מאמנת כושר: כך תשווקי את העסק שלך

שיווק הוא מכלול הפעולות שאת עושה כדי לקדם את המוצרים והשירותים בעסק שלך, החל מהעלאת תמונות לאינסטגרם ועד קביעת המחיר של השירות שלך.

בשיווק מבוסס תוכן אנחנו יוצרים תוכן מקצועי ומעניקים ערך לקהל העוקבים שלנו. לאורך זמן, שיווק זה מבסס אותנו כמומחים ומקצועיים, מחבר אלינו את העוקבים, יוצר ומחזק את ההחלטה לרכוש מאיתנו את השירות שאנו מציעים.

אני רוצה שתזכרי ששיווק מבוסס תוכן הוא הדרך שלך להפיץ את הידע והשליחות שלך להרבה מאוד אנשים. את לא מוכרת להם, את לא דוחפת להם. בשיווק שלך את עוזרת להם.

מעבר לתוכן המקצועי, נשלב בשיווק את הערכים והסגנון האישי שלנו, כך אנו מבצעים סינון מראש של הפונים אלינו, ורק עוקבים אשר מתחברים אלינו, לאישיות שלנו, לערך שיש לנו לתת – יצרו איתנו קשר ויבקשו את השירות שלנו.

במדריך זה אסביר לך איך לשווק את העסק בצורה שתחבר אלייך את הלקוחות.

תוכן עניינים

חלק 1 - הגדרת קהל יעד וערוצי שיווק

(א) הגדרת קהל יעד (נישה)

אפיון קהל היעד המדוייק שלך מאפשר שני דברים:

(1) ככל שקהל היעד שלך יהיה יותר ממוקד, והנישה שלך יותר ברורה, כך לאנשים אחרים יהיה קל להצביע עלייך כעל מומחית בנישה. מאמנת לנשים, גברים, ילדים, קשישים, אנשים בתהליך הרזיה, אנשים בעודף משקל גבוה, אנשים בכושר שרוצים להעלות רמה, אנשים שמעולם לא התאמנו, ספורטאים, אנשים עם פציעות ספורט או מגבלות גופניות. השאלות שיכולות להנחות אותך בבחירת הנישה שלך הן למי את רוצה הכי לעזור ועם מי יש לך את התוצאות הכי טובות?

(2) מיקוד קהל היעד מאפשר לך להגדיר באופן מדוייק את הצרכים, הרצונות, הקשיים והחלומות שלו – ולכתוב עליהם בשיווק שלך בצורה שתגרום ללקוחה האידיאלית שלך לחשוב "וואי, היא מדברת בדיוק עליי!". למשל יכול להיות שהלקוחה האידיאלית שלך רוצה מפקדת שתגיד לה בדיוק מה לעשות ותחליט בשבילה, ואז את תכתבי בדרך שמראה שאת הבוסית וקובעת. אבל יכול להיות שהלקוחה האידיאלית שלך היא מישהי שרוצה להבין את כל האפשרויות, לשמוע את העצה שלך, אבל להחליט בעצמה. במקרה זה את תכתבי בדרך אחרת, רכה יותר, שמפרטת את דרך החשיבה שלך וקבלת ההחלטות שלך.

שבי עם דף נייר (או קובץ וורד) ורשמי מי קהל היעד שלך ומה מאפיין אותו. חשבי על לקוחה ממש מוצלחת שהיתה לך בעבר, ורשמי מה גרם לה להיות כזו מבחינתך.

(ב) בחירת ערוצי שיווק

ערוץ שיווק הוא מקום בו את יכולה לתקשר באופן שוטף עם הקהילה שלך, ורצוי שהוא יאפשר שיח דו-כיווני (כלומר, פלייארים ושלטי חוצות הם אאוט).

השילוב בין החוזקות שלך לבין אפיון קהל היעד מאפשר לך לבחור את ערוצי השיווק שלך. הערוצים הנבחרים צריכים להיות כאלה שגם קהל היעד נמצא בהם, וגם לך יהיה נוח וכיף לשווק בהם. את לא צריכה להיות בכל מקום. תהיי בערוצי שיווק שאת מתחברת אליהם ויכולה להתמיד בהם. התמדה חשובה בכל ערוץ שיווק.

