחברת לגישה הזו ולא משווקת דרך הפרופיל האישי שלי. בעיניי הפרופיל הפרטי הוא עדיין מקום בו אני רואה תכנים אישיים שמעלים החברים שלי. ושימוש בפרופיל הפרטי כבמה להצגת היכולת המקצועית שלכם, מעבר לזה שזה אסור על פי פייסבוק, בעיניי זה גם מציק לחברים.  לא את כל החברים שלכם מעניין מה אתם עושים בעסק כל הזמן.

אני עושה Unfollow למי שמציף בתכנים עסקיים בפרופיל הפרטי שלו ואני לא עושה זאת בעצמי. לעיתים רחוקות אני מתייגת את עצמי בתמונה בעמוד העסקי כדי שהפוסט יופיע גם בפרופיל האישי שלי, אבל רק כשזה מסר ממש אישי. לפעמים אני כותבת בפרופיל האישי דברים שממש מרגשים אותי בהקשר של ניהול העסק, אבל לא במטרה לשווק את עצמי.

עוד כמה חסרונות לשיווק באמצעות הפרופיל האישי:

  • יש מגבלה של 5,000 חברים בפרופיל האישי בפייסבוק, כך שהחשיפה מוגבלת באופן מבני.
  • אי אפשר לראות נתוני חשיפה ומעורבות (לכמה אנשים הפוסט הגיע)
  • אי אפשר להשתמש בקהל שהיה מעורב בפוסט בפרופיל האישי בפרסום ממומן.

לשיווק יש אפיקי שיווק ייעודים, כמו עמוד או קבוצת פייסבוק, ניוזלטר, יוטיוב ואתר אינטרנט. שווקו שם.

אני כן חושבת שהפרופיל האישי הוא במה להציג את מי שאנחנו, כך שלקוחות פוטנציאלים שנתקלים בנו, יוכלו לעבור על הפרופיל ולראות אם הם מתחברים אלינו, לאישיות שלנו, לערכים שלנו.

בפרופיל האישי נשים תמונת פנים ברורה שלנו (ולא של נוף, כלב, או תמונה זוגית שלנו), קישור לערוצי השיווק שלנו (אתר אינטרנט, ערוץ יוטיוב, אינסטגרם) ונפרסם את הדעות האישיות שלנו, החוויות והתחביבים שלנו.

ברירת המחדל שלי לפוסט חדש בפרופיל היא שהוא יהיה חשוף לכולם (לא רק לחברים), כך שכל גולש יוכל להכיר אותי. אם יש משהו ממש אישי, אפשר ידנית לשנות את החשיפה לחברים בלבד (או חברים של חברים).

בנוסף הפרופיל האישי הוא לא לוח מודעות של עסקים שמגרילים מתנה (תמורת שיתוף) ולא נשתף כל פיפס ברחבי הפייסבוק, אלא רק דברים שבאמת מעניינים, חשובים ובעלי ערך שיציגו אותנו בזויות נוספות עבור הלקוחות הפוטנציאלים שלנו (מותר גם תמונות או סרטונים של חתולים, כי הם חמודים).

ניתוח ביצועים והפקת תובנות

כל פעם שאני מפרסמת פוסט אישי בפרופיל הפרטי שלי, אני מתעצבנת שאני לא יכולה לראות לכמה אנשים הוא הגיע. כל כך התרגלתי להסתכל על החשיפה של הפוסטים שלי, שהפיצ'ר הזה ממש חסר לי בפרופיל האישי.

מתחת לכל פוסט בדף העסקי אפשר לראות את החשיפה שלו, אבל אם רוצים לראות את כל הפוסטים האחרונים נשתמש ב-Posts Insights.
כאן נראה רשימה של כל הפוסטים האחרונים שלנו, עם כמות האנשים שנחשפו אליהם (Reach) עם חלוקה לתפוצה אורגנית ובתשלום והמעורבות עם פירוט של כמה אנשים הקליקו על הפוסט וכמה אנשים עשו לייק, הגיבו או שיתפו. זה מאפשר לנו להבין איזה פוסט הצליח יותר ואיזה פחות, ולנתח מה היה בהם שגרמו לכך.

אבל מה עושים עם זה? איך ננתח מדוע פוסט הצליח?

כדאי שננהל באקסל מעקב אחר הפוסטים שלנו ונרשום שם פרמטרים שונים, על מנת להבין מה הקהל שלנו מעדיף ואוהב, לאילו תכנים וסוגי פוסטים שלנו הוא הכי מתחבר

  • אורך הפוסט – האם הפוסט ארוך או קצר? האם לקהל שלנו יש העדפה מסויימת? (אורך פוסט ממוצע שלי הוא 300 מילים, כך אני אוהבת לכתוב ואני מושכת אליי לקוחות שאוהבים לקרוא. הרבה).
  • תמונה – האם צירפנו תמונה של הפנים שלנו? תמונה שאנו צילמנו בעצמנו או תמונת סטוק? התמונה בהחלט משפיעה על החשיפה ובדרך כלל תמונה שלנו תעודד חשיפה.
  • על מה כתבנו? נתנו טיפ מקצועי? כתבתנו משהו אישי מהלב? שיתפנו בסיפור הצלחה?
  • האם הפוסט מכירתי? האם פרסמנו מבצע כלשהו?
  • האם יש לינק בגוף הפוסט?
  • האם מדובר בוידאו או בטקסט?
  • האם שיתפנו את הפוסט בקבוצות שונות? כמה פעמים שיתפנו אותו? כמה פעמים אנשים אחרים שיתפו את הפוסט?

אם נעשה את המעקב הזה לאורך זמן, יכול להיות שנגלה דפוסי העדפה של הקהל שלנו, ונוכל להשתמש בהם כדי להגדיל עוד יותר את החשיפה שלנו. את המעקב תוכלו לעשות בלוח התוכן שלי (שתוכלו לקבל במתנה כאן). 

הצעה שווה!

רוצים לתכנן את השיווק שלכם בפייסבוק ביחד איתי?  אני טובה מאוד בתכנון וארגון, בחשיבה על רעיונות מגוונים לשיווק שלכם ובבחירת אסטרטגיה לטווח ארוך שמתאימה לכם. מוזמנים להיעזר בשירותי הייעוץ שלי.

נא לא לשלוח שאלות מקצועיות, לא אענה עליהן. 

נעים להכיר!

נעים מאוד, אני מירה רוזנפלד, יועצת עסקית וכלכלית לעצמאים. אני מלמדת חשיבה אסטרטגית לטווח ארוך, שיווק אותנטי ונעים באמצעות תוכן והבנה וניתוח של נתונים כלכליים, במטרה לעזור לעצמאים להגיע להישגים מצויינים ולממש את הפוטנציאל שלהם. אני מאמינה במצויינות ובדוגמה אישית ולכן את הדברים שאני מלמדת – אני גם עושה בעצמי.

אני משווקת באמצעות תכנים במגוון פלטפורמות (פייסבוק, בלוג, ניוזלטר ויוטיוב), מנהלת את הכסף שלי ותמיד חושבת קדימה, איך לעשות יותר, איך להצליח יותר ואיך לעזור יותר לקהילה שלי.

יש לי ניסיון של מעל עשר שנים בתחום הניהול הפיננסי, תכנון כלכלי ואסטרטגיות תמחור. אני בוגרת תואר ראשון בכלכלה וניהול מהטכניון בהצטיינות יתרה ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב בהתמחות שיווק ואסטרטגיה. בנוסף התמחיתי בייעוץ עסקי לעסקים קטנים, באימון אישי ובתכנון פיננסי אישי. עוד עליי

דילוג לתוכן