פרסום ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם: הסברים, מושגים והמלצות

פרסום ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם הוא כלי נהדר להגדלת החשיפה שלנו וליצירת מעורבות עם הקהל שלנו. האורגני אולי נחשב יותר שווה, אבל הפרסום הממומן תמיד יהיה לצידנו ובשליטתנו. בגישה שלי גם בעלי עסקים קטנים צריכים להיעזר בפרסום הממומן בשיווק שלהם, כדי לחזק את האורגני או כדי ליצור מיני-משפכים שיווקיים קצרים ומדוייקים עם הצעות מעולות לקהל היעד שלהם.

תוכן עניינים

מנהל המודעות - Ads Manager

יש שתי דרכים לפרסם בפייסבוק

  1. בוסט פוסט מתוך העמוד
  2. ניהול קמפיינים מסודרים מתוך האדס מנג'ר, שהיא דרך הפרסום המומלצת.

יתרונות האדס מנג'ר

היתרונות המשמעותיים ביותר בעיניי הם:

  • יצירת מודעות שלא מתוך העמוד (ושלא יופיעו בעמוד) – שליטה בכל מרכיבי המודעה (תמונה/וידאו, כותרת, טקסט, קישורים, כפתור הנעה לפעולה)
  • פרסום פוסט / מודעה לקהלים שונים או פרסום מודעות שונות לאותו הקהל במקביל ובדיקה מה עובד טוב יותר
  • הגדרת קהל טובה יותר – שמירת קהלים ויצירת קהל מותאם אישית
  • מבט-על של כל מהלך הפרסום שלנו, לא רק תוצאות מודעה בודדת, אלא תוצאות משותפות של כמה מודעות, של קבוצת המודעות או של הקמפיין.

האדס מנג'ר הוא ממשק שמאפשר ליצור מודעות, והוא בנוי מ-3 שכבות:

  1. רמת הקמפיין – בחירת המטרה של המודעות – צפיות בוידאו, מעורבות, המרות (רכישות).
  2. קבוצת מודעות (אד-סט) – בחירת הקהל, המיקום שבו תוצג המודעה (מובייל / דסקטופ, פייסבוק / אינסטגרם, פיד/בצד/סטורי) והתקציב.
  3. המודעות – בחירת הפוסט לפרסום או יצירת מודעה חדשה (טקסט, תמונה ו/או וידאו) ובחירת כפתור הנעה לפעולה.

הגדרת השמות לקמפיינים, קבוצות מודעות ומודעות

לאחר כמה חודשים או שנות פעילות, אנחנו יכולים להגיע למצב של עשרות ואפילו מאות מודעות, קבוצות מודעות וקמפיינים. הממשק של ה-Ads manager בנוי כך שיש טאבים נפרדים לקמפיין, לקבוצת המדעות ולמודעות. אפשר לבחור קמפיין או קבוצת מודעות ולראות רק את המודעות שקשורים אליהם. אפשר לבחור גם מס' קמפיינים ומס' אד-סטס ולראות את כל המודעות שקשורות אליהן. אבל אז כשמסתכלים על המודעות זה לא הכי נוח להבין איזו מודעה שייכת לאיזה אד-סט ולאיזה קמפיין – ולכן לי חשוב לתת שמות שעוזרים לי להבין מה אני רואה.

השיטה בה אני נותנת שמות למודעות שלי על מנת לארגן אותן בצורה טובה היא:

  • קמפיין – השם של הקמפיין יהיה לפי סוג הקמפיין (מעורבות, תנועה או וידאו) בתוספת השנה. אם זה קמפיין ספציפי וחד פעמי הוא גם יקבל תיאור שמאפיין אותו – למשל קמפיין וידאו וובינר קורונה. בד"כ שם הקמפיין יראה כך "קמפיין מעורבות" או "קמפיין תנועה לאתר".
  • קבוצת מודעות – השם של קבוצת המודעות תכלול את סוג הקמפיין (וידאו / תנועה / מעורבות) + קהל היעד ("מאמנות כושר קהל חדש" או "מעורבים בעמוד") + מיקום. התוצאה הסופית נראית כך "וידאו – מעורבות בפייסבוק ובאינסטגרם – פייסבוק").
  • המודעה – שם המודעה יכלול את השם של קבוצת המודעות ואת הנושא של המודעה, למשל "וידאו – קהל חדש מאמנות כושר – פייסבוק – פרסום ממומן".
 
