9 כלים שיחסכו לכם כסף

כדי להצליח כלכלית עלינו להבין ולנהל את הכספים שלנו. לדעת כמה יש לנו, לדעת על מה אנחנו משלמים ומה אנחנו מקבלים.

ברחבי האינטרנט ישנם מספר כלים, רובם ידידותיים מאוד לשימוש שעוזרים לנו להבין, לשלוט ולחסוך. ריכזתי ברשימה הבאה גם את התותחים ה"כבדים" וגם כלים יומיומיים פשוטים יותר:

חלק א' - כלים ממשלתיים

שימו לב, אם אתם מחפשים בגוגל את אחד מהאתרים הממשלתיים (למעט המסלקה הפנסיונית) – תמיד תיכנסו ללינק עם סיומת gov.il. חלק מהתוצאות האחרות שתקבלו הן מודעות או אתרים של גופים עסקיים שמתחזים לאתרים הממשלתיים כדי לקבל את הפרטים שלכם ולהציע לכם הצעות מפתות.

1. הר הביטוח

הר הביטוח הוא אתר ממשלתי המציג פוליסות ביטוח קיימות על שמכם של הביטוחים הבאים: ביטוח רכב, ביטוח דירה, ביטוח חיים, ביטוח בריאות, ביטוח סיעודי, ביטוח אובדן כושר עבודה וביטוח עסק. לצורך כניסה למערכת תצטרכו להקליד את תעודת הזהות שלכם ואת תאריך הנפקתה ולענות האם הונפק לכם דרכון חדש ו/או יצאתם לחו"ל בשלוש השנים האחרונות. ניתן לבצע חיפוש גם על שם קרוב שנפטר. אני ממליצה לבדוק פעם בשנה את רשימת הביטוחים הקיימים על שמכם, להשוות לרשימת הביטוחים שאתם זוכרים שיש לכם וכמובן להתייעץ עם איש מקצוע בלתי תלוי. כדי שתראו כמה זה פשוט – הכנתי לכם מדריך מצולם להר הביטוח.

2 – הר הכסף

מערכת ממשלתית למציאת כספים אבודים משני סוגים:

הר הכסף 1: איתור חסכונות פנסיוניים לא פעילים (קרנות פנסיה, קופות גמל, קרנות השתלמות) ופוליסות ביטוח חיים (ביטוח מנהלים או ביטוח ללא חסכון).

הר הכסף 2: איתור חשבונות ופקדונות בנק לא פעילים.

חשוב לדעת שמספר החיפושים מוגבל לעשרה (לכל ת.ז) ושהתוצאות המתקבלות אינן מראות את הסכומים בחסכונות ובחשבונות אלא רק באיזה גוף מנוהל החשבון.

3 – המסלקה הפנסיונית

המסלקה הפנסיונית היא מערכת אשר שולחת בשמכם בקשה לכל הגופים הפנסיונים בישראל לקבלת מידע פנסיוני מלא עליכם. השירות ניתן בתשלום סמלי (20 ש"ח) ומתקבל דוח המפרט את סוג החסכון (פנסיה / מנהלים / גמל), הגוף בו קיים החסכון וסכום החסכון. מפרישים לקרן השתלמות ואין לכם מושג איפה היא? כך תגלו. כדי לקבל את הנתונים תצטרכו לפתוח חשבון במסלקה, להזמין דוח ולשלם. לאחר מספר ימים תקבלו מייל שהדוחות התקבלו ומחכים לכם במערכת או במייל.

4 – פנסיה-נט

 פנסיה-נט הוא אתר המשווה בין תשואות קרנות הפנסיה (לקופות גמל והשתלמות יש אתר נפרד המפורט בסעיף הבא: גמל-נט). ניתן לבחור קרן ספציפית, מספר קרנות, או לראות את כל הקרנות הפעילות בישראל. כדאי להסתכל באתר הזה ולהשוות את התשואה של קרן הפנסיה שלכם לקרנות אחרות. הכנתי הסבר מצולם שיסביר לכם איך להשתמש בפנסיה-נט.
בכל מה שקשור לפנסיה – תזכרו שהתשואה אינה המדד היחיד. מאחר וקרנות פנסיה הן קרנות בערבות הדדית של כל החברים בקרן, יש משמעות למספר החברים בקרן, למצבם הבריאותי (יש קרנות שלא מחייבות הצהרת בריאות בעת הכניסה לקרן) ולעוד גורמים.

5 – גמל-נט

גמל-נט הוא אתר המשווה את התשואות שהשיגו קרנות השתלמות, קופות גמל פנסיוניות, קופות גמל להשקעה וקופות גמל של "חסכון לכל ילד". ניתן לבחור להשוות בין כל הקופות בקטגוריה או לבחור קרנות מסויימות.

