שיווק באמצעות ניוזלטר: איך מתחילים – מדריך לתכנון ניוזלטר

ניוזלטר הוא אפיק שיווקי בו אנו שולחים מייל תקופתי עם תוכן איכותי אל תיבת הדואר של הקורא שלנו. הניוזלטר מאפשר לנו קירבה גבוהה אל הקורא, מאחר והוא צריך לבחור להירשם באופן אקטיבי לרשימה שלנו (וגם לבחור להישאר בה), לבחור לפתוח את המייל שלנו, ולבחור לקרוא אותו. נרשם יעשה זאת כי הוא מעריך את התכנים שלנו וקריאת המיילים תמשיך לקרב אותו אלינו ולחזק את האמון שלו בנו.

שיווק בניוזלטר הוא חלק ממסע הלקוח שלנו ודרך נוספת בה אנו מעבירים לו תוכן איכותי. שיווק בניוזלטר הוא חינמי (בהתחלה) או בעלויות נמוכות ומאפשר שיח עם הקורא, כלומר תוכן הניוזלטר יכלול שאלות וחלק מהקוראים ילחצו על ה-reply ויענו לנו.

אני יודעת מהלקוחות שלי שלהתחיל לשווק בניוזלטר יכול להיות מרתיע, מלחיץ ואפילו מפחיד, כי זה משהו חדש ולא מוכר. ברגע שאנו מכירים את המושגים, מבינים את השלבים השונים ורושמים לעצמנו מה אנו כבר יודעים ומה עלינו עוד ללמוד, זה הופך לפחות מלחיץ ומרתיע. זו המטרה של מדריך זה, להסביר את השלבים השונים להתחלת שיווק בניוזלטר כדי שאם זה מתאים לכם – תדעו איך להתחיל.

תוכן עניינים

הניוזלטר הוא חלק מהמערך השיווקי

שיווק בניוזלטר הוא אחד מערוצי השיווק המומלצים בעיניי, אבל כל בעל עסק צריך לבחור האם אפיק זה מתאים עבורו במסגרת הכנת אסטרטגיה שיווקית לעסק.

שיווק בניוזלטר מצריך מידה מסויימת של השקעה והרבה התמדה, לכן אם אנו מחליטים על שיווק בניוזלטר, עלינו להיות מחוייבים לכך, ולשלוח ניוזלטר תקופתי באופן רציף. אם לא נשלח באופן רציף, וניעלם לתקופה, הנרשמים שלנו אולי ישכחו מאיתנו, ואחוזי הפתיחה של הניוזלטר יפגעו.

כמובן, אף אחד מאיתנו אינו רובוט. גם לי היתה תקופה שהפסקתי לשלוח ניוזלטרים, אבל עדיף להתחיל לשווק כאשר יש לנו את הזמן והפניות לשלוח ניוזלטר באופן קבוע.

במסגרת בניית האסטרטגיה והתוכנית השיווקית, אנו גם מחליטים על המטרות של הניוזלטר, מידת ההשקעה שלנו, התדירות, התוכן, ואיך הניוזלטר משתלב במערך הכולל של השיווק שלנו.

שיווק בניוזלטר הוא דרך אחת בתוך המסע שעובר הלקוח שלנו. הוא יכול ללכת בדרך הזו במקביל לדרכים אחרות (כלומר לקבל מאיתנו תכנים באפיקי שיווק אחרים כמו עמוד פייסבוק) או ללכת רק בה, ואז הניוזלטר יהיה נקודת הממשק היחידה שלנו אם הלקוח. נחליט אם תוכן הניוזלטר יהיה ייחודי (מומלץ אבל גוזל זמן) או שהוא יהיה כלי לשיתוף תכנים אחרים שלנו (כמו מאמרים בבלוג או וידאו מערוץ היוטיוב).

איך מתחילים?