נכון שיוצא שם ארוך מאוד, אבל כך, כשאני רוצה לשכפל מודעה ולהחליף את התוכן שלה, קל לי מאוד לבחור את המודעה הנכונה מתוך כל המודעות הקיימות בקמפיין.
זו השיטה שעובדת לי, אחרי שתעבדו עם מערכת הפרסום תוכלו ליצור לעצמכם שיטה שעובדת לכם בצורה הכי טובה ויעילה.

שכבה 1 - הקמפיין

המילה קמפיין – נבדיל בין ההגדרה של פייסבוק לקמפיין, להגדרה שלנו כמפרסמים לקמפיין. אני יכולה להחליט שאני עושה קמפיין למכירת חבילת ייעוץ שכולל שלוש מודעות וידאו ומודעת תמונה אחת שמפנה לאתר שלי.

מבחינתי כל המודעון שייכות לאותו קמפיין, אבל מבחינת פייסבוק, אצטרך להפעיל שני קמפיינים שונים, כי את מודעות הוידאו כדאי לייצר בתוך בקמפיין שמטרתו צפיות בוידאו, ואת מודעת התמונה שמפנה לאתר כדאי לייצר בתוך קמפיין תנועה שמטרתו הזרמת התנועה מפייסבוק לאתר.

אז נזכור – מבחינת פייסבוק קמפיין הוא המקום בו אנו בוחרים את המטרה של המודעות, ואילו מבחינתו קמפיין זה המהלך השיווקי הכולל.

סוגי קמפיינים עיקריים

  • מעורבות Engagement – סיכוי גבוה שיגלו מעורבות בפוסט (יקראו / יעשו לייק / יגיבו)
  • תנועה Traffic – סיכוי גבוה שיקליקו על הלינק
  • צפיות בוידאו Video – סיכוי גבוה שיצפו בוידאו
  • סוגים נוספים – חשיפה reach, מודעות messages, המרות conversions

את סוג הקמפיין נבחר לפי תוכן הפוסט והמטרה של המודעה. למודעת וידאו נבחר קמפיין צפויות בוידאו, למודעה עם לינק לאתר, נבחר בקמפיין תנועה, למודעת טקסט ותמונה עם ערך, נבחר בקמפיין מעורבות.

שכבה 2 - אד-סט (קבוצת מודעות)

בקבוצת המודעות אנו בוחרים 4 פרמטרים עיקריים:

  • תקציב כספי לאד-סט: תקציב יומי או תקציב כולל (המודעות ירוצו עד שינצלו את כל התקציב שהוגדר)
  • תזמון תאריכים ושעות: תאריך התחלה (חובה), תאריך סיום (אופציונלי), שעות – רק אם הגדרנו תקציב כולל לאד-סט.
  • מיקומים: היכן תוצג המודעה שלנו – בפייסבוק ו/או באינסטגרם, בפיד ו/או בסטורי, בדסקטופ ו/או במובייל.
  • קהלים: למי תוצג המודעה (מאפיינים דמוגרפיים ואישיותיים).

מיקומים

המיקומים העיקריים שעלינו לבחור הם:

  1. מוביייל ו/או דסקטופ
    – אפשר להפריד אד-סט לראות מי מהם נותן לנו תוצאה יותר טובה. יכול להיות שסוגים מסויימים של תכנים נעדיף לפרסם בדסקטופ ואחרים במובייל. מה שמנחה אותנו זה המצב בו נמצא הלקוח כשהוא גולל במובייל לעומת בדסקטופ.
  2. פייסבוק ו/או אינטסגרם
    – גם כאן נפריד בין האד-סט לפייסבוק לאד-סט לאינסטגרם.
    – בתוך כל אחד מהם ניתן לבחור מיקומים ספציפיים: פיד, סטורי, עמודה הימנית בפייסבוק בדסקטופ ועוד.