אם אני לא אוהבת את אינסטגרם, אני לא אשווק באינסטגרם, כי זה יהפוך להיות מטלה לא כיפית שתבאס אותה ואני אדחיין אותה. אם הקהל שלך לא נמצא בלינקדאין, אין סיבה שאת תשקיעי שם מאמצים. אם אין לך את היכולת לצלם לפחות סרטון אחד ליוטיוב בשבוע, לא בטוח שערוץ יוטיוב הוא בשבילך.

חשוב שתשמרי על התמדה ועקביות בכל ערוצי השיווק שלך. אם תעלי תכנים במשך תקופה ואז תיעלמי, האלגוריתם עלול להעניש אותך, כלומר לא להציג אותך לעוקבים או בתוצאות החיפוש.
אילו ערוצי שיווק מתאימים לדעתי למאמנת כושר? זה כמובן תלוי בקהל היעד שלך, אז לצורך הדוגמה נניח שמדובר בנשים בגילאי 30-45.

עמוד פייסבוק

עמוד פייסבוק הוא כלי שיווק בסיסי ונוח – הוא חינמי, כיף וקל ואפשר תוך כמה דקות לפתוח עמוד ולהתחיל לשווק (הנה כמה טיפים שלי על איך לשווק נכון בעמוד פייסבוק). אני ממש בעד לשווק בפייסבוק, רק צריך לזכור שיש לו שני חסרונות עיקריים:

  1. לפוסט בעמוד פייסבוק יש תוחלת חיים של כמה שעות עד יומיים (לעומת תכנים בבלוג וביוטיוב שהם נצחיים ואפשר להגיע אליהם באמצעות חיפוש).
  2. את תלויה במדיניות ובאלגוריתם של פייסבוק. זה אומר שתמיד יש סכנה שהעמוד שלך יוקפא או ששינוי מדיניות ישפיע על היכולת שלך להעלות את התכנים שאת רוצה.

שמרי על תדירות פרסום פוסטים ואל תיעלמי. תמצאי את המינון שנכון לך, פוסט אחד בשבוע, שניים או שלושה. אני משנה את התדירות לפי תקופות, לפעמים כשיש לי זמן, חשק וכוח אני מעלה 3 פוסטים בשבוע, לפעמים רק פוסט אחד. מאחר והחשיפה בעמודי הפייסבוק העסקיים נמוכה, אני ממליצה את הפוסטים השוטפים בעמוד לפרסם גם לקהל המעורב בתכנים שלך וגם לקהל חדש כדי להרחיב את הקהילה.

קבוצת פייסבוק

כאן קורה כל הכיף. קבוצות פייסבוק הן מקום בו תוכלי להראות את המקצועיות שלך, לענות על שאלות שנשאלות ולהעלות תוכן ייחודי משלך. זו יכולה להיות קבוצה שלך, קבוצה העוסקת בבריאות וכושר או קבוצה מקומית.

אל תטרחי לפרסם בקבוצות שהן רק לוח מודעות. אף אחד לא יקרא את התוכן שלך. מצאי קבוצה איכותית, הגיבי כשיש שאלה שרלוונטית אלייך והעלי תכנים משלך במידה. אם זו קבוצה של קולגה, שימי לב היטב להנחיות ולכללי הקבוצה. ייתכן והתכנים שלך לא יתקבלו בברכה, שכן לא כל בעלי המקצוע מאפשרים למתחרים להגיב בקבוצה שלהם.

לא מוצאת קבוצה איכותית? אולי תרימי את הכפפה ותפתחי אחת כזו?

יוטיוב

בואי ננפץ את המיתוס הזה – יוטיוב זה לא רק סרטוני חתולים ומה שמעסיק את הילדים.

יוטיוב הוא מנוע החיפוש השני בגודלו בעולם, בבעלות מנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם (גוגל). 