  1. השלב הראשון יהיה אפיון התוכן והתדירות של הניוזלטר.
  2. השלב השני יהיה הקמת התשתית וההגדרות הטכניות.
  3. השלב השלישי יהיה שיווק הניוזלטר וצירוף אנשים לרשימת התפוצה
  4. השלב הרביעי יהיה ניתוח ביצועים וניהול רשימת התפוצה (כמובן תוך כדי שליחת ניוזלטרים)

שלב 1 - אפיון הניוזלטר

אנו יכולים לשלוח מספר סוגים של דיוורים:

  • הניוזלטר השוטף – מייל תקופתי שאנו מכינים כל פעם מחדש עם התוכן הרלוונטי ושולחים, למשל מייל שבועי או מייל חודשי
  • מייל "ברוכים הבאים" וסדרת מסרים עוקבת (onboarding) למצטרפים חדשים לרשימת התפוצה.
  • מייל מבוסס תאריך – מיילים המבוססים על מידע ספציפי של המשתמש, למשל מייל יום-הולדת שמח (אם יש לנו את תאריך הלידה שלו)
אפשרויות מייל מבוסס תאריך במיילצ'ימפ
אפשרויות מייל מבוסס תאריך במיילצ'ימפ

אוטומציה של ניוזלטר היא תהליך ההרשמה לרשימת התפוצה ושליחה של מסרים בעלי תוכן רלוונטי. למשל שליחה אוטומטית של כל מאמר חדש שמתפרסם בבלוג שלנו, או שליחת מייל עם מתנה דיגיטלית וסדרת מסרים שבועית לאחר מכן במשך חודש.

אני לא נכנסת כאן לעולם המסחר, שם ישנם תהליכי אוטומציה רבים נוספים – למשל שליחת מייל תזכורת על השארת פריט בעגלת הקניות, או שליחת קופון הנחה לטובת ביצוע רכישה לאחר נטישת עגלת קניות (אחת השיטות הפחות אהובות עליי).

תכנון תוכן לאוטומציות

איך מצטרף אלינו נרשם חדש? הוא יכול לקרוא מאמר שלנו, ובסופו למלא טופס הרשמה כדי לקבל עדכונים שוטפים. יכול להיות שהוא לא זכר שהוא כבר נרשם והוא ימלא את הטופס שוב בעתיד. הוא גם יכול לראות הזמנה שלנו לקבל מתנה דיגיטלית ולהירשם, במקרה זה יכול להיות שמדובר בנרשם חדש לגמרי לרשימה שלנו, או לנרשם שכבר קיים ברשימה (כי נרשם בעבר). אנחנו רוצים לצרף אותו לקבוצה הנכונה ברשימה שלנו, ולשלוח לו מייל מתאים.

כאן נכנסת האוטומציה בתכנון הניוזלטר, שתי האוטומציות הבסיסיות הן:

  1. אוטומציית "ברוכים הבאים" (onboarding) – כאן אנו שולחים מייל אחד או יותר לנרשמים החדשים לרשימת התפוצה. באופן אישי אני שולחת כרגע רק מייל אחד של ברוכים הבאים ולא סדרה של מסרים, אבל שתי האפשרויות טובות. המייל הראשוני יכול להכיל קישורים לכמה מאמרי דגל שלכם בבלוג, הסבר קצר על מי אתם ואילו תכנים הנרשם יקבל מכם מעכשיו והלאה ובאיזו תדירות.
  2. אוטומציית "מוצר חינמי" – כאן אנו שולחים מייל ברוכים הבאים לנרשמים שנרשמו ספציפית כדי לקבל מוצר חינמי מאיתנו (PDF, הדרכת וידאו, הרשמה לוובינר וכו'). המייל יכלול את המוצר החינמי (או קישור אליו). בהמשך ניתן לשלוח מסרים נוספים הרלוונטיים למוצר זה. למשל אחרי שבוע נשלח מייל ששואל האם הם קראו את המדריך ויש להם שאלות נוספות, או מייל עם הלינק לוובינר שמתחיל בעוד 10 דקות. הנרשם יכול להיות מישהו שכבר רשום ברשימת התפוצה שלנו, או נרשם חדש לגמרי.