יש מיקומים נוספים וישנה אופציה לתת לפייסבוק לבחור באופן אוטומטי את המיקומים הטובים ביותר. באופצי הזו אנו לא בוחרים בעצמנו את המיקומים.

קהלים

הגדרת קהל היעד אליו תוצג המודעה נקראת טרגוט (מהמילה Target, מטרה). אנחנו מטרגטים אנשים עם מאפיינים מסויימים ושומרים אותם באדס מנג'ר שלנו לשימוש עתידי.

הגדרת הקהל יכולה להתבצע מראש בכלי Audience או ישירות תוך כדי יצירת האד-סט.

ישנם שלושה סוגי קהלים: קהל שמור, קהל מותאם אישית וקהל לוקאלייק.

קהל שמור Saved Audience

הגדרת קהל לפי מאפיינים דמוגרפיים ומאפיינים אישיים, למשל נשים בגילאי 30-50 מאזור עמק חפר שמתעניינות בכושר. אפשר לבחור תחומי עניין, תחביבים, מקצוע ועיסוק, מעבר דירה, עבודה חדשה, אזור מגורים, שפת דיבור, מגדר, מצב משפחתי (רווקים, בזוגיות, מאורסים, נשואים טריים, נשואים, הורים + אפשרות לבחור את גילאי הילדים), התנהגות קניה, השכלה, חודש יוום הולדת, ועוד.

אפשר להקליד נושאים וערכים בתיבת החיפוש ופייסבוק יציג את האפשרויות המתאימות או ללחוץ על Browse ולחפש במסודר בתוך הקטגוריות.

קהל שמור - בחירת מאפיינים

קהל מותאם אישית Custom Audience 

קהל שהביע בנו עניין – קרא את הפוסטים שלנו, (בפייסבוק ו/או באינסטגרם) עשה לנו לייק, צפה בוידאו שלנו, ביקר באתר שלנו (יש לכם אתר, כן?). אפשר לצבוע אנשים שביקרו בעמודים או קטגוריות ספציפיות באתר באמצעות הפיקסל של פייסבוק (אם אתם נתקלים במודעה למוצר שבדיוק הסתכלתם עליו בחנות אונליין – כך עושים את זה), אפשר להעלות ידנית את רשימת הלקוחות או המנויים לניוזלטר שלנו לפי מיילים או מספרי טלפון (אם אתם במיילצ'ימפ אפשר לעשות את זה אוטומטית). אפשר להגדיר סרטונים ספציפיים שהעלינו ולבנות קהל לפי מי שצפה בהם (25, 50, 75 או 95 אחוזי צפיה או 3,10 או 15 שניות).

קהל לוקאלייק 

קהל שדומה לאחד מהקהלים המותאמים אישית שלנו. פייסבוק מפעיל את הקסמים שלו ובונה קהל שדומה במאפיינו לקהל המותאם אישית (לפי בחירתנו) בנפח גדול יותר.

בפרסום אנחנו יכולים להחליט אם אנחנו פונים לקהל חדש שלא מכיר אותנו בכלל, או לקהל שכבר כן מכיר אותנו ולחזק את החשיפה והמעורבות שלו בתכנים שלנו.

שכבה 3 - המודעות

כעת נותר לנו ליצור את המודעות עצמן. יש לנו שתי אפשרויות ראשוניות:

  1. מודעה של פוסט קיים מתוך עמוד הפייסבוק או האינטסגרם שלנו. במקרה זה התגובות והלייקים שמתקבלים באורגני (בעמוד) ובמודעה הם משותפים ומוצגרים לכולם.
  2. יצירת מודעה חדשה – בחירת התמונה או הוידאו, הטקסט, הקישורים – ופרסומה. המודעה לא תוצג בעמוד בכלל (אם נרצה בכל זאת נוכל לפרסם אותה גם בעמוד). ביצירת מודעה חדשה נוכל לשלוט בכל רכיבי המודעה – מימדי התמונה או הוידאו, הטקסט, כותרת הלינק.

