תיקון קישורים שבורים באתר עם Screaming Frog

Screaming Frog היא תוכנת freemium (גירסה חינמית וגירסה משודרגת בתשלום) שסורקת את האתר ועוזרת ב-SEO ובאיתור תקלות. אני משתמשת בה לבדוק שהלינקים באתר שלי תקינים.  לפעמים אנחנו משנים את הכתובות (slug) של עמודים, מוצרים או פוסטים והלינקים הישנים  שהפנו אליהם לא עובדים.

הממשק של Screaming Frog מורכב ואפילו מרתיע, אבל כדי למצוא בעיות נשתמש רק בכמה כפתורים אותם אדגים במדריך.

תיקון לינקים והפניות אוטומטיות

הפניות אוטומטיות – תוסף Redirection

הפלאגין redirection יוצר הפניות אוטומטיות כשאנחנו משנים את ה-slug (הפניה מהישן לחדש) כך שגולש שמגיע לכתובת הישנה מועבר באופן אוטומטי לדף בכתובת החדשה. התוסף משמש רק כעזרה ראשונה כדי שהגולשים שלנו לא יגיעו לעמודי 404 ("הדף לא קיים"). עדיף תמיד לתקן את הלינק השבור ולהפנות לכתובת החדשה של העמוד.

באתר החדש שלי התקנתי את התוסף אבל שכחתי להפעיל את המעקב אחרי פוסטים ועמודים – ולכן כששיניתי כתובות של כמה עמודים לא נוצרו לי הפניות אוטומטיות. סרקתי את העמודים באתר שלי ותיקנתי באופן ידני את הקישורים, אבל רציתי להיות בטוחה שלא פספסתי אף קישור ולכן ביצעתי בסריקה ב-Scraming Frog. מצאתי קישור אחד ששכחתי לתקן 🙂

תוכנת Screaming Frog

הגירסה החינמית מאפשרת לסרוק 500 לינקים בתוך האתר שלנו, לי בינתיים זה מספיק, כנראה שגם לכם. זוהי תוכנה שאנחנו מתקינים במחשב ולא שירות אונליין. אחרי שנוריד, נתקין ונפעיל את התוכנה נרשום את כתובת האתר שלנו ונלחץ על Start. התוכנה תתחיל לסרוק את האתר שלנו ולמפות את כל הקישורים – הפנימיים והחיצוניים.

לפעמים הסריקה מסתיימת אבל לא כל הדפים באתר באמת נסרקו ואז לא נגלה את כל הלינקים השבורים. התוכנה אמורה לסרוק את כל העמודים, כל הפוסטים, כל המוצרים, כל עמודי הקטגוריות ועמודי התגיות. אם אנחנו רואים בעמודת Status ערך של Connection Timeout בחלק מהדפים – זה לא טוב לנו, זה אומר שהתוכנה לא סרקה עד הסוף את הדפים הללו. ננסה לסרוק שוב ונקווה שהפעם כל הדפים יסרקו כמו שצריך.

בדוגמה כאן למטה, עמוד החנות לא נסרק. בפאנל הימני בטאב Site Structure רואים שבתוך עץ המוצרים (product) מופיע רק מוצר אחד מתוך כל המוצרים שיש בחנות. בניסיון הסריקה השלישי התוכנה הצליחה לסרוק את כל העמודים באתר ואני יכולה לבדוק שגיאות.

אפשר להקליק על התמונה כדי להגדיל

מציאה ותיקון קישורים בעייתים

בחלק העליון נהיה בטאב Internals – קישורים פנימיים – קישורים בתוך האתר שלנו שמפנים לכתובת אחרת באתר שלנו.

נמיין לפי עמודת Status כך שהקישורים הבעיתיים יהיו למעלה (כל מה שהוא לא OK). בדוגמה שלי נמצאו 3 לינקים בעיתיים. אין לי מושג מה לעשות עם השניים הראשונים, אבל השלישי הוא קישור שאני שמתי באופן ידני באחד הדפים, אח"כ שיניתי את הכתובת של הדף, ושכחתי לשנות את הקישור המקורי.

נלחץ על הקישור הבעייתי, ובחלק התחתון נקבל את הפרטים שלו. נעבור לטאב Inlinks כדי לראות איפה הוא נמצא באתר.

From – באיזה עמוד נמצא הקישור
To – לאן הקישור מפנה, זו גם הכתובת שאנחנו רואים בחלק העליון
Anchor Text – הטקסט עם הקישור כדי שיהיו לנו חיים קלים ונמצא אותו בקלות.

זהו, כל מה שנשאר לנו לעשות זה ללכת לאתר שלנו לעמוד From, למצוא את ה-Anchor Text ולשנות את הקישור לכתובת החדשה והנכונה של העמוד.

Ta Da

אפשר להקליק על התמונה כדי להגדיל

נא לא לשלוח שאלות מקצועיות, לא אענה עליהן. 

בהצלחה מעומק הלב!
♥ מירה רוזנפלד

מאמרים קשורים:

נעים להכיר!

נעים מאוד, אני מירה רוזנפלד, יועצת עסקית וכלכלית לעצמאים. אני מלמדת חשיבה אסטרטגית לטווח ארוך, שיווק אותנטי ונעים באמצעות תוכן והבנה וניתוח של נתונים כלכליים, במטרה לעזור לעצמאים להגיע להישגים מצויינים ולממש את הפוטנציאל שלהם. אני מאמינה במצויינות ובדוגמה אישית ולכן את הדברים שאני מלמדת – אני גם עושה בעצמי.

אני משווקת באמצעות תכנים במגוון פלטפורמות (פייסבוק, בלוג, ניוזלטר ויוטיוב), מנהלת את הכסף שלי ותמיד חושבת קדימה, איך לעשות יותר, איך להצליח יותר ואיך לעזור יותר לקהילה שלי.

יש לי ניסיון של מעל עשר שנים בתחום הניהול הפיננסי, תכנון כלכלי ואסטרטגיות תמחור. אני בוגרת תואר ראשון בכלכלה וניהול מהטכניון בהצטיינות יתרה ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב בהתמחות שיווק ואסטרטגיה. בנוסף התמחיתי בייעוץ עסקי לעסקים קטנים, באימון אישי ובתכנון פיננסי אישי. עוד עליי

דילוג לתוכן