כשהלקוחה האידיאלית שלך תחפש "איך לשמור על כושר בחופשה" בגוגל, את תהיי שם עם וידאו שמסביר לה בדיוק איך לעשות את זה, וגם מפנה אותה לסרטון אחר שלך שנותן טיפים על איך לא להגזים עם אוכל בחופשה, ועדיין ליהנות.

כשלקוחה פוטנציאלית אחרת תחפש "תרגילים לאימון בבית" את תהיי שם עם סרטון שמראה אימון ביתי של 10 דקות, וגם תזמיני אותה להירשם לרשימת התפוצה שלך ולקבל בכל יום ראשון מייל עם אימון שבועי חדש לעשות בבית.

אנשים מחפשים ביוטיוב בקצב שהולך וגובר פתרונות ומדריכי "איך ל".

כמות הסרטונים המומלצת להעלאה לערוץ היוטיוב שלך היא 1-2 בשבוע. תוכלי לקרוא עוד על שיווק ביוטיוב במדריך המלא שלי >>כאן<<

אם את חוששת מצילום וידאו, לא בטוחה איזה ציוד את צריכה או לא יודעת איך להתחיל – ריכזתי את הטיפים הכי טובים שלי והסבר מפורט ומעמיק במדריך לצילום ועריכת וידאו בעצמך.

בלוג

בלוג הוא מקום בו תוכלי לרכז את התכנים המקצועיים שלך, ולהציג אותם באופן מאורגן עם אפשרות חיפוש. 

הבלוג שלך יכול להיות גם בפורמט של טקסט וגם בפורמט של וידאו והכי טוב – גם וגם 😊

אם יש לך יכולת כתיבה של מדריכים מעמיקים ומאורגנים היטב – בלוג הוא המקום בשבילך. תוכלי לכתוב בו הסברים ומדריכים ולשלב עם תמונות של תרגילים ואביזרי כושר. כך כשהלקוחות שלך יחפשו בגוגל, הם ימצאו את המדריך שלך, יקראו, יתרשמו, יעריכו אותך וירצו להיות בקהילת העוקבים שלך.

את יכולה גם לצלם את ההסבר שלך, להעלות אותו לערוץ היוטיוב ומשם להטמיע את הסרטון בבלוג (זה ממש קל). הוידאו יכול להיות במקום הטקסט או בנוסף. כך תרוויחי גם את העוקבים שאוהבים לקרוא, וגם את העוקבים שאוהבים לצפות, גם גולשים באתר וגם גולשים ביוטיוב.

התדירות הרצויה היא העלאת 1-2 מדריכים חדשים לבלוג בחודש, כמובן שבהתחלה את יכולה להעלות יותר תכנים כדי ליצור נפח בבלוג. בהמשך, 1-2 זו תדירות גם מספיקה וגם סבירה מבחינת יכולת הביצוע וההתמדה, ולאורך שנים, תצברי כמות גדולה מאוד של תכנים באתר.

עוד על שיווק באמצעות בלוג תוכלי לקרוא במדריך שלי >>כאן<<

ניוזלטר

לעיתים נדירות אני נרשמת לרשימת תפוצה, וכשאני כן, אני לרוב מסירה הרשמה כבר במייל השני, כי רוב בעלי העסקים משתמשים בכלי הזה בצורה שגויה ולא מעניינת בעיניי. הם מפציצים במיילים, כותבים בחצאי שורות, וחוזרים על תכנים שכבר ראיתי בפייסבוק. לא תודה.

אבל אפשר לעשות את הניוזלטר נכון ומעניין והוא יכול להיות כלי פנטסטי עבורך.

אם תשתמשי בניוזלטר ככלי שנועד באמת לתת ערך לקוראות שלך, ולא רק כדי לסמן וי ולהגיד שעשיתי – הוא יהיה כזה. אחרי שתתחילי לנהל רשימת תפוצה (במערכת דיוור מסודרת) תוכלי לאורך זמן להבין מה הקוראות שלך אוהבות ומה פחות, מה מעניין אותן ואיזה תוכן כדאי לשלוח להן. את יכולה לשלוח מייל שבועי עם "אימון השבוע", את יכולה לשלוח מייל חודשי עם עדכון מהמאמר החדש בבלוג ואת יכולה פשוט לכתוב, מהלב, אל הקוראות שלך.