לכל אחד מהמקרים אנחנו צריכים לתכנן את המייל הראשון ואת סדרת המיילים (אם החלטנו שיש כזו). איזה תוכן הם יכילו, כמה מיילים יהיו בסדרה ומתי הם ישלחו.

כאשר יש לנו כבר רשימת תפוצה פעילה ואנו שולחים ניוזלטר באופן קבוע, אנו צריכים להחליט האם לשלוח את הניוזלטר התקופתי לנרשם חדש שטרם סיים את סדרת המסרים הראשונית.

דוגמה

נועה שולחת ניוזלטר חודשי, בתאריך ה-27 לחודש.

ב-16 לחודש יוסי נרשם להורדת מדריך חינמי של נועה. האוטומציה של המדריך החינמי שולחת 3 מיילים בהפרש של שבוע. מייל ראשון מייד עם ההרשמה (במקרה של יוסי ב-16 לחודש), מייל שני לאחר שבוע (ב-23 לחודש) ומייל שלישי לאחר שבוע נוסף (ב-30 לחודש).

נועה יכולה לבחור האם לשלוח ליוסי את הניוזלטר התקופתי הקבוע שלה ב-27 לחודש. מצד אחד, הוא עוד לא סיים את סדרת המסרים הראשונית (קיבל רק 2 מתוך ה-3) ואולי לא כדאי לבלבל אותו עם מיילים תקופתיים. מצד שני, אולי כן? זה תלוי בסוג הדיוור, סוג העסק, התוכן של המיילים התקופתיים והתוכן של האוטומציה. לבחירתכם.

תכנון תוכן לניוזלטר השוטף

כמה נקודות לחשוב עליהם לגבי הניוזלטר השוטף:

  • אלו תכנים נשלח בניוזלטר התקופתי שלנו? האם נכתוב תוכן ייעודי עבור הניוזלטר או שנשלח קישורים לתכנים בערוצי השיווק האחרים שלנו (מאמר חדש בבלוג, סרטון חדש בערוץ היוטיוב)? אני מאוד הייתי רוצה להכין תוכן ייעודי לניוזלטר, אני חושבת שזו הפרקטיקה הנכונה, אבל בפועל, מאילוצי זמן אני בוחרת להפנות לתכנים חדשים שלי בבלוג וביוטיוב בניוזלטר החודשי שאני שולחת.
  • באיזו תדירות נשלח את הניולטר התקופתי? אני ממליצה על מייל פעם בשבוע, פעם בשבועיים, או פעם בחודש, אבל לא יותר ממייל אחד בשבוע, זה מספים, מציק ומעצבן (לפחות אותי).
  • האם ומתי תשלחו מיילים מכירתיים?

מבנה וסגנון הניוזלטר והאוטומציות

כמה נקודות לחשוב עליהם לגבי הנראות, המבנה והסגנון של הניוזלטר:

  • האם יהיה לו פורמט קבוע או שכל פעם תנסו משהו אחר?
  • האם הוא יהיה מסוגנן ומעוצב כמגזין עם תמונות ופינות קבועות או שיכיל רק פסקאות טקסט?
  • האם הוא יראה כמו ניוזלטר (טקסט ממורכז באמצע, רקע בצבע אחיד), או שיראה כמו מייל פשוט שכתבתם בעצמכם בג'ימייל (טקסט מיושר לימין, אין רקע)?
  • האם תוסיפו את הלוגו שלכם למייל? ואם כן – בהתחלה או בסוף?
  • האם המייל יהיה כתוב בגוף שני יחיד ("כשאתה כותב"), גוף שני רבים ("כשאתם כותבים"), גוף ראשון יחיד ("כשאני כותבת"), גוף ראשון ("כשאנחנו כותבים")
  • איך נפנה לנרשם בתחילת המייל? האם בגוף שני יחיד או רבים? האם תשמשו בשם הנרשם? "הי / שלום / הי [שם] / הי חברים?"
  • איך תראה פסקת הסיום שלכם? האם תחתמו עם השם שלכם?תוסיפו את שם העסק?אילו קישורים תשימו?(פייסבוק, אתר, מייל וכו')
  • באיזה סגנון תדברו במייל? סגנון רשמי או קליל, מקצועי או פשוט?

