לנצל את הזמן – רעיונות מה את כן יכולה לעשות בתקופת הקורונה

מעבר לשיווק השוטף, שהוא חשוב והכרחי גם כעת, התקופה הזו של סגר או שגרת קורונה היא זמן לעשות את כל הדברים שאת תמיד דוחה לאחר כך, ל-"כשיהיה זמן". עכשיו יש לך זמן? בואי תבחרי משהו אחד – ותעשי אותו.

תוכן עניינים

בניית אסטרטגיה שיווקית

אסטרטגיה בסה"כ אומרת לקבוע מטרות ואת דרך ההגעה אליהן. בפועל, זה אומר לעשות חשיבה מעמיקה על העסק – לבד, עם קולגה או עם איש מקצוע. להבין מי קהל היעד שלך, מה את מציעה לו, איפה הוא נמצא והאם את רוצה לשווק שם, מה הערכים החשובים לך, מה החוזקות והיכולות שלך (וגם מה החולשות ואיפה את צריכה להתחזק או לקבל עזרה).

מתוך כל ערוצי השיווק הקיימים היום – את תבחרי את ערוצי השיווק שמתאימים ליכולות ולחוזקות שלך. אני אוהבת לכתוב (הרבה), אני גם מסבירה די טוב (ככה כותבים לי לפעמים 😊) ואני טכנולוגית – אז בלוג תוכן מקצועי הוא ממש מוצלח עבורי. אבל זה לא אומר שהוא מתאים לכל יועצת עסקית אחרת. אם את עוברת מסך, מדברת רהוט אבל פחות בענייני כתיבה – סרטוני וידאו יהיו מעולים עבורך.

כשתחשבי באופן מכוון על הנושאים האלה, ולא רק תזרמי עם מה שהכי הולך היום, את תגלי איפה נכון לך לשווק ואיך כדאי לך להגיע לקהל היעד שלך. אינסטגרם היא לא המקום היחיד. אם את פונה לקהל קצת מבוגר יותר (נגיד, כמוני) – אני בפייסבוק. אני לא באינסטגרם, את תפספסי אותי.

בבניית האסטרטגיה חושבים על כל הנקודות אלה, רושמים אותן באופן מסודר וברור, כך שתמיד תדעי מה נכון לך ולעסק שלך, וקבלת ההחלטות שלך תהיה קלה יותר. האסטרטגיה גם כוללת הנחיות – מה לעשות וכמה. במקום להעלות פוסטים באופן רנדומלי כשיש לך מוזה, את תחליטי את המינון של התוכן השיווקי שלך.

אסטרטגיה עושה לך סדר, מכוונת אותך, ומתוך מענה על השאלות מחדדת לך את האופי הרצוי לעסק שלך.

אתר אינטרנט

כשאני בוחרת מסעדה, אני קודם כל מחפשת את אתר האינטרנט שלה – אני רוצה לראות תמונות מהמקום, לראות אילו מנות יש בתפריט, מה המחירים, אם יש כניסה לכלבים. אם אין אתר, ואין לי את הפרטים שאני רוצה, לא אלך למסעדה הזו.

כשאני מחפשת איש מקצוע – אני בודקת קודם כל באתר האינטרנט שלו – מה הגישה שלו, מה הסגנון שלו, אילו שירותים הוא מציע, מה המחיר, קוראת מאמרים ומדריכים שהוא כתב ובוחנת את המקצועיות שלו. אם אין אתר, ואין לי את הפרטים שאני רוצה – קרוב לוודאי שלא אפנה אליו.

וכך גם עבור קניית מוצרים, חופשות, מתנות, אוכל, ושירותי ענן.

אם אין אתר אינטרנט, הסיכוי שאהיה לקוחה קטן משמעותית. אם יש אתר אינטרנט, אבל הוא ישן ולא מכיל את הפרטים שאני צריכה, הסיכוי שאהיה לקוחה קטן משמעותית. אתר אינטרנט יכול להיות הבדל בין לקוחה ללא לקוחה. גם בתחום הכושר.