התדירות המומלצת בעיניי היא בין מייל אחד לחודש לבין מייל שבועי. אל תקשיבי למי שאומר לשלוח מייל כל יום, או כל שלושה ימים. זה יתיש גם אותך וגם את הקוראות. שלחי את המייל במועדים קבועים ותני להן לחכות בשקיקה למייל המצויין שלך.

ערוצי שיווק נוספים

רשתות חברתיות וערוצי שיווק חדשים נוספים כל הזמן. אינסטגרם – פיד וסטורי, טיק-טוק (אם קהל היעד שלך צעיר), פודקאסט, ליקדאין. אם את נהנית מהרשתות או הפורמטים האלו וקהל היעד שלך נמצא שם, הם יכולים להיות מקום טבעי עבורך לשווק את העסק.

חלק 2 - תוכן שיווקי

הגענו לחלק העסיסי – התוכן!

איזה תוכן יסקרן את העוקבות שלך, יחבר אותן אלייך, יגרום להן לחבב ולסמוך עלייך? מה עוד את יכולה להעלות חוץ מסרטונים של עצמך מתאמנת או מחייכת מול המראה?

השיווק שלך, וזה לא משנה אם את מעדיפה לכתוב או לצלם וידאו, צריך לשלב בין:

  1. תכנים מקצועיים בעלי ערך לעוקבות שלך
  2. התועלות והמשמעות של שמירה על כושר ואימון אישי עבורן
  3. מענה להתנגדויות
  4. מסרים על השירות שאת מציעה.

המעטפת לתכנים יכולה להיות סיפור אישי שלך, סיפור לקוח או פוסט ידע רגיל.

דוגמה – אחת ההתנגדויות הנפוצות לאימון כח לנשים היא החשש "להתנפח", תוכלי לענות עליה בכמה דרכים:
♡ סיפור אישי: תוכלי לספר שבתחילת דרכך גם את לא הרמת משקולות כי חששת, אבל בלימודים המקצועיים שלך למדת שזה לא נכון, התחלת לעשות אימוני כוח בעצמך וראית שזה רק עושה לך טוב (כמובן רק אם זה נכון במקרה שלך!)
♡ סיפור לקוח: תוכלי לספר על הלקוחה שהתעקשה לעשות במשך שנים אימוני עיצוב, וכמה חודשים אחרי שהתחלתן היא פתאום ראתה תוצאות שלא השיגה במשך שנים.
♡ פוסט ידע: פשוט תכתבי שזה מיתוס שאינו נכון, ותפרטי על התועלות שיש לאימוני כוח לנשים.

כשאת מטפלת בהתנגדות הזו כבר בשלב השיווק, ומסבירה שהאימונים האישיים איתך מתבססים על כוח – יצרו איתך קשר רק מתעניינות שהפנימו את הנושא הזה, מוכנות ורוצות להתאמן איתך בשיטה שלך.

סיפורי לקוחות יכולים להיות תהליך מוצלח שעברת עם לקוח, תובנה שעלתה לך או ללקוח בזמן האימון או כל דבר אחר. אין צורך לפרסם את פרטי הלקח והמקרה, אפשר לשנות ולשמור על פרטיות הלקוח, ורק להשאיר את התובנה.

אז בואי נצלול פנימה ונדבר על התכנים בפירוט!

אני ממליצה לגוון בין התכנים שאת מעלה ולשים לב שהתמהיל שלך כולל גם סיפורים אישיים וסיפורי לקוח ושכל הערכים שלך באים לידי ביטוי. את מוזמנת להיעזר בלוח התוכן החינמי שלי  >>כאן<<

את יכולה גם לייצר פינות קבועות של תכנים שמצליחים אצלך באופן מיוחד.

תכנים בעלי ערך ושיתוף של הידע שלך

תכנים אלו מטרתם לעזור לעוקבות שלך, ללמד אותן ולתת להן השראה ומוטיבציה, ובו בזמן גם להציג להן את תפיסת העולם וההמלצות שלך בכל מה שנוגע לתחום המקצועי שלך. את לא מציגה את השירות שלך כאן, ולא מדברת על תהליך העבודה איתך, אלא מספרת באופן כללי על כושר, אימונים, תזונה ומוטיבציה.

