האם להקים בלוג? היתרונות של בלוג תוכן מקצועי לעסק שלכם

בלוג תוכן מקצועי הוא אוסף של מאמרים ומדריכים מקצועיים המרוכזים יחד. הבלוג הוא מקום בו בעל העסק יכול להציג את המומחיות שלו, לתת ערך לקוראיו ולחבר אותם אליו כחלק מהמשפך השיווקי. התכנים באתר נסרקים ומאונדקסים על ידי גוגל ויכולים להביא תנועה לאתר העסק גם שנים לאחר שנכתבו.

"האתר שלך כבר קנה אותי", "התרשמתי מהידע והמקצועיות שלך, אני רוצה לעבוד איתך" – אלו רק שתי דוגמאות שאני שומעת מלקוחות שפונים אליי אחרי שהכירו אותי דרך האתר. משפך שיווקי וחיבור לקוחות – הם לא מושגים מומצאים מהאויר – זו הדרך בה הם באים לידי ביטוי בפועל.

בלוג יכול להיות חלק מאתר מקצועי (כמו הבלוג הזה), הוא יכול להוות את כל האתר כולו (בדרך כלל עבור בלוג אישי) והוא יכול להיות אזור של הכותב בתוך אתר בלוגים גדול המרכז כותבים רבים בנושאים שונים.

במאמר אסביר על היתרונות של בלוג תוכן לבעל העסק, על מה כותבים בו, איך מבצעים לבלוג אופטימיזציה למנועי החיפוש ואיך משווקים וממנפים את הבלוג.

תוכן עניינים

למה כדאי להקים בלוג תוכן מקצועי?

בעידן שבו נדמה שהרשתות החברתיות שולטות, יש לבלוג תוכן ערך גדול מאוד לנו, כבעלי עסקים. פעילות ברשתות החברתיות היא לא תחליף לאתר מקצועי עם בלוג תוכן שמציג את המומחיות של בעל העסק.

היתרונות של בלוג תוכן מקצועי:

  1. אנשים מחפשים בגוגל פתרונות ומגיעים לבלוג: היקף החיפושים בגוגל הוא אדיר, גם בעברית. אנשים מחפשים מדריכים, הסברים, how-to's. תוכן מקצועי שיעזור להם בהפתחות המקצועית או האישית שלהם. הם מחפשים ומקליקים על תוצאות החיפוש הראשונות ולכן בלוג מהווה מקור מצויין לחשיפה ראשונית לקהל חדש.
  2. הגעה לאלפי ועשרות אלפי אנשים: לעומת שיווק אופליין, כמו נטוורקינג, בכתיבה של פוסט אתם מגיעים לכמות עצומה של אנשים, בהשקעה חד פעמית. אתם לא צריכים לחזור על המסר שלכם פעם אחר פעם עבור כל אדם בודד, אלא כותבים פעם אחת ומגיעים לקהל רחב.
  3. תוכן ירוק עד: המאמרים והמדריכים שאנו כותבים בבלוג יכולים לשמש אותנו שנים רבות לאחר הכתיבה שלהם. כדאי מדי פעם לעדכן אותם מעט, אבל עיקר ההשקעה היא חד פעמית. זאת לעומת פוסט בפייסבוק שמשך החיים שלו היא כמה שעות עד כמה ימים. מדריך שכתבתי בבלוג לפני שנה מביא לאתר שלי עשרות אנשים מדי יום שנחשפים גם לתכנים החדשים שלי.
  4. בניית אוטוריטה: בלוג תוכן מקצועי ממצב אתכם כמקצועיים ואמינים ועוזר בבניית המותג האישי שלכם. בין אם הגולשים יקראו את התכנים, ילמדו ויעריכו אתכם ובין אם הם ירפרפו על הפוסט, יבינו שאתם יודעים על מה אתם מדברים ויצרו איתכם קשר כדי שתעזרו להם בעשייה.
  5. בעלות על הנכס: הערוץ השיווקי שלכם ברשתות החברתיות הוא לא נכס בבעלותכם. פייסבוק יכולים לסגור לכם את החשבון (באופן זמני או קבוע), יוטיוב יכולה להחליט על הגבלות בערוצים המויעדים לילדים. המקום היחיד בו אתם שולטים ויכולים להחליט באופן בלעדי על התוכן הוא האתר שלכם (אם הוא בוורדפרס כמובן).
  6. ארגון התוכן: בלוג מאפשר לארגן את התכנים שלכם בצורה נוחה. יצירת קטגוריות, תגיות ואפשרות חיפוש. קישורים פנימיים בפוסט עצמו לפוסטים רלוונטיים נוספים ועוד. ברשתות החברתיות, אין אפשרות לקטלוג נוח של התכנים (למעט בקבוצת פייסבוק, אבל גם בקבוצות רוב הפעילות היא נקודתית כאן ועכשיו ומעטים מחפשים חיפוש או משתמשים בתגיות).
  7. מאפשר הרשמה לרשימת תפוצה: לאחר שקהל חדש נחשף לתכנים שלנו, הסתקרן והתעניין, נוכל להציע הרשמה לרשימת תפוצה וכך להגדיל את הקהילה שלנו, ולהמשיך להציע לקוראים שלנו תכנים מקצועיים שיעזרו להם ויקדמו אותם. כך גולש אקראי באתר לא אובד לנו, אלא נשאר במערכת השיווקית שלנו.
  8. רימטרקטינג – אפשר לצבוע את הקוראים ולתייגם לפי תחומי העניין שלהם: זו שיטה נוספת להשאיר את הגולש האקראי (או החוזר) במערכת השיווקית שלנו. נוכל ליצור קמפיין פרסום בפייסבוק שפונה רק למי שביקר באתר שלנו, בבלוג שלנו, בקטגוריית תכנים מסויימת או אפילו במאמר ספציפי. אם הקורא התעניין במאמר של הקמת בלוג, נוכל לטרגט אותו בפייסבוק ולהציע לו לקבל צ'ק-ליסט בחינם של כתיבת מאמרים בבלוג תמורת השארת פרטים.

