איך לא לאבד מתאמנים בתחום הכושר בתקופת הקורונה

בימים כאלו, כל לקוח חשוב, כל מתאמנת יכולה להיות ההבדל בין המשך קיום העסק לבין לסגור את הבסטה. כתבתי כאן כמה הצעות כדי לעזור לך לשמור על המתאמנים ולא לאבד אותם.

תוכן עניינים

א

שלב א' - החליטי על כללים ומסגרת

1. החליטי על כללים לתקופת הקורונה – ושקפי אותם

אי הודאות אופפת את כולנו, וזה כולל גם את הלקוחות. הם לא יודעים מה יהיה, מתי יהיה אפשר לחזור להתאמן כרגיל, איך אפשר להתאמן עכשיו, אם יהיה להם זמן לאימונים בכלל. בתוך כל האי-ודאות הזו, הם צריכים לקבל ממך ודאות לגבי התנאים של השירות שלך בתקופה הזו.

זה לא משנה על אילו כללים ונהלים החלטת (בין אם מדובר באימון אישי או בסטודיו) – שקפי את התנאים במלואם. אל תסתפקי בשיחה או בהודעה קצרה. פרסמי את הכללים החדשים באתר שלך, במייל או בהודעת וואטסאפ מורחבת, כדי שהלקוחות יוכלו לחזור אליהם.

אל תתני להם לנחש אם אימוני הזום שלך פתוחים לכולם או רק למי שממשיך במנוי, אל תתני להם לנחש האם ההקפאה מוגבלת בזמן, אל תתני להם לנחש שום דבר. בכלל. כשמשהו לא מובן לאנשים הם בד"כ יעדיפו לא לשאול ולעזוב את זה. ואת רוצה שהם ישארו איתך, ולא יעזבו.

במסגרת הכללים אפשר גם לאפשר יותר גמישות מבחינת תשלומים – אבל רק כל עוד הגביה מבוצעת מראש (חלוקה לתשלומים באשראי או צ'קים דחויים). שלא יווצר מצב שאת צריכה לרדוף אחרי לקוחות שישלמו על שירות שהם קיבלו לפני שלושה חודשים. התשלום תמיד מראש.

2. צרי מסגרת

לקוחות צריכים מסגרת כדי להתמיד. זה נכון כשאין קורונה, וזה נכון שבעתיים כשיש קורונה.

המסגרת יכולה לבוא לידי ביטוי במספר האימונים השבועיים (שני אימונים קבועים בימי ראשון ורביעי בשעה 17:00 – זו מסגרת), והיא יכולה לבוא לידי ביטוי בתקשורת שלך עם הלקוחות – קבוצה שקטה בוואטסאפ (קבוצה בה רק המנהל שולח הודעות) / מייל דו שבועי / קבוצת פייסבוק. כל דבר שיאפשר לך להיות בקשר עם הלקוחות, ושהם יקבלו ממך דירבון ועידוד במהלך היום או השבוע שלהם.

יש הרבה דרכים היום ליצירת מסגרת מעניינת – אתגרים למינהם, תוכנית אימונים חודשית עם מתנה בסיומה, תחרויות ועוד. את לא חייבית להמציא את הגלגל או להיות יצירתית במיוחד. חשבי מה יהיה הכי נכון ללקוחות שלך – ושלבי את זה בתוך מסגרת.

3. שירות ומחירון מותאם אונליין

בתקופות בהן את מאמנת רק אונליין – צרי מחירון אונליין. אם הערך שמקבלת הלקוחה נמוך יותר מהערך הרגיל (למשל כי בבית אין לה את כל הציוד איתו היא רגילה להתאמן), המחיר צריך לשקף זאת. במועדון בו אני מתאמנת, בזמן הסגר השני עברו למתכונת אימוני זום, במחיר הרגיל. אני בחרתי להקפיא את המנוי כי להתאמן לבד בבית ממש לא דומה בעיניי להתאמן בקבוצה במועדון, אני מקבלת הרבה פחות (ובטח גם לא הייתי משתתפת באף אימון במילא), ולא התאים לי לשלם את המחיר המלא.

אבל הורדת מחיר היא לא האופציה היחידה – אפשר להציע שדרוג לאימוני האונליין ולהשאיר את המחיר של האימונים הרגילים. השדרוג יכול להתבטא בתמיכה תזונתית, תמיכה מנטלית, ליווי שבועי, אימון מתנה, באופן כללי, בלי קשר לקורונה – בדרך כלל הוספת הטבה עדיפה על הנחה, כי כך אין פגיעה בהכנסות של העסק.

ב

שלב ב' - הכיני אימונים מצויינים, מותאמים לתקופה

4. איכות האונליין

אין דבר מבאס יותר מאימון אונליין בתנאים גרועים (טוב, יש, אבל זאת לא הנקודה 😉 ). כשמאחורי המאמנת חלון ענקי והיא רק צללית חשוכה מלפניו, כשהיא מדברת בלי מיקרופון ושומעים אותה חלש ועם הד, כשהסביבה בה היא מתאמנת מבולגנת ולא עושה חשק.