כך נראה הניוזלטר שלי – לא מעוצב, בדרך כלל בלי תמונות, רק תוכן וקישורים:

צילום מסך של הניוזלטר שאני שולחת (טקסט רגיל, רקע לבן, לא מעוצב)
כך נראה הניוזלטר שלי. בלי עיצוב 🙂

טיפ!

עבירות היא היכולת של המייל שלכם להגיע לאינבוקס של הנרשם.

במקרים רבים פלטפורמת המייל של הלקוח (בד"כ ג'ימייל) מתייגת מיילים עם הרבה תמונות כספאם או כמייל קידום מכירות. אם הלקוח שלכם משתמש בברירת המחדל בתיבת הדואר של (המציגה טאב נפרד לאינבוקס וטאב קידום מכירות), המייל שלכם עלול לא להגיע לאינבוקס שלו. אם המייל לא יגיע לאינבוקס, הלקוח לא ידע ששלחתם מייל, הוא לא יפתח אותו והקשר הקבוע שלכם איתו לא יתרחש.

טאב קידום מכירות בג'ימייל
טאב קידום מכירות בג'ימייל - אתם לא רוצים להגיע לפה
ספאם מייל בג'ימייל
תיבת הספאם - אתם גם לא רוצים להגיע לכאן

שלב 2 - הקמת התשתית והחלק הטכני

אחרי שתכננו על הנייר את המיילים, נעבור להכנת התשתית הטכנית.

אנו רוצים לבקש מהקורא שלנו להירשם לרשימת התפוצה באמצעות טופס הרשמה. טופס ההרשמה יכול להיות חלק מאתר האינטרנט שלנו, או כעמוד נחיתה בפני עצמו. על הקורא למלא את כתובת המייל שלו ולהסכים לקבל מאיתנו חומרים שיווקיים (על ההיבט המשפטי של שליחת ניוזלטר כדאי לקרוא ולשאול בקבוצת הפייסבוק "שואלים עו"ד בכיף").

הטופס מחובר באופן אוטומטי למערכת הדיוור שלנו והנרשם מתווסף לרשימת התפוצה שלנו. כעת אנו יכולים לשלוח לו מייל "ברוך הבא" ולהסביר לו איזה תכנים יקבל מאיתנו (מייל קבוע אותו יקבל כל נרשם חדש), ובנוסף נשלח לו (ולכל הרשימה שלנו) מייל תקופתי עם תכנים מתעדכנים.

מערכת דיוור

מערכת דיוור היא פלטפורמה המאפשרת לנו ליצור "רשימות תפוצה" הכוללות את הפרטים של האנשים שנרשמו לרשימת התפוצה שלנו (המייל שלהם הוא הכרחי, ואפשר לאסוף גם נתונים נוספים כמו השם שלהם).

בתוך המערכת נוכל להכין מייל ולשלוח אותו לרשימת התפוצה. כך נוכל לשלוח בקלות מייל למספר רב של אנשים בבת אחת, ולהפחית את הסיכון שהמייל שלנו יגיעו לתיבת הספאם שלהם.

ניתן ליצור יותר מרשימת תפוצה אחת, למשל רשימה אחת של מנויים לניוזלטר, ורשימה שניה של לקוחות. את הרשימה ניתן לחלק לתתי-קבוצות, למשל לקוחות שרכשו את מוצר X ולקוחות שרכשו את מוצר Y (לקוח שרכש את שני המוצרים יופיע בשתי הקבוצות).