בשתי האפשרויות נוכל להוסיף כפתור הנעה לפעולה (למשל שליחת הודעה).

ניתוח התוצאות ושיפור המודעות

ניתוח הנתונים ושיפור הקמפיין והמודעות הוא תהליך מתמשך שיש לבצע בכל עת.

ניתוח תוצאות הפרסום הממומן

מדדים Metrics

יש בממשק של מנהל המודעות עשרות מדדים שניתן להוסיף לדוח הנתונים, חלקם ייעודיים לסוג מסוים שם מודעות (מדדים לצפיות בוידאו, מדדים לרכישות והמרות). את הדוח אפשר לפלטר לפי תקופה (כל הזמנים, היום, החודש וכו') – אז כדאי לשים לב שהתקופה מעודכנת.

 כמה מהמדדים החשובים שאני בוחנת הם:

  •  Impressions – כמה פעמים הופיעה המודעה (אם אדם ראה את המודעה פעמיים, במדד Impressions הוא יספר פעמיים).
  • Reach – לכמה אנשים הופיעה המודעה (אותו אדם שראה את המודעה פעמיים, במדד reach הוא יספר פעם אחת בלבד).
  • Frequency – כמה פעמים בממוצע הוצגה המודעה לאדם (impressions חלקי reach). מכירים את זה שאתם גוללים בפיד ופעם אחר פעם רואים את אותה המודעה? זו התדירות. ככל שאדם רואה את המודעה שלכם יותר פעמים, ה-frequency הכולל יהיה גבוה יותר.
  •  Amount Spent – סך העלות של המודעה. ברגע שנחלק את הכסף שעלתה המודעה בכל מדד אחר, נוכל לקבל מדד כספי. למשל אם נחלק את הכסף ב-reach, נקבל את עלות הצגת המודעה לכל אדם.
  • Unique Clicks All – מספר האנשים שהקליקו על רכיב כלשהו במודעה (כמו See more).
  • Unique CTR All – אחוז האנשים שהקליקו (מתוך ה-reach).
  • Cost per Unique Click All – עלות אדם שהקליק.
  • Results – מס' התוצאות שהשיגה המודעה, מבוסס על סוג הקמפיין, למשל בקמפיין תנועה התוצאה הרצויה היא הקלקה על הלניק או צפיה בדף הנחיתה.
  • Cost per Result – סך עלות המודעה חלקי סך התוצאות שהמודעה השיגה.
  • Result Rate – סך התוצאות חלקי הצפיות במודעה (impressions).
  • Unique LInk Clicks – כמות האנשים שהקליקו על הלינק.
  • Video Plays – כמות הפעמים שהוידאו התחיל להתנגן בפעם הראשונה (כלומר אם הגולש עצר את הוידאו ואז המשיך את הניגון, לא תהיה ספירה כפולה).
  • ThruPlays – צפיות של מעל 15 שניות.
  • Video Average Play Time – זמן הצפיה הממוצע בוידאו
  • Video Plays at 25% (וגם 50%, 75%, 95%, 100%) – כמות הצפיות שהיו מעל 25% מאורך הוידאו. אם הוידאו באורך 4 דקות, כמה צפיות היו בו של מעל דקה (25% מ-4 דקות). זה גם כולל צפיות שהגולש הקפיץ את הוידאו לנקודת הזמן הזו (אך לא צפה בפועל).

מה עושים עם כל המדדים היפים האלה?

מתחילים בלא להיבהל. זה המוני מספרים בגופן קטן וזה קרוב לוודאי מציף ומלחיץ. גם אני לפעמים מסתכלת על זה ורק רואה בליל של מספרים. זה בדיוק הזמן ללכת להביא את החתולה, לשים אותה על הברכיים וללטף אותה תוך כדי המעבר על דוחות הנתונים של פייסבוק. אם אין לכם חתול או חתולה: א. הפסד שלכם; ב. תכינו קפה.