אל תשתמשי במילים מקצועיות בלי הסבר. הסבירי באמצעות מילים רגילות כך שכל אחת תוכל להבין למה התכוונת, בלי להצטרך לשאול "מה זה אימון התנגדות?". כי רובן לא ישאלו. הן לא יבינו, ידפדפו הלאה וישכחו ממך.

הנה כמה דוגמאות לתכנים שתוכלי לכתוב עליהם, כמובן במידה ומתאים לך.

אימון

בכל מה שקשור לאימונים, את מחליטה כמה להרחיב את ההסברים שלך. האם מספיק לך לכתוב על אילו שרירים עובד הסקאווט, או שגם תרצי להרחיב איך מנח שונה של כפות הרגליים משפיע על השרירים, ועל ההבדלים בין ארבעה סטים של 10 חזרות לעומת 2 סטים עד כישלון.

  • שיטות אימון
  • סוגי תרגילים והשפעתם על השרירים השונים בגוף
  • נפח אימונים
  • טכניקה ואיך להתאמן נכון
  • איך לשלב בין תרגילים
  • כמה לנוח בין סטים / תרגילים
  • איך לבנות תוכנית אימונים
  • כמה קרדיו לעשות

מוטיבציה

שתפי אותן שגם לך קשה לפעמים: שיש בקרים שבא לך להישאר במיטה מתחת לפוך, שלפעמים את מגיעה עם אנרגיה נמוכה והאימון קשה לך במיוחד. מה את עושה במצבים האלו? אילו שיטות פיתחת לעצמך כדי להתמודד ולהקל עלייך?

תני להן מוטיבציה והשראה להתאמן גם בחורף כשקר או כשהן בחופשה והסבירי כמה חשוב לשמור על שגרת האימונים שלהן.

תזונה

ספרי להן איך את שומרת על תזונה נכונה לאחר אימון ובמהלך היום ומהן העדפות התזונה שלך – וזה לא אומר להעלות לסטורי תמונה יומית של ארוחת הערב שלך, אלא באמת לפרט ולהסביר מדוע את אוכלת את מה שאת אוכלת.

התועלות של שמירה על כושר ושל אימון אישי

כאן את כבר עוברת שלב, ואת לא רק מלמדת על כושר, את גם נכנסת לראש של הלקוחה שלך וחושבת איך השירות שלך יכול לשנות את חייה. את עדיין לא מדברת על תהליך העבודה איתך, אלא על כושר ואימון אישי באופן כללי.

דמייני את הלקוחה האידיאלית שלך, שאינה מתאמנת בכלל, או שמתאמנת בחוגי עיצוב, או שמתאמנת לבד בחדר כושר. וחשבי מה היא מרגישה, מה יעזור לה ומה היא רוצה לדעת:

  • איך היא תרגיש כשתתחיל להתאמן
  • תוך כמה זמן היא תראה תוצאות
  • מה הן בכלל התוצאות שהיא יכולה לצפות לראות? ספרי לא שלא הכול נמדד במראה שלה, ושהיא תרגיש אנרגטית יותר, שמחה יותר, קלילה יותר, חזקה יותר.

מענה להתנגדויות

התנגדויות הן שאלות וחששות שחוזרים על עצמם בשיחות שלך עם לקוחות קיימות ומתעניינות חדשות, וגם בדיונים בקבוצות פייסבוק. רשמי לעצמך את כל השאלות והחששות הללו ברשימה מסודרת ותעני עליהן אחת אחת בשיווק שלך.