את מערכת הדיוור ניתן לחבר לטפסים באתר שלנו או או ליצור דף הרשמה ייעודי מתוך המערכת, וכך גולש שנרשם בטופס יתווסף באופן אוטומטי לרשימת התפוצה המתאימה (לפי ההגדרות שנבצע בטופס). נוכל לשלוח לו מייל "ברוכים הבאים" המתאים לאופן ההרשמה שלו.

למשל אם הגולש נרשם בטופס פופ-אפ כללי להרשמה לניוזלטר, נשלח לו מייל ברוכים הבאים כללי ונסביר לו איזה תכנים הוא יקבל מאיתנו בעתיד. אם הגולש נרשם בטופס הרשמה לקבלת מדריך חינמי, לא נשלח לו את המייל הכללי, אלא נשלח לו מייל אחר, הכולל את המדריך שהוא ביקש.

מערכת הדיוור מאפשרת לנו לשלוח סדרה של מיילים מותאמים אישית לנרשם שלנו. אחרי המייל הראשון שהוא קיבל עם המדריך החינמי, נוכל לשלוח לו כעבור שבוע מייל שני עם הסברים ותכנים נוספים.

האפשרויות כאן הן כמעט בלתי מוגבלות. נוכל לבחור לשלוח לפי מספר הימים שעברו מאז שליחת המייל הקודם, נוכל לשלוח מייל רק אם המייל הקודם לא נפתח, או רק אם המייל הקודם כן נפתח, או רק אם בוצעה הקלקה על קישור.

לכל מייל ששלחנו נוכל לראות את אחוזי הפתיחה שלו, כלומר כמה אנשים פתחו את המייל, כמה הקליקו על הקישורים וכמה הסירו את עצמם מבחירה, וכך להבין אילו תכנים וכותרות למייל הנרשמים שלנו מעדיפים.

בחירת מערכת דיור

הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לבחור מערכת דיוור. ישנן מספר מערכות ישראליות וכמובן די הרבה פלטפורמות באנגלית. המערכות שונות זו מזו בתמחור, בפיצ'רים ובאופן יצירת ושליחת המיילים. חלק מהמערכות מאפשרות מנוי ראשוני בחינם המוגבל בכמות הרשומים לניוזלטר ו/או במספר המיילים הנשלחים בחודש.

אני משתמשת ב-Mailchimp שמאפשרת מנוי בחינם עד 2,000 נרשמים. הממשק שלה באנגלית אבל התוכן של המיילים עצמו הוא בעברית ואין בעיה עם יישור לימין של הפסקאות.

מערכות עם ממשק עברי (כלומר הכפתורים, ההוראות והתמיכה הם בעברית):  VIPLUS (סמוב), Activetrail ו-רב מסר (ישנן מערכות נוספות).

אפשר לעבור בין מערכות דיוור, כלומר לייצא את רשימת המנויים שלכם, לייבא למערכת אחרת ולהמשיך לדוור משם – כך שאין כאן התחייבות לכל החיים.

השלבים הבאים הם יצירת רשימת תפוצה, חיבור טופס הרשמה לרשימה ויצירת הדיור. כל עוד טופס ההרשמה אינו מפורסם, אפשר להחליף בין השלבים או לעבוד עליהם במקביל.

יצירת רשימת תפוצה וטופס הרשמה

אחרי שבחרנו את מערכת הדיוור ופתחתנו שם חשבון, ניצור רשימת תפוצה. כעת עלינו ליצור את התשתית להרשמה לרשימת התפוצה שפתחתנו.

יש שתי אופציות עיקריות:

  1. דף נחיתה של מערכת הדיור – יוצרים את דף הנחיתה עם טופס ההרשמה ישירות במערכת הדיוור.
  2. טופס הרשמה באתר שלכם – יוצרים טופס הרשמה באתר ומחברים אותו לרשימת התפוצה שלכם. אחת הסיבות שאני מעדיפה את מיילצ'ימפ היא שלטפסי אלמנטור (הכלי איתו אני בונה את האתר שלי) יש חיבור ישיר למיילצ'ימפ. אפשר גם לחבר את הטופס למערכות הישראליות דרך צד ג' או webhook. זה לא מסובך, אבל גם פחות פשוט וקל מהחיבור למיילצ'ימפ.

