6 טיפים להצלת העסק בתקופת הקורונה – למאמנות כושר

טיפים ורעיונות להצלת העסק בתקופות הקורונה – במיוחד למאמנות כושר. אני מקווה שהם יעזרו לך בתקופה הקשה הזו – להמשיך לאמן, להשיג לקוחות חדשים, לשרוד, להצליח, להאמין שזה אפשרי. בהצלחה ♥

תוכן עניינים

1

לחשוב "איך כן" במקום "למה זה לא יעבוד"

קל להרגיש ייאוש מהמצב הזה. סגר שלא נגמר, אנשים חולים, כלכלה קורסת, ממשלה מנותקת. קל להתחפר בבור, לקחת הלוואות, לנצל חסכונות, לחכות שהרע הזה יעבור.

והרי במילא – אנשים בחל"ת, אין להם כסף, אין להם זמן, הם שונאים ספורט ולא מתאמנים, ועכשיו גם מגיע החורף שאפילו בזמן רגיל פחות מתאמנים בו, והתחרות מאוד קשה – אז ברור שאי אפשר להצליח, נכון?

אחד הציטוטים שאני אוהבת הוא "בין אם נחשוב שאנחנו יכולים ובין אם נחשוב שאנחנו נחשוב שאנחנו לא יכולים – צדקנו".

כי אם החלטנו שאי אפשר להצליח, לא נעשה שום פעולות שיגרמו להצלחה.  אבל אם אנחנו רוצים בכל זאת להצליח, לעבור את התקופה הזו בשלום, אנחנו צריכים להחליט על גישה של "איך כן", במקום "למה זה לא יעבוד".

  • אנשים בחל"ת ואין להם כסף: דווקא זה אומר שהם מקבלים אבטלה, יש להם זמן פנוי והם כנראה מוציאים פחות כסף. אז כסף יש. מה גם, שרוב השכירים ממשיכים לעבוד כמעט כרגיל, בטח כשמדובר במשרות עם הכנסה מעל הממוצע. אנחנו מסתכלים עלינו העצמאיים, ורואים כמה קשה לנו, לקולגות שלנו, לחברים שלנו – אבל זו טעות להשליך את המצב הזה על כולם.
  • אנשים לא מתאמנים או שונאים ספורט: זה בדיוק הזמן להזכיר להם כמה קל להפוך מבטטת כורסה לאדם בריא ושומר על כושר. כמה זה חשוב להם בדיוק עכשיו, כמה זה יתן להם אנרגיה, ירענן את היום שלהם, וישמור עליהם לטווח ארוך. הם לא צריכים להתאמן פעמיים ביום, כל יום. הרי מספיק שיתאמנו פעמיים בשבוע אימון של שעה כדי לעשות מהפך בחייהם, הם רק לא יודעים את זה.

וכך, על כל סיבה של "למה לא" – נחשוב "איך כן", איך להפוך את זה למשהו חיובי, ליתרון, או שנסתכל על סיבות אחרות של איך ולמה כן.

2

לצמצם הוצאות!

7:30 בבוקר, ה-2 לחודש, את מוציאה 12 שקלים במזומן מהארנק שלך, זורקת לפח עם שאריות ארוחת הבוקר, סוגרת את השקית ויורדת להוריד את הזבל.

לא סביר שזה משהו שתעשי, נכון?

יש שתי גישות ליועצים כלכליים – גישה אחת אומרת נטפל בהוצאות הכבדות (כמו שכירות) ולא ניגע בהוצאות הקטנות, כי הן קטנות והתרומה שלהן שולית. הגישה השניה, וזו הגישה בה אני מאמינה, היא שכל שקל נחשב וחשוב. אז מה אם לעבור תוכנית סלולר יחסוך רק 12 שקלים בחודש, אלו 12 שקלים שסתם נזרקים לפח. למה לזרוק אותם?

אני מציעה לחסוך גם את ה-12 שקלים האלו, של ההוצאות הקטנות, 12 שקלים, ועוד 30 שקלים, ועוד 8 שקלים ועוד ועוד ועוד שביחד נצברות למאות שקלים כל חודש, וגם לעבוד על ההוצאות הגדולות.

מעקב הוצאות הוא תמיד קריטי וחשוב, אבל עכשיו פי כמה וכמה. עלינו לדעת על מה אנחנו מוציאים כסף ואם ההכנסה שלנו נפגעה – לצמצם למינימום את ההוצאות שלנו, ככל שניתן. הוצאות שאינן חיוניות בבית וגם בעסק אפשר להקפיא או לבטל.

בנוסף אפשר לבדוק אם כדאי להקטין מקדמות למס הכנסה (אם הרווח בעסק נפגע, עדיף להתייעץ עם רואה החשבון, כי לשלם מעט מדי מס הכנסה כרוך בתשלום ריבית די גבוהה), וכמובן לבצע גביה מלקוחות שטרם שילמו.

אקסל הוצאות לעסק במתנה!

מעקב הוצאות אפשר לבצא באמצעות אפליקציות או אקסל, בלחיצה על האייקון של המתנה תועברי להורדת האקסל שלי.

