קניות חכמות בסופר

כל שבוע אנחנו הולכים לסופר ומוצפים בשפע שקורץ לנו מהמדפים, בפירות החדשים של העונה ובמבצעים לוהטים.
אנחנו יוצאים עם עגלת קניות עמוסה,
קבלה ארוכה כאורך הגלות,
ובסופו של דבר, גם זורקים מוצרים רבים שלא היו בשימוש ופג תוקפם.

אז כדי לשמור על הכסף שלנו לדברים החשובים באמת,
(ולא, האפרופו עם הציפוי החדש זה לא הדבר החשוב באמת)
כתבתי מספר כללים לקניה נבונה בסופר:

(1) רכזו קניות

התרגלו לקנות בקניה אחת שבועית והימנעו מהשלמות במשך השבוע. כל קפיצה קטנה לסופר או למכולת להשלמה של חלב, תוביל לקניה של מוצרים נוספים שבכלל לא התכוונתם לקנות ואתם לא צריכים.

(2) הכינו רשימת קניות

קניות עושים רק עם רשימת מסודרת, שכוללת את המצרכים שאתם צריכים והכמויות. אם ראיתם שבשבוע שחלף היה חסר לכם ממוצר מסוים, רשמו ברשימה כמות גדולה יותר ממה שקניתם. ואם יש מוצר שזרקתם כי לא אכלתם והוא התקלקל – רשמו כמות קטנה יותר ממה שקניתם בפעם האחרונה.

אני משתמשת באפליקציית Keep בה ניתן לשתף את רשימת הקניות עם בני המשפחה.

אם אתם מעדיפים דף ועט ולתלות את הרשימה על המקרר, הכנתי לכם רשימה להדפסה (לינק בסוף הפוסט)

(3) קנו שבעים

יכול להיות שכבר שמעתם את הטיפ הזה, ומניסיון, הוא פשוט עובד! צאו לקניות כאשר אתם שבעים, כך לא תוסיפו אוכל לעגלה פשוט כי אתם רעבים, ולא תתפתו לריח של המאפיה שישגע אתכם.

(4) קנו לבד

רוב הילדים רואים בקניות הזמנה לחגיגה. השפע, הצבעים והפינוקים מושכים אותם וקשה להגיד להם לא. אם אתם יכולים, בצעו את הקניות לבד, זה הכי חסכוני. אם בכל זאת החלטתם לצ'פר אותם ולצרף אותם לחגיגה, הקציבו להם מראש פריט אחד או סכום קבוע מראש וכך גם תלמדו אותם קצת חינוך פיננסי על הדרך ולא תיקלעו למלכודת של הוצאות מיותרות.

(5) קנו יעיל

כבר הכנתם רשימה, אז קחו אותה צעד אחד קדימה וסדרו אותה לפי מחלקות (ירקות, מוצרי חלב, מאפה וכך הלאה). כך הקניה שלכם תיעשה במהירות וביעילות ולא תבזבזו זמן יקר. כשאתם מגיעים לסופר, הסתובבו בו לפי המחלקות ברשימה, הוסיפו פריטים ואל תיכנסו למעברים שאין בהם מוצרים ברשימה. אל תחפשו מבצעים, אלא היצמדו למוצרים שאתם באמת צריכים השבוע.

(6) השוו מחירים

הניחו את חוסר הנעימות בצד, והקדישו זמן להשוואת מחירים, בין מותגים ואפילו באותו מותג.

✿ השוו את המחיר לקילו או 100 גרם עבור גדלים של אריזות שונות. למשל: קניית גבינות במעדניה היא לרוב זולה מאשר גבינה ארוזה.
✿ בדקו מחיר של מוצר ממותג לעומת מחיר מותג הבית של הסופר.
 באתר mysupermarket תוכלו להשוות בין מחירים של מוצרים ברשתות שונות וגם להרכיב רשימת קניות ולמצוא את הסופר בו סל הקניות הכי זול של כל המוצרים שבחרתם.

(7) שימו לב לתוקף המוצר

חבל לקנות מוצר שלא תספיקו לצרוך אותו. שימו לב:
✿ המוצרים בקדמת המדף יהיו אלה עם התוקף הכי קצר, קחו את המוצרים שמתחבאים בסוף המדף
✿ לפעמים יש מחיר מוזל במיוחד על מוצרים שעוד מעט פג תוקפם – אל תתפתו אלא אם כן אתם יודעים שתצרכו את המוצר בזמן הקרוב.

(8) שלמו בתשלום אחד

קניות שבועיות קונים בתשלום אחד, ולא מפצלים. הגדירו לעצמכם את תקציב הקניות השבועי ותקנו בהתאם ליכולת שלכם. לא מעבר. פיצול הקניה למספר תשלומים רק יפחית מהיכולת שלכם בחודש הבא – שגם בו, תצטרכו לקנות בסופר.

(9) בדקו את הקבלה

הטיפ האחרון ואחד החשובים: בסוף הקניה, לאחר המעבר בקופה, עצרו לרגע ועברו על החשבונית כדי לוודא שאין בה טעויות: שלא חוייבתם פעמיים על אותו מוצר או שלא שילמתם מחיר מלא על מוצר במבצע. אתם תתפלאו כמה פעמים תמצאו טעויות.

בהצלחה ושתמיד נעשה קניות נבונות!
מירה רוזנפלד

אתם מוזמנים להוריד את רשימת הקניות שבתמונה על ידי הקלקה על הכפתור (הורדה ישירה ללא הרשמה):

62-Weekly-Shopping-List

נא לא לשלוח שאלות מקצועיות, לא אענה עליהן. 

בהצלחה מעומק הלב!
♥ מירה רוזנפלד

מאמרים קשורים:

נעים להכיר!

נעים מאוד, אני מירה רוזנפלד, יועצת עסקית וכלכלית לעצמאים. אני מלמדת חשיבה אסטרטגית לטווח ארוך, שיווק אותנטי ונעים באמצעות תוכן והבנה וניתוח של נתונים כלכליים, במטרה לעזור לעצמאים להגיע להישגים מצויינים ולממש את הפוטנציאל שלהם. אני מאמינה במצויינות ובדוגמה אישית ולכן את הדברים שאני מלמדת – אני גם עושה בעצמי.

אני משווקת באמצעות תכנים במגוון פלטפורמות (פייסבוק, בלוג, ניוזלטר ויוטיוב), מנהלת את הכסף שלי ותמיד חושבת קדימה, איך לעשות יותר, איך להצליח יותר ואיך לעזור יותר לקהילה שלי.

יש לי ניסיון של מעל עשר שנים בתחום הניהול הפיננסי, תכנון כלכלי ואסטרטגיות תמחור. אני בוגרת תואר ראשון בכלכלה וניהול מהטכניון בהצטיינות יתרה ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב בהתמחות שיווק ואסטרטגיה. בנוסף התמחיתי בייעוץ עסקי לעסקים קטנים, באימון אישי ובתכנון פיננסי אישי. עוד עליי

דילוג לתוכן