בטופס נוכל לבחור לאיזו רשימה (אם יש לנו יותר מרשימת דיוור אחת) אנו רוצים לצרף את הנרשם ולאיזו קבוצה לשייך אותו. למשל לי רשימת דיוור אחת, אבל מי שנרשם להורדת מוצר חינמי ישוייך לקבוצה של אותו מוצר, וכך אדע לשלוח לו את מה שהוא ביקש לקבל.

צילום מסך של טופס הרשמה באלמנטור עם אינטגרציה למיילצ'ימפ
טופס הרשמה באלמנטור עם אינטגרציה למיילצ'ימפ

שלב 3 - צירוף נרשמים לרשימת התפוצה

אוקיי! העניינים הטכניים הושלמו. פתחנו רשימה, הכנו מיילים ויצרנו טופס. עכשיו צריך למלא את הרשימה שלנו ברשמים חדשים דנדשים! הניוזלטר הוא חלק ממסע לקוח אפשרי. לקוחות שונים ילכו במסלולים שונים, חלקם יבחרו במסלול הכולל ניוזלטר. אנחנו צריכים לעזור להם להגיע לניוזלטר שלנו.

בלוג תוכן

אם יש לנו בלוג תוכן, נוכל לשלב טפסי הרשמה בסוף המאמר (אל תשכחו להירשם לניוזלטר שלי פה למטה בסוף המדריך!). אפשר להוסיף טפסי הרשמה גם באמצע המאמר, אני פחות אוהבת את זה (עבורי, בבלוג שלי. יכול להיות שלכם זה מתאים).

נוכל גם להקפיץ פופ-אפ הרשמה. הכנתי לכם פופ-אפ לדוגמה, תוכלו לפתוח אותו עם לחיצה על הכפתור הבא:

את הפופ-אפ בדרך כלל מקפיצים אחרי שהגולש קרא לפחות 50% מהמאמר שלכם, או כשהוא מאותת שהוא רוצה לעבור הלאה (הוא מזיז את העכבר לכיוון הטאבים שבדפדפן, ואז יקפוץ לו הפופ-אפ). אפשר גם להגדיר שהפופ-אפ יקפוץ רק עבור גולש שקרא לפחות 2 מאמרים שלכם, כך שהסיכוי שהוא ירשם גדול יותר, כי הוא הביע עניין גדול יותר בתכנים שלכם (מעבר למאמר נוסף הוא הישג מעולה עבורכם!)

נוכל גם להוסיף עמוד ייעודי באתר להרשמה לעדכונים (כמו העמוד הזה אצלי). הוא מופיע בתפריט כך שמי שרוצה להירשם יכול לעשות זאת בקלות, ואני יכולה גם להפנות ספציפית לעמוד הזה (אצלי בתחתית הניוזלטר יש קישור עבור אנשים שקיבלו את המייל מחברים ורוצים גם להירשם).

הטבה

נוכל לתת הטבה חד פעמית לנרשמים לרשימת התפוצה שלנו, למשל 10% על האימון הבא (או האימון הראשון), או 20% ברכישה הראשונה בחנות שלנו. כאן צריך לקחת בחשבון שיהיו נרשמים שיירשמו לניוזלטר, ינצלו את ההטבה ויסירו את עצמם.

אני לא חושבת שיש כאן חוסר הגינות מבחינת הלקוחות – הצעתם הטבה בלי התחייבות – אל תצפו להתחייבות. אני לפעמים עושה את זה (מקבלת הטבה ומסירה הרשמה) ואני חושבת שזה לגיטימי.

מתנה דיגיטלית

מתנה דיגיטלית היא קובץ שאנו מעניקים לנרשמים שלנו, זה יכול להיות תמונה, סרטון,  PDF, קובץ אקסל, קובץ פאוור-פוינט.