  • "אימון משקולות יעשה אותי גברית"
  • "אין לי זמן"
  • "אני יכולה רק פעם בשבוע וזה במילא לא מספיק"
  • ספרי על קשיים שחוות הלקוחות שלך במהלך האימון ואיך את עוזרת להן להתגבר

חלק 3 - אל תפחדי למכור

השירות שאת מציעה הוא בעל ערך וישנה לטובה את חיי הלקוחות שלך. וכדי שהם גם ידעו את זה, את צריכה לספר עליו. מסרי מכירה והצגת השירות הם סוג התכנים הרביעי בתמהיל השיווקי שלך ואני מחלקת אותם לשלושה סוגים:

(א) מה חשוב לך ומה שונה אצלך

לכל אחת מאיתנו יש ערכים שונים ולכן הדברים שחשובים לך בשירות שאת מציעה יהיו שונים מדברים החשובים למאמנת אחרת. כמה דוגמאות לכך:

  • מאמנת אחת תדגיש את הגיוון באימונים איתה, ושבכל אימון המתאמנת עושה תרגילים שונים, ואילו את תדגישי את החשיבות בשמירה על תוכנית אימונים אחידה לאורך מספר שבועות על מנת להרגיל את הגוף והשרירים ולראות שיפור מקסימלי.
  • מאמנת שניה תהיה זמינה למתאמנות שלה רק בשעת האימון, ואילו את יכולה ללוות אותן גם בין האימונים, לתת להן יד  ולתמוך כשהן חוות קשיים (וכמובן לתמחר בהתאם).
  • מאמנת שלישית תיתן רק שירות של אימון כושר וחיזוק פיזי, ואילו את תעזרי למתאמנת שלך להתחזק גם מבפנים ולא רק מבחוץ.

אין כאן נכון או לא נכון, טוב או רע. יש רק מה שמתאים לך ועם אילו לקוחות את רוצה לעבוד. לקוחות מסוג מסויים ירצו ליווי בין האימונים, ולקוחות מסוג אחר ירצו לשמוע ממך רק בזמן האימון.
את צריכה להחליט על הדרך שלך ולהבין אילו עקרונות וערכים שלך עומדים מאחוריה וכך תדעי להסביר למה עבורך ועבור הלקוחות שלך – הדרך הזו עובדת הכי טוב. 

כדי שתדעי מה ייחודי בשירות שאת מציעה ואילו ערכים חשובים לך, כדאי לעשות עבודה פנימית יחד עם תשאול הלקוחות שלך, ועל כך נרחיב בחלק הבא 😊

(ב) תהליך העבודה איתך

הפכי את תהליך המכירה שלך לכמה שיותר קל ופשוט והפיגי מראש את חוסר הודאות של המתעניינות החדשות שלך באמצעות השיווק. וכן, זה כולל גם את המחיר. בעיקר את המחיר.

הגישה שמדברת על הסתרת המחיר והתחמקות ממתן תשובה מפורשת לשאלה של הלקוחה, עד לסוף שיחת המכירה – היא גישה מיושנת ואני מציעה שתשתחררי ממנה. כשתעשי שיווק שמחבר אלייך את הלקוחות, הצגת המחיר תהיה רק שלב שמסנן עבורך את הלקוחות הרלוונטיות ביותר. כי את כל "שיחת המכירה", את תקדימי ותעשי כבר בשיווק שלך.

השאלות שאני מציעה לענות עליהן:

 איפה ניתן השירות שלך?

  • באיזה אזור גאורגרפי?
  • האם יש שירות אונליין?
  • בסטודיו האישי שלך?
  • בבית הלקוחה – איזה שטח צריך? האם את מביאה את כל הציוד?
  • בחוץ – מה עושים כשיורד גשם או כשקר מאוד? או כשחם מאוד?
  • בחדר כושר – האם צריך לשלם בנוסף דמי מנוי לחדר הכושר?

 מה השלב אחרי יצירת הקשר הראשוני איתך? האם תתקשרי אליה או היא אלייך? האם תקבעי איתה אימון ראשוני? האם תשוחחי איתה בטלפון כדי להכיר אותה ולדעת האם את יכולה לעזור לה? או שאפילו תיפגשי איתה לפני האימון הראשון?

♡ מהי הזמינות שלך ללקוחות חדשות? האם אפשר לקבוע איתך כבר בשבוע הבא?