כן, זה מוריד. לא משנה כמה אנרגיה תביאי לאימון, אם איכות הוידאו לא תהיה טובה – זה יפגע מאוד (גם למי שאומר שזה לא מפריע לו).

הקפידי על מצלמה טובה (בטלפון – צלמי במצלמה האחורית ולא במצלמת הסלפי). דאגי שמקור האור יהיה לפנייך ושאת מוארת מאוד (אבל לא שרופה), השתמשי במיקרופון – מיקרופון דש פשוט (עם חוט) יעלה לך כ-100 שקלים באמזון, עד הבית (אמזון חזרו לשלוח לישראל, תודה ליקום!).

סדרי את הסביבה מאחורייך. אם יש בלגן, הזיזי אותו מחוץ לפריים. הכיני לעצמך פריים נעים ומסודר, אפשר מעט לקשט אותו עם צמחים ואביזרי כושר, אבל שלא יהיה עמוס.

זו השקעה חד פעמית של ממש מעט ציוד וארגון הסביבה שתחולל פלאים באימונים שלך.

5. אימונים מוקלטים או לייב

אימוני האונליין מתחלקים לתוכניות עם אימונים מוקלטים (או ספריית אימונים VOD) לבין אימונים לייב. אימון הלייב יכול להיות אימון שלך 1:1 עם הלקוחה, או אימון קבוצה (קטנה ואינטימית ועד ענקית).

לפני שאת מחליטה על הקונספט שבו תעבירי את אימוני האונליין, תחשבי רגע על הערכים של העסק שלך, על מה את שמה דגש בדרך כלל? על יחס אישי, על מיגוון, על כמות? כל אחד מהערכים האלו יכול למשוך לכיוון אחר. אם הדגש הוא על מגוון, אולי תעדיפי ספריית אימונים מוקלטת עם מגוון רחב של אימונים לבחור מהם. אם בעסק שלך חשוב לך היחס האישי, אז אולי הכיוון של אימוני אונליין 1:1 יותר יתאימו לך. כמובן שלא בהכרח צריך לבחור, אבל גם לא צריך להציע הכול. צריך להציע מה שמתאים לך, לעסק שלך וללקוחות שלך.

עוד נקודות לקחת בחשבון:

  • אחסון האימונים המוקלטים: בעוד שאימוני לייב מצריכים רק זום (ואולי גם מנוי לזום בתשלום, תלוי אם מדובר באימון קבוצה או אימון אישי), ספריית אימונים מוקלטים ותוכנית אימונים מוקלטים כבר מצריכים פלטפורמה – היכן יהיו האימונים, איך יהיה ניתן לגשת אליהם, איך לאפשר גישה רק ללקוחות משלמים.
  • איכות הצילומים: כאשר מדובר באימון לייב, אין ציפיה להפקה מטורפת (כן איכות וידאו טובה, לא הפקה יקרה). אבל תוכניות וספריות של אימונים מוקלטים יש בשפע בחו"ל, בהפקות מקצועיות ומוקפדות, בסטודיו, עם תאורה, סאונד, צילום ועריכה מקצועיים. לכן את האופציה של אימונים מוקלטים שווה לשקול לתת ללא עלות ללקוחות הקיימים. כדאי מאוד להקליט את אימוני הלייב ולאחר מכן להעלות אותם כאימונים מוקלטים כבונוס – בקבוצה סגורה בפייסבוק, באתר, בדף נחיתה, ביוטיוב, בניוזלטר. האימונים מתאימים למי שנמצא בבידוד, לתקופות של סגר, ולכל מי שרוצה להתאמן יותר באופן עצמאי.

6. איפה מתאמנים?

אם עד עכשיו אימנת אצלך בסטודיו או בחדר הכושר, אולי זה הזמן לשקול אימונים באויר הפתוח. יש אנשים שחוששים מהידבקות במקומות סגורים, ואימוני אאוטדור יכולים להוות עבורם פיתרון. בדקי עם הלקוחות שלך מה הם יעדיפו.

ג

שלב ג' – הציעי את השירות ועודדי המשך אימונים

7. הסבירי את התועלות מאימונים ואת ההפסדים מהפסקת האימונים

גם אנשים שאוהבים להתאמן, יכולים להפוך בקלות ללא-מתאמנים בנסיבות המתאימות – וקורונה, שלא לדבר על סגר – הם בהחלט נסיבות כאלו. עזרי להם להימנע מהגעה למצב הזה. הסבירי את התועלות בהמשך האימונים, מצאי איתם פתרונות לאיך כן להפוך את זה לאפשרי, תציעי להם את השירותים המשודרגים שלך עבור התקופה הזו. אל תניחי שהם יזמו מעצמם אימונים – תציעי את.