איך מקימים בלוג תוכן מקצועי?

הקמת הבלוג

את הבלוג כדאי להקים במערכת עצמאית השייכת לנו (וורדפרס). ניתן להקים בלוג גם בוויקס (דומיין שלנו), או באתרים המאגדים בלוגים רבים כמו סלונה או בלוגר. ההמלצה שלי היא להקים את הבלוג בוורדפרס (wordpress.org ולא wordpress.com החינמי). אומנם השימוש ההתחלתי בוורדפרס מעט יותר מורכב, אך זה לגמרי אפשרי ותוכלו ללמוד על כך במדריך שלי להקמת אתר בוורדפרס.

ברוב המקרים השם והכתובת של הבלוג יכולים להיות שם העסק או השם שלכם, ואין צורך בשם מיוחד עבור הבלוג.

לאחר שעברנו את השלב הראשון של הקמת האתר, אנחנו יכולים להתחיל לכתוב את הפוסט הראשון שלנו. אגב, את הפוסט הראשון באתר שלי אני מחקתי אחרי כשנתיים כי הוא לא שיקף את הבלוג שלי כפי שאני רואה אותו היום. אז אל תחששו מלפרסם תכנים לא טובים, הם לא חייבים להישאר לנצח.

אחרי שהאתר מוכן והעלינו את הפוסט הראשון שלנו (או מספר פוסטים), נבקש מגוגל לאנדקס את האתר, כך שהוא יתחיל להופיע בתוצאות החיפוש עבור חיפושים רלוונטיים.

מה ההבדל בין פוסט בבלוג לבין עמוד רגיל באתר?

במערכת וורדפרס יש שני סוגי תכנים – עמוד ופוסט. לסוג תוכן מסוג פוסט אפשר להגדיר קטגוריה, תת קטגוריה ותגית – שמאפשרים לנו לסדר את התכנים שלנו בצורה מאורגנת. ווידג'טים מאפשרים להציג את הפוסטים שלנו מסוננים לפי קטגוריה, ממויינים לפי תאריך, כוללים או לא כוללים תמונה. נוכל לבחור להציג שלושה פוסטים או את כולם (וגם כל מספר אחר) – וכך לייצר סדר וארגון בבלוג שלנו. 

אם אתם גולשים כרגע מהמחשב הנייד, שימו לב לסרגל הצד פה מצד שמאל, אם תגללו קצת למעלה, תראו שיש לי ווידג'ט של "מאמרים אחרונים" שמציג את 6 הפוסטים האחרונים שכתבתי בבלוג. נחמד, לא? בעמוד הראשי של הבלוג יש ווידג'ט שמציג את כל הפוסטים שקיימים בבלוג.