פרודקטיביות בשיא! דוגמניות הבית: פנתרה למעלה, גיזמי למטה

שיפור המודעות וקמפייני הפרסום הממומן

אם יש לנו רק מודעה אחת, אין לנו כ"כ עם מה להשוות אותה. אבל ברגע שאנחנו מתחילים לצבור כמה וכמה מודעות – נוכל להשוות בינהן! אם מודעה מסויימת בולטת לטובה במדדים שלה (העלות למדד נמוכה יותר) ננתח מה היה בה שעבד כ"כ טוב. התמונה? הכותרת? הטקסט? ההנעה לפעולה? הנושא?

כך לאט לאט נוכל ללמוד טוב יותר את קהל היעד שלנו, ולהבין מה הוא מעדיף – תמונה או וידאו, תמונה שלנו או תמונת אוירה, וידאו שלנו מסבירים או וידאו שמדגים פעולה, טקסט קצר או טקסט ארוך.

אירועים והמרות

הפיקסל של פייסבוק הוא קוד HTML שמוטמע באתר או בדף הנחיתה וצובע את הגולשים באתר שלנו. לא נוכל לזהות את האנשים שגלשו באתר, אלא לראות אותם כמכלול ולייצר מהם קהל מותאם אישית. הפיקסל מתחיל לעבוד ברגע שמתאימים אותו באתר ואינו יכול לצבור מידע רטרואקטיבית, לפני שהוטמע באתר).

מעבר לצביעה הסטנדקטית של הגולשים באתר, ניתן לייצר אירועים שהפיקסל עוקב אחריהם – למשל צפיה ב-50% לפחות מתוכן הדף שלנו או הקלקה על כפתורים. כך נצבע קהל שביצע פעולות באתר כמו הרשמה לרשימת תפוצה, מילוי טופס יצירת קשר, הקלקה על כפתור וואטסאפ (ובחנויות – הוספה לעגלה, רכישה וכו').

הקהל הזה הוא קהל שהביע עניין גדול יותר בעסק שלנו מאשר הקהל שרק ביקר באתר. את האירועים האלו ניתן להוסיף לדוח הנתונים של המודעות שלנו.למשל אם פרסמנו מודעה לדף נחיתה לרכישת מוצר, נוכל לראות כמה מתוך מי שלחץ על הלינק למודעה גם רכש (או נרשם, השאיר פרטים, גלל עד סוף העמוד ועוד).

רימרקטינג Remarketing (וגם Retargeting)

רימרקטינג הוא פרסום חוזר לקהל שכבר ביצע פעולות או גילה מעורבות עם העסק שלנו.

אחרי שצבענו קהל באמצעות הפיקסל, נוכל ליצור מודעות חוזרות רק עבור הקהל הזה. מודעה למי שביקר באתר או בדף מסויים באתר, מודעה למי שהוסיף את המוצר לעגלה אך לא סיים את הרכישה או כל וריאציה אחרת שתביא תועלת לנו לקהל שלנו. הקהל הזה כבר הביע עניין בנו ובמוצר או בשירות שלנו, ואם נתזכר אותו שאנחנו קיימים או ניתן לו עידוד נוסף כמו תועלות נוספות, יש סיכוי גבוה יותר שהוא יבצע המרה.

בעלי עסקים רבים מציעים הנחה באמצעות רימרקטינג למי שהתעניין במוצר מסויים אך לא קנה (מודעה בפייסבוק ובאינטסגרם ולפעמים גם במייל עם קוד קופון). אני לא מחבבת את השיטה הזו. היא כנראה תעזור להגדיל את המכירות, אבל היא מענישה את הלקוחות הטובים – אלו שקנו מאיתנו ישר ולא חיכו או שכחו. אפילו אם הם לא יודעים שלקוחות אחרים קיבלו הנחה, בעיניי זה לא הוגן. אני רוצה לצ'פר את הלקוחות הטובים, לא להעניש אותם.

יכול להיות שהלקוח רצה לרכוש אך דעתו הוסחה, או שהוא לא הספיק והיה חייב ללכת לעשות משהו אחר, או שהוא לא היה סגור על עצמו עד הסוף. תזכורת שלנו, הוכחה חברתית ("המלצות"), או יתרונות ותועלות נוספים של המוצר – יעשו את העבודה גם ללא הנחה נוספת.