המוצר החינמי הפך להיות מאוד שחוק בשנים האחרונות. כולם רוצים "מגנט לידים", אבל רובם מייצרים PDF שטחי ולא איכותי ומסתפקים בו. אל תהיו כאלה. בכלל, אני חושבת שאם זה תוכן כתוב ויש לכם בלוג תוכן – תנו את התוכן הזה לכולם בלי התניות ובלי הרשמות.

המוצרים החינמיים שלי הם קבצי אקסל: רישום הוצאות לעסק ותוכנית כלכלית לעסק.

אפשרויות טובות בעיניי למדריכים חינמיים:

  • סדרת מיילים – למשל סדרת תרגילי כושר שבועיים, בה בכל יום ראשון מדריכת הכושר שולחת מייל עם האימון היומי לאותו שבוע הכולל הסברים וסרטונים של התרגילים.
  • ברכות מעוצבות לחגים (בלי הלוגו שלכם!)
  • וובינר או הרצאות וידאו מוקלטת.

וובינר והרצאת וידאו

וובינר הוא הרצאה דיגיטלית בלייב, בה אתם מלמדים ומדרכים על נושא מסויים. בעלי עסקים רבים משתמשים בוובינר ככלי לעודד רכישה של מוצר המשך (הרצאה, קורס) ומבצעים מכירה ישירה בסוף הוובינר, אבל ממש אפשר להשתמש בוובינר ככלי למתן ערך, חיבור הקהל והרשמה לרשימת התפוצה – ללא מכירה ישירה בסופו.

אתם יכולים לערוך וובינר ולשלוח את הלינק רק לנרשמים, ואתם יכולים להקליט הדרכה מראש ולשלוח את הלינק לוידאו לנרשמים.

פניה ללקוחות קיימים

אפשר גם לספר ללקוחות שלכם שפתחתם ניוזלטר ולהציע להם להירשם. הפניה הזו צריכה להיות אישית ותוך כדי שיחה, ולא הצעה שיווקית האסורה על פי חוק הספאם. אם הם מעוניינים, תשלחו להם את דף ההרשמה (דף הנחיתה של מערכת הדיוור או עמוד הרשמה באתר).

שלב 4 - שליחה שוטפת, ניתוח ביצועים וניהול רשימת התפוצה​

כאשר אנו שולחים ניוזלטר, נרצה למדוד את אחוז הפתיחה – כמה אנשים פתחו את המייל מתוך כל מי שהמייל נשלח אליו. זה אומנם לא אומר לנו שהם קראו את התוכן שלו, אבל זה מדד די טוב.

כאן אתם יכולים לראות את אחוזי הפתיחה של הניוזלטרים התקופתיים שלי. מדי חודשיים-שלושה אני מוחקת מרשימת התפוצה שלי נרשמים שקיבלו ולא פתחו את שלושת הניוזלטרים האחרונים.

הם מאותתים לי שאני לא מעניינת אותם (או שהמייל שלי לא מגיע לאינבוקס שלהם והם בכלל לא רואים אותו) ולכן אני לא מעוניינת בהם ברשימה שלי. אין טעם שהרשימה תהיה גדולה אבל עם אחוזי פתיחה מעטים. אני מעדיפה לשמור את הרשימה קטנה ומצומצת עם אחוזי פתיחה טובים יותר.

הממוצע ברשימה שלי הוא סביב ה-40%. היו כמה ניוזלטרים חריגים בעבר עם אחוזי פתיחה נמוכים – למשל ביוני 2019 שלחתי מייל נסיוני "הגיע הזמן להיפרד" רק עבור אותם רשומים שלא פותחים את המיילים, אז הגיוני שאחוזי הפתיחה שלו יהיו נמוכים מהממוצע (לא חזרתי על הניסיון הזה מאז).

