חגי הקניות של נובמבר

המודעה קורצת לכם – "הדגם החדש של סמסונג במבצע מדהים לבלאק פריידי!". זה עושה לכם חשק.

"וואו, שווה! לא כדאי לפספס מבצע כזה" אתם חושבים לעצמכם. נכון שבדיוק החלפתם מכשיר לפני שנה ו-וואלה, הוא עוד עובד בסדר. אז נקנה, וניתן לילד את המכשיר הישן. פתרון מבריק, אתם מרגישים שיצאתם גדולים ומורווחים.

באמת?

המחשבות שעוברות לכם בראש הן תהליך שכנוע שבו הרגש מנסה לתרץ למוח מדוע הקניה הזו נכונה לנו וחייבים לממש את המבצע הזה. 

תדעו שאתם בחברה טובה, כי זה קורה לכולנו בכל פעם שאנחנו צריכים לקבל החלטה, לא רק בעת קניה. הרגש מנסה לשכנע את המוח. והמפרסמים כמובן יודעים את זה, הם פונים לרגש שלכם.

שופינג-IL, בלאק-פריידי, סייבר-מאנדיי, יום הרווקים הסינים – אלו לא חגים אמיתיים. אלו "חגים" שהומצאו על מנת לעודד אתכם להוציא את הארנק ולקנות דברים שאתם לא צריכים במקרה הטוב ושאין לכם כסף עבורם במקרה הרע.

אז איך עושים את זה נכון?

תתייחסו למבצעי חודש נובמבר כמו אל הליכה לסופר. הולכים שבעים ועם רשימת קניות שהכנתם מראש, וקונים רק את מה שנמצא ברשימה.

יש מוצר או שירות שאתם צריכים ואתם כבר כמה חודשים חושבים עליו כי הוא ישפר את חייכם, ימנף אתכם כלכלית או סתם יעשה לכם כיף? מצויין. הוסיפו אותו לרשימה. בצעו סקר שוק, השוו מחירים. התחילו לחסוך אליו סכום כסף קטן מדי חודש, כך שתוכלו לקנות אותו בתשלום אחד ותימנעו מקנייה בתשלומים, סל מצטבר או הלוואה.

מוצרים שאתם קונים ומשתמשים בהם באופן שוטף? גם טוב, הכניסו לרשימה.

אחרי שיש לכם את המוצרים מסודרים ברשימה, תוכלו לבדוק אילו מהמוצרים מוצעים במבצע בחודש נובמבר.

אם המבצע מספיק טוב, והקנייה של המוצר לא תוציא אתכם מאיזון כלכלי (כלומר, לא תגדיל את ההוצאות שלכם מעבר להכנסות) – רכשו אותו וטפחו לעצמכם על השכם. עשיתם את זה נכון.

אם המבצע לא מספיק אטרקטיבי, אז חכו. יש עוד "חגים" בהמשך חודש נובמבר. ובחודש דצמבר יש את חג המולד, חנוכה ומבצעי הסוף השנה. וכך הלאה – כל חודש יש חגים, או יום הולדת לחנות, מכירת אביב, חיסול קיץ ועוד הרבה סיבות לצאת במבצע. המתינו לרגע הנכון ולמחיר הנכון.

אל תתפתו לשוטט בחנויות ולתור אחר מוצרים במבצע, זה גם יבזבז לכם המון זמן וגם כנראה תקנו דברים שלא התכוונתם ושלא תשתמשו בהם אחר כך.

והנה דוגמה אמיתית לבלאק פריידי 2018:

עוד עניין אחד

התייחסתי בפוסט רק לנושא תכנון הקניה. היו צרכנים נבונים, השווה מחירים ואם אתם קונים באינטרנט ובמיוחד בחו"ל – לימדו על כל ההיבטים של קניה באינטרנט לפני שאתם מבצעים רכישה (מע"מ, מכס, מחירי משלוח, חנויות מומלצות, קופונים).

בהצלחה וחג שמח 😉
מירה רוזנפלד

נא לא לשלוח שאלות מקצועיות, לא אענה עליהן. 

נעים להכיר!

נעים מאוד, אני מירה רוזנפלד, יועצת עסקית וכלכלית לעצמאים. אני מלמדת חשיבה אסטרטגית לטווח ארוך, שיווק אותנטי ונעים באמצעות תוכן והבנה וניתוח של נתונים כלכליים, במטרה לעזור לעצמאים להגיע להישגים מצויינים ולממש את הפוטנציאל שלהם. אני מאמינה במצויינות ובדוגמה אישית ולכן את הדברים שאני מלמדת – אני גם עושה בעצמי.

אני משווקת באמצעות תכנים במגוון פלטפורמות (פייסבוק, בלוג, ניוזלטר ויוטיוב), מנהלת את הכסף שלי ותמיד חושבת קדימה, איך לעשות יותר, איך להצליח יותר ואיך לעזור יותר לקהילה שלי.

יש לי ניסיון של מעל עשר שנים בתחום הניהול הפיננסי, תכנון כלכלי ואסטרטגיות תמחור. אני בוגרת תואר ראשון בכלכלה וניהול מהטכניון בהצטיינות יתרה ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב בהתמחות שיווק ואסטרטגיה. בנוסף התמחיתי בייעוץ עסקי לעסקים קטנים, באימון אישי ובתכנון פיננסי אישי. עוד עליי

דילוג לתוכן