סל מצטבר

יום אחד, חבר טוב סיפר לי שהוא חייב להזרים לחשבון הבנק שלו עשרת אלפים שקלים. דחוף. שאלתי אותו מה קרה והוא הסביר ששכח לעדכן את החיוב הקבוע בכרטיס האשראי. החיוב נשאר בטעות על עשרת אלפים מחודש קודם, ומאחר והסל המצטבר שלו עומד על כעשרים אלף, החיוב ירד והחבר נאלץ להיות יצירתי.

אז איך מגיעים לחוב של עשרות אלפי שקלים לחברת האשראי?

אה, זה קל מאוד.

נסעתם לחופשה בסוכות עם הילדים ופרסתם לעשרה תשלומים. במבצע מעולה שהיה ב Shopping-IL בתחילת נובמבר קניתם טלויזיה חדשה ופרסתם לשלושה תשלומים. בתחילת דצמבר, גיליתם שאתם צריכים טיפול שיניים דחוף ויקר. בלית ברירה שילמתם ופרסתם גם אותו לתשלומים… אבל… התשלומים מצטברים וביחד הם קצת יותר מדי בשביל חשבון הבנק שלכם החודש. ואז…

חברת האשראי מעמידה פנים שהיא החברה הכי טובה שלכם ומציעה לכם קסם:

  • בוחרים כמה לשלם מדי חודש
  • שומרים על תקציב מאוזן – בלי הפתעות בלתי מתוכננות!
  • ראש שקט – הכל ידוע, הכל מתוכנן
  • מנהלים נכון את ההוצאות

האם זו הצעה משתלמת? למה חברת האשראי כל כך נחמדה אליכם?
התשובה: תמיד תקראו את האותיות הקטנות.

"חיוב חודשי קבוע" / "החזר חודשי קבוע" / "סל מצטבר" – הינם שמות שונים להלוואה בתנאים גרועים מאוד – יקרה מאוד וללא תאריך פירעון מוגדר.

  • יקרה מאוד – כלומר, הריבית שתשלמו עליה גבוהה במיוחד.
  • ללא תאריך פרעון מוגדר – היא דומה למינוס בבנק, רק שאתם פחות מודעים אליה כי היא מוסתרת אי שם בדוח כרטיס האשראי.

אין כאן קסם, כל הסכום שבחרתם לדחות לחודש הבא – הוא הלוואה שעליה תשלמו ביוקר. 

הסיסמאות בפרסומת הן נכונות. הדרך הנכונה היא שמירה על תקציב מאוזן וניהול נכון של ההוצאות. רק שעושים זאת על ידי מעקב ותכנון נכון של ההוצאות וסדרי העדיפויות שלכם ולא באמצעות הלוואה מחברת האשראי.

מה זה אומר בפועל? שמוציאים פחות ממה שמכניסים. שקודם חוסכים לחופשה בחו"ל, ורק אז נוסעים אליה.

לומדים לחיות מהכסף שיש לנו ולא חיים כרגע על חשבון העתיד שלנו.

בהצלחה!
מירה רוזנפלד

נא לא לשלוח שאלות מקצועיות, לא אענה עליהן. 

נעים להכיר!

נעים מאוד, אני מירה רוזנפלד, יועצת עסקית וכלכלית לעצמאים. אני מלמדת חשיבה אסטרטגית לטווח ארוך, שיווק אותנטי ונעים באמצעות תוכן והבנה וניתוח של נתונים כלכליים, במטרה לעזור לעצמאים להגיע להישגים מצויינים ולממש את הפוטנציאל שלהם. אני מאמינה במצויינות ובדוגמה אישית ולכן את הדברים שאני מלמדת – אני גם עושה בעצמי.

אני משווקת באמצעות תכנים במגוון פלטפורמות (פייסבוק, בלוג, ניוזלטר ויוטיוב), מנהלת את הכסף שלי ותמיד חושבת קדימה, איך לעשות יותר, איך להצליח יותר ואיך לעזור יותר לקהילה שלי.

יש לי ניסיון של מעל עשר שנים בתחום הניהול הפיננסי, תכנון כלכלי ואסטרטגיות תמחור. אני בוגרת תואר ראשון בכלכלה וניהול מהטכניון בהצטיינות יתרה ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב בהתמחות שיווק ואסטרטגיה. בנוסף התמחיתי בייעוץ עסקי לעסקים קטנים, באימון אישי ובתכנון פיננסי אישי. עוד עליי

דילוג לתוכן