עמודים לא מאפשרים את כל זה. עמודים הם פשוט עמודים, יש להם תאריך, יש להם היררכיה, וזהו. סוג התוכן עמוד הינו מצויין עבור דף הבית, דף אודות, דפי מוצרים (אם אין יותר מדי כאלה).

באמצעות תוספים לוורדפרס אפשר להגדיר גם סוגי תוכן נוספים, אך עבור הבלוג הבסיסי, אין צורך בכאלה. סוג תוכן פוסט הוא מצויין עבורנו.

עיצוב הבלוג

  • לוגו ומיתוג: אין צורך בלוגו או במיתוג מיוחד על מנת להקים את הבלוג ולהתחיל לכתוב. תמיד תוכלו להוסיף לוגו ולשנות את הצבעים. בחרו צבעים נעימים ונוחים והשקיעו בתוכן.
  • תבניות: אם אתם משתמשים באלמנטור פרו (תוסף עיצוב עמודים בוורדפרס), תוכלו להגדיר פעם אחת את העיצוב של הפוסט – גודל ומיקום הכותרת, תמונה, מאפייני פוסט, סרגל צד – לשמור כתבנית לפוסט בבלוג ולהשתמש בה בכל פוסט חדש ורק לכתוב את התוכן עצמו. אם תחליטו לשנות את התבנית (למשל להוסיף את התמונה הראשית של הפוסט מתחת לכותרת), העיצוב ישתנה בכל הפוסטים שלכם באופן אוטומטי.
הגדרת תבנית לפוסט בבלוג באלמנטור

על מה לכתוב בבלוג?

בבלוג נכתוב על עולם התוכן המקצועי שלנו. אם אני עוסקת בייעוץ עסקי, אני לא אכתוב פוסט על גידול חתולים, כי זה גם יבלבל את גוגל וגם לא יתרום לאוטוריטה המקצועית שלי בעיניי הקוראים.

אני ממליצה להתחיל במיפוי שאלות נפוצות והסברים בסיסיים בתחום שלכם. אפשר גם לעשות מפת חשיבה (או טבלת חשיבה במקרה שלי, כי אני מעדיפה סכמטיות על פני מפת חשיבה), ולצאת מהתחום שלכם לתתי נושאים, וכל תת-נושא לפתח לעוד קטגוריות ורעיונות. תתחילו מכתיבה של מדריכים למתחילים ומשם תוכלו להמשיך לתכנים מעמיקים יותר.

רעיונות לכתיבה נמצאים בכל מקום – חשש של לקוחה ("אני ממש חוששת מהתחזוקה השוטפת של אתר וורדפרס"), בשיחה עם חברה ("אני לא מבינה בכלל ב-SEO"), בטיפ גרוע שראיתם ("כך תזמינו את כל החברים שלכם לעמוד הפייסבוק"), בשאלה מקבוצת פייסבוק ("האם כדאי לי להקים בלוג").

בכל פעם שאני נתקלת בשאלה או רעיון לפוסט, אני מיד רושמת אותו (בד"כ שולחת לעצמי מייל עם הכותרת רעיון לפוסט ואז הוא אוטומטית מקבל תגית "רעיון לפוסט" ומוסתר מהאינבוקס).

מדידת ביצועים ורעיונות לכתיבה

גוגל אנליטיקס

בגוגל אנליטיקס נוכל לראות אילו תכנים שלנו הכי מעניינים את הקוראים. לאיזה מאמרים הם נכנסים (מתוך גוגל) ולאילו מאמרים הם ממשיכים, ומה משך הזמן הממוצע בו הם נמצאים בכל פוסט. נוכל לכתוב מאמרים נוספים בתחומים שיותר מעניניים את הקוראים שלנו.

גוגל Search Console

בגוגל Search Console נוכל לראות אילו מילות חיפוש אנשים מחפשים כדי להקליק על הפוסטים שלנו.
  • נוכל לראות אילו ביטויים אנשים מחפשים ולכתוב מאמרים בנושאים האלו.
  • נוכל לראות על אילו מאמרים יש לנו אחוז הקלקה גבוה (CTR – Click Through Ratio) ולרשום עוד מאמרים בנושאים דומים
  • אם אנשים מגיעים לפוסט שלנו עם מילת חיפוש שרלוונטית לפוסט, נוכל לעדכן את הפוסט שיכיל את מילת החיפוש וכך לאפשר ליותר קוראים להגיע אליו.