♡ איך נראה תהליך העבודה איתך: מה משך האימון, כל כמה זמן את ממליצה לעשות אימון איתך? האם במקביל כדאי גם להתאמן לבד? האם את כותבת תוכנית אימונים גם עבור האימונים העצמאיים או רק לאימונים איתך? כל כמה זמן מחליפים תוכנית?

(ג) ואל תשכחי להציע את השירות שלך 🙂

מדי פעם תפרסמי את השירות שלך. אם לא תפרסמי, איך ידעו מה את מציעה?

אל תכתבי על השירות בכל פוסט. תנסי להתחיל מפעם בחודש, ותראי מה התוצאות. אם את עושה קמפיין לחיזוק שירות מסויים, אפשר גם פעמיים בחודש ולהוסיף תזכורת בפוסטים האחרים במהלך החודש.

הסבירי לעוקבות שלך על סוגי השירותים השונים שאת מציעה (למשל אימון אישי או אימון קבוצתי), המחירים ואפשרויות התשלום (למשל מנוי חודשי, תשלום פר אימון, כרטיסיה).

אני ממש בעד שיהיה לך מקום קבוע בו את מפרטת על האימון איתך. הכי נוח אתר אינטרנט, אבל אפשר גם בפייסבוק או בדף נחיתה – ושם תסבירי בדיוק מהו השירות שאת מציעה, איך נראה תהליך העבודה איתך, מה המחיר, תתני מענה לכל השאלות שחוזרות על עצמן, תפרטי מה מיוחד בך ובאימון איתך ולמי הוא מתאים ותאפשרי יצירת קשר.

חלק 4 - הבידול שלך

המפתח לשיווק שלך טמון בך, בערכים, בחוזקות ובשיטת העבודה שלך. את צריכה לדעת מה ייחודי בך. תקראי לזה בידול, תקראי לזה סגנון, או תקראי לזה פשוט " אני".

את לא צריכה להמציא את הגלגל עם התכנים שלך או לשבור את הראש במטרה להיות מקורית, אלא פשוט להיות את. אנחנו רוצים למשוך את מי שמתחברת ספציפית אלייך – ולכן אנחנו נצטרך להראות לה – אותך – ואני לא מתכוונת לוידאו שלך עושה סקוואט 😉.

השלב הראשון הוא לרשום באופן מסודר את הערכים שחשובים לך, את שיטת העבודה שלך ואת החוזקות שלך – כי בכל אלה נשתמש בעת יצירת התוכן.

החוזקות שלך

הנה כמה שאלות שיכולות לעזור לך בבירור החוזקות שלך:

  • מה עושה לך כיף, שמח ומלהיב בעסק? מה מוריד אותך?
  • מה עובד היום טוב בעסק? ממה את מרוצה? מהן נקודות החוזק שאת מזהה בעסק?
  • מהן התכונות הטובות והחוזקות שלך? כאדם וגם כבעלת עסק. זה המקום לעוף על עצמך 😊
  • אילו כישרונות ומיומנויות יש לך בהקשר של העסק?
  • האם יש כלים או שירותים שרק לעסק שלך יש אותם?
  • משאבים מקצועיים: ידע, ניסיון, מיומנות, השכלה ומשאבי זמן ותקציב כספי.

הערכים שלך

הכיני רשימה של 5 ערכים שחשובים לך באופן אישי ובניהול העסק שלך (תוכלי להיעזר ברשימה כאן). נסי לחשוב על ערכים שמשקפים אותך. הימנעי מערכים כמו "מקצועיות" שזה ערך שכל בעל מקצוע בכל תחום צריך להקפיד עליו. זה לא אומר שמקצועיות אינה חשובה לך, זה רק אומר שאנחנו לא נשתמש בערך הזה ביצירת הבידול שלך, כי הוא לא מייחד אותך ממאמנות אחרות. יכול מאוד גם להיות שאת יותר מקצועית מהן, אבל ללקוחה שלך אין דרך לוודא את זה, וזה שכתבת את זה לא מעיד שאת אכן כזו.

איך משלבים את הערכים והחוזקות בשיווק?

פשוט כותבים עליהם.

