כמה כרטיסי אשראי יש לכם?

לפני כשבועיים הכריזה ישרכארט על השקת כרטיס אשראי חדש בשיתוף עם אתר הקניות הסיני אלי-אקספרס.
וידוי אישי: אני אוהבת את אלי-אקספרס וקונה שם לעיתים קרובות (דולר פה, דולר שם). אבל אין לי כוונה לעשות עוד כרטיס אשראי רק בשבילם.

אנו מוצפים בהצעות לכרטיסי אשראי: של רשת חנויות, של הסופר, מטעם מקום העבודה או הלימודים. כולם בחינם! (לשנה הראשונה כמובן) ומעניקים שפע של הטבות.

זו הזדמנות טובה לשים את כרטיסי האשראי על השולחן ולהבין מה המשמעות של ריבוי כרטיסי אשראי. האם אתם באמת צריכים כרטיס אשראי של הבנק, כרטיס נוסף עם הנחות לסופר וכרטיס שלישי עם הטבות בקניות בחו"ל?

ספרתם ויש לכם יותר משניים? הפוסט הזה הוא בשבילכם. יש שתי בעיות גדולות עם ריבוי כרטיסי אשראי.

בעיה 1: אשליית המסגרת

כל כרטיס אשראי מגיע עם מסגרת אשראי של כמה אלפים ועד עשרות אלפי ש"ח – שנותנת לנו אשליה שיש לנו ה-מ-ו-ן כסף פנוי להוציא וגורמת לנו לבזבז יותר כסף. בנוסף, כאשר אנו מחלקים את הקניות לכמה כרטיסים שונים מתקבלת תחושה שבעצם קנינו פחות, כי יש פחות חיובים בכל כרטיס. 

זה לא נכון. קנייה באשראי, כמו קנייה במזומן, צריכה להתבסס אך ורק על היכולת הכספית הנוכחית שלנו ותוך מעקב ושליטה על ההוצאות. מסגרת האשראי אינה הכסף שלנו, היא הלוואה מחברת כרטיסי האשראי.

בעיה 2: אי סדר

ריבוי כרטיסי אשראי מקשה על המעקב אחר ההוצאות והחיובים. השאיפה היא שהמעקב יהיה יעיל ומהיר. רושמים את ההוצאות, משווים לדוח כרטיס אשראי, מאתרים בעיות וזהו.

ברגע שיש הרבה כרטיסים, כל אחד עם התשלומים שביצענו בו, ההלוואות שלקחנו והסל המצטבר – קשה לעשות סדר. וכשקשה יותר – יש פחות מוטיבציה להתעסק עם זה.

המלצה – לא יותר משני כרטיסי אשראי לאדם

כרטיס אשראי אחד לאדם הוא מספיק. אם אתם מסודרים מאוד ברישום ההוצאות שלכם והכרטיס הנוסף באמת נותן לכם הטבות מרחיקות לכת, תעשו גם כרטיס שני.

כרטיס האשראי השני שלי נותן לי הנחות בדלק וגם עמלת המרת אשראי נמוכה יותר בקנייה מחו"ל, ועבורי זה מספיק חשוב כדי להחזיק שניים (וגם כגיבוי, אם יקרה משהו לכרטיס ראשון, רק שאני מאוד מסודרת ועוקבת אחר שניהם כל שבוע).

סיבה נוספת להחזקת כרטיס אשראי שני: אם אתם עצמאיים ויש לכם עסק. עדיף להפריד חשבונות בנק, אבל עד שתשתכנעו שזה כדאי, הפרידו את כרטיס האשראי לעסק וכך תוכלו להבין בקלות מהן ההוצאות לעסק ומהן ההוצאות לבית.

עדיין משלמים דמי כרטיס?

אסיים בכלל ברזל: לא משלמים דמי כרטיס על כרטיס אשראי.

הכרטיס נותן לכם הטבות? תהיו בטוחים שחברת כרטיסי האשראי מרוויחה גם בלי דמי הכרטיס – היא מקבלת מהחנות שקניתם ממנה עמלה על כל קניה שלכם. תתקשרו, תבקשו לקבל פטור. מסרבים? תבקשו לבטל את הכרטיס. זה בדרך כלל יתמרץ את הנציג לאשר לכם את הפטור.

  • קיבלתם פטור לשנה? שימו תזכורת ביומן לעוד שנה מהיום לחדש את הפטור.
  • לא קיבלתם פטור? אם יש הוראות קבע – העבירו אותן לכרטיס אחר שלכם (אחד בלי דמי כרטיס) ובטלו את הכרטיס היקר (הכרטיס הבנקאי שלי הוא קבוע ללא עמלות, בלי שאני צריכה לחדש את הפטור, לכן את כל ההוראות קבע שלי אני רושמת מראש רק עליו).

בפעם האחרונה שהתקשרתי לבטל את דמי הכרטיס, אישרו לי את הפטור בתנאי שאבצע קניות בכרטיס בשקל אחד בחודש. לא אלף שקל, שקל אחד. מאחר ומדובר בכרטיס פעיל, הסכמתי. תדעו שיש כל מיני אפשרויות לקבל פטור, אבל אל תסכימו במידה ומבקשים ממכם להתחייב לקניות בסכום חודשי גבוה.

אז קחו כמה דקות והתחילו את השינוי שלכם עם הקטנת מספר כרטיסי האשראי.

מירה רוזנפלד

נא לא לשלוח שאלות מקצועיות, לא אענה עליהן. 

בהצלחה מעומק הלב!
♥ מירה רוזנפלד

מאמרים קשורים:

נעים להכיר!

נעים מאוד, אני מירה רוזנפלד, יועצת עסקית וכלכלית לעצמאים. אני מלמדת חשיבה אסטרטגית לטווח ארוך, שיווק אותנטי ונעים באמצעות תוכן והבנה וניתוח של נתונים כלכליים, במטרה לעזור לעצמאים להגיע להישגים מצויינים ולממש את הפוטנציאל שלהם. אני מאמינה במצויינות ובדוגמה אישית ולכן את הדברים שאני מלמדת – אני גם עושה בעצמי.

אני משווקת באמצעות תכנים במגוון פלטפורמות (פייסבוק, בלוג, ניוזלטר ויוטיוב), מנהלת את הכסף שלי ותמיד חושבת קדימה, איך לעשות יותר, איך להצליח יותר ואיך לעזור יותר לקהילה שלי.

יש לי ניסיון של מעל עשר שנים בתחום הניהול הפיננסי, תכנון כלכלי ואסטרטגיות תמחור. אני בוגרת תואר ראשון בכלכלה וניהול מהטכניון בהצטיינות יתרה ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב בהתמחות שיווק ואסטרטגיה. בנוסף התמחיתי בייעוץ עסקי לעסקים קטנים, באימון אישי ובתכנון פיננסי אישי. עוד עליי

דילוג לתוכן