טיפים לפוסט מוצלח

  • את הכתיבה הראשונית מומלץ לבצע בוורד או בגוגל דוקס ורק לאחר מכן להעתיק את התוכן המוכן לוורדפרס. זה נוח משתי סיבות:
    (1) מניעת תקלות, כדי שלא יקרה מצב שכתבתם וכתבתם והופ, יש תקלה בשרת או באתר וכל מה שכתבתם נמחק (אם אתם כותבים בוורד, שימו לב שיש במסמך שלכם שמירה אוטומטית רציפה – זה אפשרי באמצעות onedrive).
    (2) אין צורך לעצב את הטקסט בכתיבה, אפשר פשוט לרשום עם עיצוב מינימלי. אחר כך כשתעבירו את הטקסט לאתר, כבר תדאגו לכותרות ולכל מה שצריך.
  • הגהה ותיקון טעויות. אחרי שהעתקתם את התוכן לבלוג שלכם, עשו הגהה ותקנו טעויות כתיב ודקדוק. זה חשוב. תוכן מקצועי צריך להיות כתוב היטב. טעויות אולי נסלחות בהודעות וואטסאפ זריזה (אם כי אני עושה הגהה גם שם), אבל התוכן בבלוג שלכם לא נעלם תוך 3 שניות.

SEO - אופטימיזציה למנועי חיפוש

המטרה שלנו היא שהקוראים ימצאו את הבלוג שלנו בעצמם כאשר הם מחפשים בגוגל ואת זה מבצעים בעזרת SEO – אופטימיזציה למנועי חיפוש. מאחר ומנוע החיפוש הגדול ביותר בעולם הוא גוגל, אני אתייחס לגוגל. ומה גוגל רוצה? לתת את התוצאה הטובה ביותר למשתמשים שלו. לכן נרצה להתאים את הפוסט שלנו לקורא, ואחר כך להוסיף לזה כל מיני התאמות קטנות לגוגל.

התאמת הפוסט והבלוג לקורא

הקורא שלנו מחפש תשובה לחיפוש שלו. זו יכולה להיות בעיה שיש לו או משהו שמסקרן אותו. ההתאמה לקורא מתרחשת בשני מקומות: פעם אחת בתוצאות החיפוש – נראה שהקורא יקליק על הפוסט שלנו, ופעם שניה בפוסט עצמו.
  • הכותרת והתאור של הפוסט צריכים להיות מעניינים ולהבהיר לקורא שהפוסט שלנו עונה על החיפוש שלו.
  • התוכן בפוסט צריך להיות בעל ערך, מקורי, מעניין, שמספק את הצורך של הקורא שלנו (מלמד, מרגש, מסקרן).
  • מבנה הפוסט מצריך להיות מאורגן ונוח לקריאה. התוכן צריך להיות מחולק לפסקאות ובעל כותרות משנה, תוכן עניינים בתחילת המאמר יתרום גם הוא ושמירה על משפטים באורך בינוני (ולא מורכבים ומסובכים מדי) ושפה נעימה ונגישה יקלו על רצף הקריאה של הגולש.
  • מבנה הבלוג צריך להיות ברור וכולל חלוקה לקטגוריות ולתגיות שיאפשרו לגולש לסנן ולבחור את התוכן המעניין אותו.
  • קישורים פנימיים בתוך ובסוף הפוסט מאפשרים לנו לתת לקורא עוד ידע וערך (ועל הדרך גם משאיר אותו יותר זמן אצלנו באתר, שזה פרמטר חשוב שגוגל בודק).
  • קישורים חיצוניים (במידה – כלומר לא יותר מדי) מוסיפים עוד ערך לקורא ומקלים עליו, במקום שהוא יחפש את הכלי שדיברנו עליו, אנחנו נוסיף לו קישור כדי שיהיה לו קל ונוח.
    טיפ ממש חשוב: הקישור צריך להיפתח בחלון נפרד. אני נתקלת בכל כך הרבה אתרים ובלוגים, גם כאלה המחשיבים את עצמם מקצועיים ומדריכים אחרים בכתיבת בלוג, שמפנים לאתר אחר ובעצם גורמים לי לעזוב את התוכן שלהם באמצע. ממש קל לעשות שההפניה תיפתח בחלון אחר וכך אתם לא מאבדים את הקוראים.
  • טעינה מהירה של הפוסט תימנע נטישה של הגולש עוד בטרם התחיל לקרוא את התוכן שלנו. יש כ"כ הרבה מה לעשות מבחינת מהירות הבלוג, וכדאי לדעת את הטריקים והשיטות לפני שמתחילים בבניה עצמה של הבלוג. קורס שיפור מהירות האתרים של שי תודר עזר לי מאוד בשיפור המהירות של הבלוג שלי.
  • עיצוב נעים של הפוסט הכולל טקסט בגודל נוח, רוחב שורה נוח (למשל אצלי כ-700 פיקסל) וצבעים נוחים לקריאה גם הם יתרמו להשארת הגולש אצלנו וקריאת התוכן.