חלק ב' - כלים יומיומיים ופשוטים

6 – אתר האינטרנט והאפליקציה של הבנק שלכם

כדאי להיכנס לחשבון הבנק של שלכם דרך המחשב או הסמארטפון שלכם פעם בשבוע (לפחות). תוכלו לעקוב אחר צ'קים שנתתם, לבצע העברות בנקאיות, לראות אם חייבו אתכם בעמלות בנקאיות לא רצויות (ואז תדעו שהגיע הזמן להתמקח עם הבנק), ולוודא שהמשכורת נכנסה במלואה.

7 – אתר האינטרנט והאפליקציה של חברת כרטיסי האשראי שלכם 

חשוב מאוד לבדוק את החשבון מדי שבוע וגם אחרי תשלומים כבדים לוודא שהחיוב בוצע ללא טעויות (אני פעם חוייבתי בטעות ארבע פעמים על חשבון המים שלי). תצליבו את החיובים המופיעים באתר/אפליקציה עם הידוע לכם על מה שהוצאתם ועל הוראות הקבע שלכם (הביטוח לסמסונג הישן שלכם שעשיתם לפני חמש שנים וחברת התקשורת עדיין מחייבת אתכם עליו? פה תראו את זה ותדעו להתקשר לבטל).

8 – אתרי האינטרנט של חברות הביטוח ובתי השקעות

באתרי חברות הביטוח ובתי ההשקעות תוכלו להיכנס לחשבון האישי שלכם (יש לכם!) ולראות:

ביטוחים

אחרי שהוצאתם את רשימת הפוליסות הקיימות שלכם מהר הביטוח תוכלו להירשם לאתרי חברות הביטוח, להוריד את הפוליסה המלאה כקובץ למחשב (או להזמין ולקבל את הקובץ למייל), לראות מה היא כוללת ומתי צריך לחדש אותה.

חסכונות

קרנות פנסיה / השתלמות / קופות גמל / ביטוחי מנהלים / חסכון לכל ילד: תוכלו לראות את סכום החסכון הצבור המעודכן ולעקוב אחר ההפקדות החודשיות ולוודא שהן נכונות (תואמות להפקדות בתלוש שכר). בנוסף ניתן לראות מה הם דמי הניהול שאתם משלמים ובאיזה מסלול השקעות אתם נמצאים.

9 – אתרי השוואת מחירים

בין אם אתם מתכננים קניית מוצר חדש, בוחנים הסכם שירות עם חברת תקשורת או רוצים לקבל שירות מבעל מקצוע, ניתן היום להשוות מחירים עבור כמעט כל מוצר או שירות. גם אם התקלקל לכם המקרר ורצתם לחנות כי אתם חייבים להחליפו בדחיפות, תבדקו את המחיר של המכשיר שהוצע לכם בחנות גם באינטרנט – יש סיכוי גבוה שהחנות תשווה את המחיר שלה למחיר הנמוך שתמצאו ברשת.

יאללה, לכו על זה! תעשו סדר, תראו מה יש לכם, תעקבו אחרי ההוצאות שלכם ותשיגו יותר מהכסף שלכם.

בהצלחה!

מירה רוזנפלד

נא לא לשלוח שאלות מקצועיות, לא אענה עליהן. 

בהצלחה מעומק הלב!
♥ מירה רוזנפלד

מאמרים קשורים:

נעים להכיר!

נעים מאוד, אני מירה רוזנפלד, יועצת עסקית וכלכלית לעצמאים. אני מלמדת חשיבה אסטרטגית לטווח ארוך, שיווק אותנטי ונעים באמצעות תוכן והבנה וניתוח של נתונים כלכליים, במטרה לעזור לעצמאים להגיע להישגים מצויינים ולממש את הפוטנציאל שלהם. אני מאמינה במצויינות ובדוגמה אישית ולכן את הדברים שאני מלמדת – אני גם עושה בעצמי.

אני משווקת באמצעות תכנים במגוון פלטפורמות (פייסבוק, בלוג, ניוזלטר ויוטיוב), מנהלת את הכסף שלי ותמיד חושבת קדימה, איך לעשות יותר, איך להצליח יותר ואיך לעזור יותר לקהילה שלי.

יש לי ניסיון של מעל עשר שנים בתחום הניהול הפיננסי, תכנון כלכלי ואסטרטגיות תמחור. אני בוגרת תואר ראשון בכלכלה וניהול מהטכניון בהצטיינות יתרה ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב בהתמחות שיווק ואסטרטגיה. בנוסף התמחיתי בייעוץ עסקי לעסקים קטנים, באימון אישי ובתכנון פיננסי אישי. עוד עליי

דילוג לתוכן