פרסום ממומן בפרקטיקה

אורגני לעומת ממומן

האם התפוצה האורגנית נפגעת כאשר מפרסמים בכסף?

יש בעלי מקצוע רבים שעוסקים בתחום השיווק שטוענים כי ברגע שמתחילים להשתמש בפרסום הממומן של פייסבוק, התפוצה האורגנית של הדף העסקי נפגעת. אין הצהרה רשמית של פייסבוק בנושא, זו תחושה וניתוח פעילות של בעלי העסקים עצמם.

העניין הוא שגם אם יש פגיעה (וכנראה יש פגיעה) – אז מה?

הפרסום הממומן הוא כלי שמאפשר לנו להגיע לקהל רחב מאוד של אנשים, שעונים למאפיינים של קהל היעד שלנו. אורגני נתפס כי יותר שווה (והוא גם בחינם), אבל צריך לשים בצד ענייני אגו וויראליות ולחשוב כבעלי עסקים. גם קוקה קולה מפרסמת בתשלום כמעט בכל מדיה אפשרית. מותגים גדולים ומוכרים מפרסמים באופן קבוע ושיטתי, אז בוודאי שגם אנחנו כבעלי עסקים קטנים יכולים לנצל את שיטת השיווק הזו עבור העסק שלנו.

רצוי לבדוק באופן קבוע שהחזר ההשקעה על הפרסום הממומן הוא חיובי, כלומר שאנחנו לא סתם זורקים כסף. אומנם חלק ממודעות הפרסום שלנו לא יהיו מודעות מכירה ובמקרה זה נתקשה למתוח קו ישר בין הפרסום להכנסות, אך חלק מהמודעות שלנו כן יהיו מודעות מכירה ואז נוכל לראות אם הפרסום אכן מגדיל את ההכנסות, יחד עם הגידול השוטף בקהילה ובמעורבות העוקבים שלנו (שבעקבות הפרסום הממומן גם נחשפים לפוסטים).

מתודת הפרסום

כדי להצליח בעסק ולמכור אנחנו צריכים קהילה גדולה, אנשים שעוקבים אחרי העסק והפעילות שלנו, מתחברים, מקבלים ערך לאורך זמן – וקונים. האידיאל הוא שהקהל הזה גם יעשה לנו לייק לעמוד או יעקוב אחרי פרופיל האינסטגרם, אבל זה לא חובה.

יש הרבה מאוד אנשים שקראו פוסטים שלנו, התחברו, אולי אפילו עשו לייק – אבל לא עשו לייק לדף. הם הביעו ענין ואנחנו יכולים להמשיך להציג להם את התוכן שלנו באמצעות הפרסום הממומן. קהל המעורבים בעמוד (פייסבוק או אינסטגרם) הוא קהל שמכיל את כל האנשים האלו והם לא בהכרח זהים לאנשים שעשו לנו לייק לעמוד.

לכן המטרה שלנו היא לפרסם גם לקהל המעורבים וגם לקהל העוקבים שלנו – כדי להמשיך לחשוף אותם לתוכן בעל הערך שלנו ולחבר אותם אלינו.

פרסום שוטף לחיזוק האורגני והגדלת הקהילה

בשיטה זו אנו מממנים את כל הפוסטים בעמוד שלנו לשני קהלים: (1) קהל המעורבים בעמוד (חיזוק האורגני) ו-(2) קהל חדש (ללא קהל המעורבים). כך באופן רציף אנו חושפים את התכנים שלנו גם למי שכבר הביע עניין בנו בעבר וגם לקהל חדש שעדיין לא מכיר אותנו. ברגע שמישהו מהקהל החדש יגלה מעורבות בתוכן שלנו, הוא יעבור אוטומטית מקהל מס' 2 לקהל מס' 1.

קמפיין ממוקד של משפך שיווקי קצר

בקמפיין זה אנו יוצרים מס' מודעות אשר אינן קיימות בעמוד ומפרסמים אותם עם מטרה ספציפית של מכירה, תנועה לאתר, הרשמה לוובינר וכו'. אם משתמשים במודעות וידאו, אפשר לייצר משפך כך שהסרטונים יוצגו רק למי שצפה בסרטון הקודם (למעט הסרטון הראשון כמובן).