התאמת המאמר בבלוג לגוגל

מעבר לתוכן המקצועי ולזמן השהייה של הגולש באתר שלנו, ישנם עוד מספר מאפיינים שגוגל בודק בעת שהוא מבצע את הדירוג לאתר שלנו.
  • תדירות פרסום: כדאי להעלות פוסטים לבלוג בעקביות ולפחות פעם בחודש. גוגל אוהב תכנים חדשים והוא גם אוהב עדכונים לתכנים ישנים.
  • אורך פוסט: תכנים ארוכים מקודמים טוב יותר בגוגל, אורך פוסט צריך להיות לפחות 1,000 מילים.
  • הפניות לאתר: כאשר אתרים טובים מפנים לאתר שלנו, זה מעלה את האיכות שלנו בעיני גוגל.
  • כותרת H1,H2,H3: אפשר לסמן את הכותרות עם תגיות (H1,H2,H3 וכך הלאה) על מנת להסביר לגוגל את הבנה ההיררכי של האתר. הגולש לא רואה את התגיות הללו, רק גוגל רואה. למשל הכותרת כאן למעלה "התאמת המאמר בבלוג לגוגל" מתוייגת כ-H3. הכותרת המשנית מעליה "SEO – אופטיציזציה למנועי חיפוש" מתוייגת כ-H2 ואילו הכותרת של מאמר זה מתוייגת ג-H1. הקפידו שרק הכותרת הראשית של המאמר (השם שלו) יהיו H1 וכל שאר הכותרות הפנימיות יהיו H2 ומטה.
  • מילות מפתח: הו. ובכן. בעיניי אחרי שבחרתם נושא, מילות המפתח במילא יהיו משולבות במאמר באופן טבעי. אך הגירסה הרשמית של מקדמי אתרים היא לשלב באופן מכוון את מילות המפתח של המאמר (ביטוי החיפוש שבו אנחנו רוצים להופיע בגוגל עם מאמר מסויים) מספר די גדול של פעמים בטקסט, בפסקה הראשונה, בכותרת הראשית, בכותרות המשנה, בתאור התמונות ובטקסט האלטרנטיבי שלהן (Alt). קל 🙂

שיווק ומינוף הבלוג

שיווק הבלוג

הדבר הראשון שאני עושה כשאני מפרסמת פוסט חדש בבלוג, הוא לבקש באופן ידני מגוגל לאנדקס אותה. אין חובה לעשות את זה, גוגל סורק את האתר מדי כמה ימים וימצא לבד את הפוסט החדש, אבל אני אוהבת לעזור לו.

אינדוקס בגוגל זו התחלה טובה, אבל נרצה גם לפרסם את הפוסט החדש בערוצי השיווק האחרים שלנו: רשימת התפוצה, עמוד פייסבוק, קבוצת פייסבוק, ערוץ יוטיוב או ערוץ שיווקי אחר.

באקסל התוכן שלי יש גיליון "בלוג" ובו טבלה עם רשימת הפוסטים שלי, בה אני רושמת לעצמי באיזה ערוץ שיווק פרסמתי את הפוסט החדש (ואת תאריך הפרסום האחרון) וכך אני עוקבת אחר השיווק של הפוסט החדש. אני גם יכולה לפרסם מחדש פוסטים ישנים וטובים שלא שיווקתי הרבה זמן.

מינוף הבלוג

הבלוג הוא ערוץ שיווקי, המטרה שלו היא לא רק לתת ערך לקוראים שלנו, אלא גם לקדם אותם במשפך השיווקי שלנו. לכן נוכל להציע בבלוג הרשמה לרשימת התפוצה, קבלת מוצר חינמי (עם או בלי הרשמה לרשימת תפוצה). נטמיע בבלוג סרטונים רלוונטים מערוץ היוטיוב שלנו וכך נקדם את ערוץ היוטיוב.