זה שאת משווקת באינסטוש זה נפלא ונהדר ותמשיכי עם זה. אבל אתר אינטרנט – זה כבר יכול לשים אותך רמה אחת מעל כולן כי לרוב מאמנות כושר אין אתר אינטרנט.

מקום בו את יכולה לרכז במקום אחד את האני-המאמין שלך, להבליט את הערכים שלך, להראות את המקצועיות שלך, להראות את הצד האישי שלך, מי את. לספר על השירותים שלך, על האימונים איתך – מה עושים איתך, איך עובד התהליך, איך מתחילים, איך ממשיכים, למי זה מתאים, כמה זה עולה (כן! זה חשוב, אל תחכי לשיחת הטלפון כדי להציג את המחיר), כל הדרכים ליצור איתך קשר, אפשרות קלה וזמינה לשלוח לך הודעה. להעלות אימונים לדוגמה, לכתוב מדריכים, לתת טיפים, לרשום מתעניינים לרשימת תפוצה. כל זה במקום אחד – זה פרייסלס. באמת.

ועכשיו, כי יש לך זמן, זה הזמן. אם את קצת טכנולוגית, את יכולה להקים אתר בוורדפרס בפחות מ-500 ₪. את יכולה לבנות אתר עם איש מקצוע – טווח המחירים לאתר תדמית/בלוג פשוט נע בין 1,500 ועד 6,500 ₪, אבל זו השקעה חד פעמית, העלות השוטפת של אתר אינטרנט היא כמה מאות שקלים בודדים בשנה. הדרך הכי מומלצת בעיני למי שיכולה, היא להקים לבד. לקרוא מדריכים, לצפות ב-tutorials, אפשר ורצוי להיעזר באיש מקצוע להתקנה הראשונית כי היא יכולה להיות מסובכת ויש כל מיני הגדרות ראשוניות שצריך לעשות. אבל את כל השאר, את הבניה והעיצוב של העמודים – אם את יודעת לעצב מצגת בפאוורפוינט, את תצליחי לעצב את אתר האינטרנט שלך.

כמובן לפני שנכנסים להרפתקה של הקמת אתר, יש לבחון ולתכנן איך הוא משתלב באסטרטגיה השיווקית הכוללת של העסק שלך (זאת מהסעיף הקודם).

יצירת סדר פיננסי

רגע, אל תברחי.

אני יודעת שכל מה שקשור לכסף ולפיננסים יכול להבהיל. זה מסובך, זה לא מובן, זה לפעמים גם לא נעים להסתכל למספרים בעיניים. אבל זה א-ב של ניהול עסק נכון. ואם עכשיו יש לך זמן – כדאי להשקיע אותו בלהתנהל כלכלית נכון יותר. לקרוא מדריכים על ניהול כספי (אפשר גם כאן בבלוג), להתחיל לעקוב אחר ההוצאות, לתכנן הכנסות, לבנות תקציב, להבין כמה את מרוויחה בעסק (בימים רגילים וגם היום, בתקופת הקורונה). לדעת כמה את צריכה להרוויח בעסק כדי להגיע למשכורת שאת רוצה עבור הבית.

לקבוע נהלי עבודה פיננסים ועסקיים נכונים:

  • הפרדת חשבון בנק ביתי ועסקי
  • משיכת משכורת מסודרת מהעסק פעם בחודש
  • הפקדה לפק"מ חודשי למקדמות מס הכנסה ומע"מ לפי ההכנסות בפועל במהלך החודש
  • גביית תשלום מראש מהלקוחות (תשלום מבוצע לפני האימון)
  • קביעת כללים לגבי איחורים וביטולים ללא התראה מוקדמת מספקת
  • רישום כל הוצאה במקום מסודר (אקסל, אפליקציה, מערכת החשבוניות)
  • יצירת חסכון קבוע להשקעה עתידית בעסק

קביעת נהלי עבודה (שזו ביטוי חביב לכללים  שאת מחליטה לעצמך 😊) תאפשר לך להתנהל באופן שוטף בלי להשקיע מחשבה בנושאים האלה, פשוט לעקוב אחרי הכללים.