  • סרטון מס' 1 יוצג לקהל היעד שלנו (קהל חדש או קהל מעורב, תלוי בקמפיין).
  • סרטון מס' 2 יוצג רק למי שצפה ב-50% מסרטון 1 (או 25%).
  • סרטון מס' 3 יוצג רק למי שצפה ב-25% מסרטון 2.
  • מודעה מס' 4 תוצג רק למי שצפה ב-25% מסרטון 3 ותכיל את ההנעה לפעולה. כך היא תוצג רק למי שהביע עניין רב בתוכן שלנו, ולא תוצג למי שאנחנו לא מעניינים אותו.

איך להתחיל?

יש הרבה מאוד בעלות ובעלי מקצוע שעוסקים בפרסום ממומן בפייסבוק, החל מהדרכה חד פעמית, דרך ניהול קמפיינים ופרסו הפוסטים שאת יוצרת ועד כתיבת הטקסטים, הכנת התמונות והפרסום שלהן.

הגישה שלי לגבי כמעט כל מה שקשור בעסק – אם יש זמן פנוי, כדאי ללמוד ולעשות לבד, לפחות בהתחלה, ולא להוציא החוצה. יש קורסים לפרסום ממומן, אפשר לקחת הדרכה חד פעמית לבניית קהלים אבל את השוטף – שביננו זה בדרך כלל זה לקחת את הפוסטים ולהפעיל עליהם פרסום – אפשר לעשות לבד.

כשאתם ניגשים להתחיל לעשות פרסום ממומן – החליטו מראש על תקציב התנסות נמוך, למדו לנתח את התוצאות – להבין מה עבד, מה לא עבד ומה כדאי לשפר.

אם אתם מפנים גולשים לאתר – חשוב מאוד לוודא שכל העניינים הטכניים מסודרים כמו שצריך לפני שמתחילים להוציא כספים על פרסום ממומן. שהפיקסל מותקן באתר כמו שצריך ומודד את כל מה שאתם רוצים למדוד, שגוגל אנליטיקס מחובר לאתר ושהגדרתם יעדים כך שתוכלו לראות את המשפכים המתקיימים בתוך האתר שלכם.

זה מבאס להביא תנועה לאתר בלי אפשרות להבין מה הגולשים עושים באתר, איפה הם נתקעים, אילו עמודים עובדים טוב ובלי האפשרות לעשות להם רימרקטינג באמצעות הפיקסל של פייסבוק.

נא לא לשלוח שאלות מקצועיות, לא אענה עליהן. 

בהצלחה מעומק הלב!
♥ מירה רוזנפלד

מאמרים קשורים:

נעים להכיר!

נעים מאוד, אני מירה רוזנפלד, יועצת עסקית וכלכלית לעצמאים. אני מלמדת חשיבה אסטרטגית לטווח ארוך, שיווק אותנטי ונעים באמצעות תוכן והבנה וניתוח של נתונים כלכליים, במטרה לעזור לעצמאים להגיע להישגים מצויינים ולממש את הפוטנציאל שלהם. אני מאמינה במצויינות ובדוגמה אישית ולכן את הדברים שאני מלמדת – אני גם עושה בעצמי.

אני משווקת באמצעות תכנים במגוון פלטפורמות (פייסבוק, בלוג, ניוזלטר ויוטיוב), מנהלת את הכסף שלי ותמיד חושבת קדימה, איך לעשות יותר, איך להצליח יותר ואיך לעזור יותר לקהילה שלי.

יש לי ניסיון של מעל עשר שנים בתחום הניהול הפיננסי, תכנון כלכלי ואסטרטגיות תמחור. אני בוגרת תואר ראשון בכלכלה וניהול מהטכניון בהצטיינות יתרה ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב בהתמחות שיווק ואסטרטגיה. בנוסף התמחיתי בייעוץ עסקי לעסקים קטנים, באימון אישי ובתכנון פיננסי אישי. עוד עליי

דילוג לתוכן