מונטיזציה

מעבר לשימוש בבלוג ככלי שיווקי, אפשר להשתמש בבלוג גם כאמצעי לייצור הכנסה. יש צורך בנפחים גדולים כך שזו לא המטרה בשלבים הראשונים של הבלוג.

  • קישורי affiliate ותוכניות שותפים: אם יש מוצר או שירות שאתם משתמשים בו באופן אישי או ממליצים עליו בכל הלב באופן מקצועי והגון, תוכלו לצרף קישור affiliate למוצר או לשירות ולקבל הכנסה או הטבה בעת רכישה של הקוראים שלכם. שירותים רבים כיום מאפשרים להצטרף לתוכנית שותפים (או referral program) בקלות ובמהירות. יש שירותים אחרים שמצריכים נפח מסויים של רכישות על מנת להשתתף (כמו אמזון).
    האם ליידע את הקוראים שמדובר בשיווק שותפים זו החלטה אתית שלכם. אני ממליצה בבלוג הזה רק על שירותים ומוצרים שאני משתמשת בהם או במקרים חריגים גם על מוצרים שאני מאמינה שהם מעולים גם אם לא השתמשתי באופן אישי – ועדיין כמעט בכל המקרים מציינת גילוי נאות אחרי הקישור.
  • גוגל adsense: תוכנית הפרסומות של גוגל מאפשרת לכם לשלב בבלוג פרסומות. באופן אישי אני חושבת שזה מוזיל את הבלוג. הטמעתי לצורך הניסיון מודעת פרסום אחת במאמר פופולרי באתר שלי, אך כזה שלא מציג את השירות המקצועי שאני מציעה.

מסקנה וטיפים אחרונים

בלוג תוכן מקצועי הוא ערוץ שיווקי נהדר שיכול להביא תנועה לאתר ופניות של מתעניינים בשירות שלכם. עם זאת, כתיבת בלוג מקצועי אינה מתאימה לכל אחד. בעלת עסק שמעוניינת להשתמש בבלוג תוכן צריכה לבחון את החוזקות שלה ולהבין האם יש לה את היכולת לכתוב מדריכים מקצועיים, ארוכים, מסודרים וברורים. עסק יציב, מבוסס ורווחי יכול לההיעזר בכותבי תוכן חיצוניים עבור הבלוג.

אם אתם מתחילים לכתוב בלוג – חשוב לשמור על התמדה ועקביות, לייצר מאמרים חדשים, לעדכן מאמרים ישנים, לעקוב אחר מה הקהל שלכם אוהב ולהמשיך להשתפר כל הזמן.

אם אתם חושבים שבלוג תוכן יכול להועיל לעסק שלכם ומתלבטים לגבי השילוב שלו באסטרטגיה השיווקית הכוללת של העסק שלכם, אוכל לייעץ לכם.

נא לא לשלוח שאלות מקצועיות, לא אענה עליהן. 

נעים להכיר!

נעים מאוד, אני מירה רוזנפלד, יועצת עסקית וכלכלית לעצמאים. אני מלמדת חשיבה אסטרטגית לטווח ארוך, שיווק אותנטי ונעים באמצעות תוכן והבנה וניתוח של נתונים כלכליים, במטרה לעזור לעצמאים להגיע להישגים מצויינים ולממש את הפוטנציאל שלהם. אני מאמינה במצויינות ובדוגמה אישית ולכן את הדברים שאני מלמדת – אני גם עושה בעצמי.

אני משווקת באמצעות תכנים במגוון פלטפורמות (פייסבוק, בלוג, ניוזלטר ויוטיוב), מנהלת את הכסף שלי ותמיד חושבת קדימה, איך לעשות יותר, איך להצליח יותר ואיך לעזור יותר לקהילה שלי.

יש לי ניסיון של מעל עשר שנים בתחום הניהול הפיננסי, תכנון כלכלי ואסטרטגיות תמחור. אני בוגרת תואר ראשון בכלכלה וניהול מהטכניון בהצטיינות יתרה ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב בהתמחות שיווק ואסטרטגיה. בנוסף התמחיתי בייעוץ עסקי לעסקים קטנים, באימון אישי ובתכנון פיננסי אישי. עוד עליי

דילוג לתוכן