אם לך חשוב שהמאמנת שלך תסתכל על עצמה בגאווה בסוף האימון ותחייך – תכתבי על זה. אם את טובה מאוד בהקשבה והמתאמנות שלך לא יוצאות רק מחוזקות פיזית מהאימון, אלא הן גם מרגישות שחרור נפשי – תכתבי על זה. אם את אלופה ביצירתיות וכל אימון שלך מגוון ומפעיל שריר קטנטן אחר – תכתבי על זה.

ברגע שאת כותבת על זה ומשקפת החוצה את הערכים שחשובים לך, את מושכת אלייך את הלקוחות שהשילוב של הערכים והחוזקות שלך מדבר אליהן. תכתבי בפירוט ותסבירי מה המשמעות של הערך או החוזקה הזו עבורך.

אם יחס אישי חשוב לך, אל תכתבי שאת נותנת יחס אישי, את זה כולם עושים. תכתבי איך היחס האישי בא לידי ביטוי אצלך. האם את קונה למתאמנות שלך מתנה ליומולדת ולחגים? האם את מתקשרת אליהן כל יום ראשון כדי לשאול איך היה סוף השבוע? אם הלקוחה מגיעה עם גב תפוס האם את שמה בצד את התוכנית שבנית לאימון הזה ועוזרת לה לשחרר את הגב?

אם חשוב לך שיהיה ללקוחה כיף באימון, אל תכתבי "כיף מובטח". תכתבי איך הכיף הזה בא לידי ביטוי. האם אתן מתחילות כל אימון ב-5 דקות של ריקוד? האם את אשפית בבדיחות? או שאולי אימון כיפי עבורך הוא אימון המלווה בתחושה של שלווה ונוחות?

בהצלחה!

שיווק יכול להיות נעים מאוד, ברגע שתביני שאת לא משווקת כדי למכור, את משווקת כדי לתת, לעזור ולהפיץ את השליחות החשובה שלך לעולם, ומי שרוצה עוד – תבוא לקבל עוד.

שימי לב, שכל מה שכתוב במדריך הזה הינו הצעה בלבד, ואת צריכה לנסות ולראות מה מתאים לך ולקהילה שלך. אני מציעה לבצע מחקר השראה בארץ ובחו"ל של מאמני כושר בפרט ובעלי עסקים בכלל. תמצאי לאיזה סגנון שיווקי את מתחברת, תאמצי דברים שאהבת, תסנני החוצה כלים ושיטות שלא התחברת אליהם (כמו שיווק בפרופיל האישי בפייסבוק).

תתחילי. ותתמידי. התמדה בשיווק ביחד עם הגדרת מוצרים ותמחור נכונים הם המפתחות להצלחת העסק שלך.

נא לא לשלוח שאלות מקצועיות, לא אענה עליהן. 

בהצלחה מעומק הלב!
♥ מירה רוזנפלד

מאמרים קשורים:

נעים להכיר!

נעים מאוד, אני מירה רוזנפלד, יועצת עסקית וכלכלית לעצמאים. אני מלמדת חשיבה אסטרטגית לטווח ארוך, שיווק אותנטי ונעים באמצעות תוכן והבנה וניתוח של נתונים כלכליים, במטרה לעזור לעצמאים להגיע להישגים מצויינים ולממש את הפוטנציאל שלהם. אני מאמינה במצויינות ובדוגמה אישית ולכן את הדברים שאני מלמדת – אני גם עושה בעצמי.

אני משווקת באמצעות תכנים במגוון פלטפורמות (פייסבוק, בלוג, ניוזלטר ויוטיוב), מנהלת את הכסף שלי ותמיד חושבת קדימה, איך לעשות יותר, איך להצליח יותר ואיך לעזור יותר לקהילה שלי.

יש לי ניסיון של מעל עשר שנים בתחום הניהול הפיננסי, תכנון כלכלי ואסטרטגיות תמחור. אני בוגרת תואר ראשון בכלכלה וניהול מהטכניון בהצטיינות יתרה ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב בהתמחות שיווק ואסטרטגיה. בנוסף התמחיתי בייעוץ עסקי לעסקים קטנים, באימון אישי ובתכנון פיננסי אישי. עוד עליי

דילוג לתוכן