המייל האחרון בתמונה למטה הוא עוד מייל נסיוני: re-send. מיילצ'ימפ הציעו לי לשלוח את הניולזטר האחרון לכל מי שלא פתח את המייל המקורי. ניסיתי את זה, זה היה חביב באופן חד פעמי.

כאן למטה אפשר לראות את אחוזי הפתיחה של האוטומציות שלי: שני מיילים עם קובץ מתנה ומייל ברוכים הבאים למצטרפים חדשים לרשימת התפוצה. אחוזי הפתיחה כאן גבוהים יותר מהניוזלטרים השוטפים. זו תמונה די ישנה, נכון להיום (אוגוסט 2021) אפשר להוריד את האקסלים שלי ללא הרשמה ולכן האוטומציה היחידה הקיימת היא מייל יחיד של ברוכים הבאים למצטרפים חדשים (פה מצטרפים!).

בנוסף אנחנו יכולים למדוד את אחוז ההקלקה, כלומר כמה אנשים הקליקו על קישור בתוך המייל (מתוך כל האנשים אליהם המייל נשלח). אם אני שולחת מייל עם קישור למאמר חדש בבלוג אנחנו יכולה לראות כמה אנשים מקליקים על הקישור וכך להעריך אם מייל מסוג זה הוא אפקטיבי למטרותיי. בדרך כלל אחוזי ההקלקה על קישור לבלוג אצלי הם נמוכים, לכן בעבר שלחתי מספר פעמים את התוכן של המאמר כטקסט בניוזלטר ולא כקישור, אבל זו דורש יותר מדי עבודה והיום אני עדיין שולחת רק לינקים.

נקודה לקחת בחשבון – אפל מכניסה כל מיני שינויים למי שמשתמש באפליקציית המייל במכשירי האייפון, מה שאמור להשפיע מאוד על נתוני פתיחת המיילים (כל מייל שישלח למשתמש אייפון יירשם כנקרא, גם אם בפועל הוא לא נקרא על ידי המשתמש).

מסקנות

ניוזלטר הוא כלי שיווקי מצויין וכיפי. הוא מאפשר תקשורת ישירה עם המנויים שלכם ומהווה דרך נהדרת לתת עוד תוכן בעל ערך לקהילה שלכם. אני מקווה שהמדריך הזה עזר לכם להבין איך להתחיל.

לידע והמלצות נוספות אני ממליצה לרכוש את סדנת הניוזלטר של טל איתן ו/או לפנות אליי לייעוץ אישי. ביחד נבדוק עם ניוזלטר מתאים לכם ולעסק שלכם ונתחיל לתכנן אותו.

נא לא לשלוח שאלות מקצועיות, לא אענה עליהן. 

נעים להכיר!

נעים מאוד, אני מירה רוזנפלד, יועצת עסקית וכלכלית לעצמאים. אני מלמדת חשיבה אסטרטגית לטווח ארוך, שיווק אותנטי ונעים באמצעות תוכן והבנה וניתוח של נתונים כלכליים, במטרה לעזור לעצמאים להגיע להישגים מצויינים ולממש את הפוטנציאל שלהם. אני מאמינה במצויינות ובדוגמה אישית ולכן את הדברים שאני מלמדת – אני גם עושה בעצמי.

אני משווקת באמצעות תכנים במגוון פלטפורמות (פייסבוק, בלוג, ניוזלטר ויוטיוב), מנהלת את הכסף שלי ותמיד חושבת קדימה, איך לעשות יותר, איך להצליח יותר ואיך לעזור יותר לקהילה שלי.

יש לי ניסיון של מעל עשר שנים בתחום הניהול הפיננסי, תכנון כלכלי ואסטרטגיות תמחור. אני בוגרת תואר ראשון בכלכלה וניהול מהטכניון בהצטיינות יתרה ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב בהתמחות שיווק ואסטרטגיה. בנוסף התמחיתי בייעוץ עסקי לעסקים קטנים, באימון אישי ובתכנון פיננסי אישי. עוד עליי

דילוג לתוכן