וכמה שאת עושה את זה יותר מפורט – יותר טוב. במקום לרשום להם למצוא באדי לאימונים שיתן להם מוטיבציה – את יכולה ממש לעשות פוסט מפורט על מציאת באדי (לעבור על רשימת אנשי הקשר, מה להגיד לבאדי הפוטנציאלי כדי לדרבן אותו, איך לקבוע אימונים משותפים וכו').

8. בקשי תמיכה

הראי את ההערכה שלך לכל מי שממשיך להתאמן איתך. זה לא מובן מאליו. ספרי כמה את מעריכה את התמיכה מהלקוחות שלך, וגם שאת מבינה את כל מי שזה לא מתאים לו, ושמעדיף לחכות עם האימונים. את יכולה לספר להם על הדרך שלך, איך הגעת לעשות את מה שאת עושה, לדבר על התשוקה שלך ועל הרצון לעזור והחשש שלך מהמשך קיום העסק, ולבקש שמי שיכול – שימשיך להתאמן, לא רק בשבילו, גם בשבילך. זו לא בקשה לעזרה ממקום חלש אלא ממקום של שיתוף, יושרה וכנות. זה המצב, הוא מבאס, התמיכה מאוד תעזור לך, וגם להם. זהו.

ד

שלב ד' - עודדי קהילתיות וצרי חיבור

9. צרי קהילתיות

עוד נדבך של המסגרת, היא הקהילתיות. אנחנו אוהבים להתאמן במקום בו אנחנו מרגישים בבית, מרגישים חיבור, יש לנו חברים (ואפילו מתחרים שנותנים לנו פוש). הקהילתיות עוזרת ביצירת המסגרת – להתאמן בימים קבועים עם אנשים קבועים. בסטודיו יותר קל ליצור קהילתיות וחיבור בין המתאמנים, אבל גם באימונים אישיים – אפשר לעשות פעולות שיחברו בין המתאמנים שלנו, על אף שהם לא מכירים אחד את השני, ולא מתאמנים אחד עם השני.

דוגמאות:

  • האשטג – אם את באינסטגרם, צרי האשטג של האימונים איתך, ועודדי את המתאמנים להעלות סטורי עם ההאשטג. דוגמה מעולה לכך בעיניי היא של ירדן שביט עם ההאשטג #אצלירדן. 
  • מפגשי קהילה (פרונטליים ווירטואלים) – את יכולה ליזום הרצאת העשרה שבועית, חודשית, או בכל תזמון אחר – בה תדברי עם הלקוחות שלך על כל נושא שיעזור להם – מוטיבציה, השראה, תזונה, פציעות. כל דבר שיעניין אותם ויכול להעשיר אותם, יגרום להם להתכנס ביחד למקום מסויים (גם זום).
  • קבוצת פייסבוק סגורה ללקוחות – המקום בו הלקוחות יכולים לשאול שאלות, לשתף בחוויות, להכיר אחד את השניה מתוך החוויות והתשובות, לקבל עוד תוכן ממך ובכלל, להרגיש בבית.

סיכום

נקודת המוצא היא שהשירות שלך חשוב ביותר ללקוחות. כל פעולה שתעשי כדי לגרום ללקוח להמשיך להתאמן היא מצויינת – גם לו וגם לך. את צריכה להרגיש בנוח עם הפעולות שלך, כי את יודעת שהתוצאה, שבה המתאמן ממשיך להתאמן, היא באמת רצויה עבורו. מקווה שתקחי מכאן כמה הצעות ושיהיה בהצלחה ♥

נא לא לשלוח שאלות מקצועיות, לא אענה עליהן. 

נעים להכיר!

נעים מאוד, אני מירה רוזנפלד, יועצת עסקית וכלכלית לעצמאים. אני מלמדת חשיבה אסטרטגית לטווח ארוך, שיווק אותנטי ונעים באמצעות תוכן והבנה וניתוח של נתונים כלכליים, במטרה לעזור לעצמאים להגיע להישגים מצויינים ולממש את הפוטנציאל שלהם. אני מאמינה במצויינות ובדוגמה אישית ולכן את הדברים שאני מלמדת – אני גם עושה בעצמי.

אני משווקת באמצעות תכנים במגוון פלטפורמות (פייסבוק, בלוג, ניוזלטר ויוטיוב), מנהלת את הכסף שלי ותמיד חושבת קדימה, איך לעשות יותר, איך להצליח יותר ואיך לעזור יותר לקהילה שלי.

יש לי ניסיון של מעל עשר שנים בתחום הניהול הפיננסי, תכנון כלכלי ואסטרטגיות תמחור. אני בוגרת תואר ראשון בכלכלה וניהול מהטכניון בהצטיינות יתרה ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב בהתמחות שיווק ואסטרטגיה. בנוסף התמחיתי בייעוץ עסקי לעסקים קטנים, באימון אישי ובתכנון פיננסי אישי. עוד עליי

דילוג לתוכן