  • אם קבעת שהתשלום הוא מראש, והלקוחה מסרבת לשלם מראש, אז היא לא הלקוחה המתאימה עבורך.
  • אם קבעת כלל שפעם בשבוע את סוכמת את ההכנסות שקיבלת השבוע, ומעבירה אחוז מסויים מזה לפק"מ מע"מ ופק"מ מס הכנסה – זה מה שאת עושה, ואז הכסף לא יתגלגל לך בחשבון.
  • אם קבעת שאת מפרידה את הכספים של הבית והעסק, אז יש הפרדה מוחלטת. את לא מעבירה כסף מהבית לעסק, רק כי ראית מוצר נהדר שאת ממש חייבת לרכוש עכשיו. את מעבירה משכורת בסכום קבוע בתאריך קבוע. את הסכום החודשי את קובעת לפי הרווח הממוצע בעסק ולפי תוכנית ההשקעות שלך (וכך תוכלי לרכוש את המוצר החדש הנהדר).

תכנון לו"ז שיווקי וכתיבת תכנים

תמיד רצית לעשות את השיווק שלך מסודר יותר? לחשוב מראש על נושאים, לתכנן פעילויות שיווקיות מותאמות לעונות השנה, לייצר בנק של תכנים, תמונות וסרטונים?

הנה. יש לך זמן. עשי זאת כעת. את מוזמנת להיעזר בקובץ התכנון הלו"ז השיווקי שלי.

תחשבי אילו אתגרים יש ללקוחות שלך בכל עונה, ותכנני את הנושאים לפוסטים בחודש המתאים. לאחר מכן כתבי את התכנים במרוכז, צלמי תמונות או סרטונים. את יכולה לתזמן כבר עכשיו או לשמור אותם בקובץ וורד במחשב (או בגוגל דוק) ולהשתמש בהם בזמן המתאים.

סיכום

אם יש לך עכשיו יותר זמן פנוי מבדרך כלל, נצלי אותו בצורה הטובה ביותר, כדי שגם בזמן סגר, גם בזמן שגרת קורונה, וגם בחיים שאחרי הקורונה – את והעסק שלך תהיו מוכנים יותר מתמיד.

נא לא לשלוח שאלות מקצועיות, לא אענה עליהן. 

בהצלחה מעומק הלב!
♥ מירה רוזנפלד

מאמרים קשורים:

נעים להכיר!

נעים מאוד, אני מירה רוזנפלד, יועצת עסקית וכלכלית לעצמאים. אני מלמדת חשיבה אסטרטגית לטווח ארוך, שיווק אותנטי ונעים באמצעות תוכן והבנה וניתוח של נתונים כלכליים, במטרה לעזור לעצמאים להגיע להישגים מצויינים ולממש את הפוטנציאל שלהם. אני מאמינה במצויינות ובדוגמה אישית ולכן את הדברים שאני מלמדת – אני גם עושה בעצמי.

אני משווקת באמצעות תכנים במגוון פלטפורמות (פייסבוק, בלוג, ניוזלטר ויוטיוב), מנהלת את הכסף שלי ותמיד חושבת קדימה, איך לעשות יותר, איך להצליח יותר ואיך לעזור יותר לקהילה שלי.

יש לי ניסיון של מעל עשר שנים בתחום הניהול הפיננסי, תכנון כלכלי ואסטרטגיות תמחור. אני בוגרת תואר ראשון בכלכלה וניהול מהטכניון בהצטיינות יתרה ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב בהתמחות שיווק ואסטרטגיה. בנוסף התמחיתי בייעוץ עסקי לעסקים קטנים, באימון אישי ובתכנון פיננסי אישי. עוד עליי

דילוג לתוכן