3

התאמת האימונים לאונליין

אנחנו לא יודעים מתי יגמר הסגר הנוכחי או מתי יתחיל הסגר הבא. לכן עד שהקורונה הזו תהיה מאחורינו, אנחנו צריכים להיות ערוכים להציע שירות בכל מצב. זה אומר גם אימונים אונליין, עם הציוד שיש או אין למתאמנת בבית, בין אם מדובר באימון אישי ובין אם מדובר באימון קבוצה.

את האימון עצמו צריך להתאים למציאות בשטח, ליכולות של המתאמנות, להבין מה עובד יותר ומה פחות, מה יותר מלהיב אותן ומה פחות. במקביל, אני בעד שקיפות – כלומר לשקף ללקוחות את היתרונות של המשך אימונים אונליין, לצד החסרונות שלהן.

אני מכירה נשים שגילו את עולם הפילאטיס / יוגה מהסלון – ועפות על זה. ועבורן זה הרבה יותר נוח, נגיש ופרקטי.

בניגוד אליהן, בעיניי אימונים אונליין הם לא אותו הדבר כמו אימונים פרונטליים, ובוודאי לא טובים או נוחים יותר, ולא הייתי רוצה שיציגו לי אותם ככאלו. אני נהנית מהם פחות, אני מתאמצת בהם פחות, התועלת שלהם נמוכה יותר והייתי מצפה לשלם מחיר נמוך יותר.

כאן באה האמת המקצועית שלך – אם את חושבת שהערך הוא אותו ערך, זה ממש בסדר להשאיר את המחיר הרגיל שלך, כשאת משקפת את האמת המקצועית שלך ללקוחות. את גם יכולה להשאיר את המחיר ולהוסיף ערך לשירות שאת מציעה – ליווי בוואטסאפ, הרצאה שבועית מחזקת לכל הלקוחות שלך, אימון אחד חינם בחודש או מה שנראה לך נכון ואת מעוניינת לתת.

את גם יכולה לבנות תוכנית אימונים אונליין שכוללת גם ליווי תזונתי או ליווי מנטלי.

מה שלא תעשי – תחשבי על טובת הלקוחות שלך קודם כל, איזה שירות יתן להם הכי הרבה ערך בתקופה הזו, מה הן הכי צריכות, תתמחרי בהתאם – ותציעי להן.

4

לחזק את החזק

ביום-יום הרגיל (אי שם לפני יותר מחצי שנה) אנחנו עושים פעולות רבות על מנת לקדם את העסק שלנו – עושים נסיונות, מפזרים את משאבי הזמן והאנרגיה שלנו לכיוונים שונים כדי לראות מה יצליח.

אבל היום – קודם כל, כדאי שנחזק את החזק. נזהה מה בשיווק שלנו עובד טוב, אילו ערוצי שיווק מביאים לנו הכי הרבה לקוחות (לא לייקים) ונתמקד קודם כל בהם. את הזמן והאנרגיה שלנו נקדיש קודם כל שם. אם ישאר לנו כוח, אז אפשר גם לפעול בערוצים האחרים.

גם מבחינת המוצרים שאנחנו מציעים – נציע שירותים שקל לנו למכור, והקהל שלנו אוהב לקנות. אפשר להציע מוצרים חדשים (ראי הסעיף הקודם על אדפטציות), אבל נבסס אותם על מה שעובד טוב.

בשביל לדעת מה עובד טוב – איזה מוצר יותר קל לנו למכור (כלומר עולה לנו פחות כסף, זמן ו/או אנרגיה לגייס לקוח חדש), איזה ערוצי שיווק מביאים הכי הרבה לקוחות – אנחנו צריכים נתונים.

אנחנו צריכים לשאול את המתעניינת מאיפה היא הגיעה אלינו, איך שמעה עלינו, מה גרם לה לפנות דווקא עכשיו – ולרשום את התשובות שלה בצורה מסודרת. לתעד את הפניות. לראות אם הן מגיעות יותר מהפייסבוק, מהאינסטגרם, מהניוזלטר או מהבלוג. אם יש לנו רק אינסטגרם (עניין שמאפיין די הרבה מאמנות כושר) – נשאל מה גרם לה לפנות – איזה פוסט נגע בה ממש עכשיו. אם הפניה היתה בצורה של הודעה לסטורי, נדע זאת גם בלי לשאול אותה – ונתעד אצלנו.

כך שיחה אחרי שיחה, הודעה אחר הודעה, נשים לב איזה ערוץ מביא לנו יותר פניות, ואילו פוסטים מביאים לנו יותר לקוחות – ונחזק את החזק. נחזק את מה שעובד.

5

להתאים את התכנים לאנשים

מעבר לאדפטציה באימונים ובחיזוק החזק – נרצה גם להתאים את התוכן שאנו כותבים לתקופה הזו. גם מי שממשיך לעבוד חווה שינויים (ועל אחת כמה וכמה מי שלא ממשיך לעבוד כרגיל). בין אם זה ההסתגלות לעבודה מהבית (או "עבודה" מהבית), חוסר מסגרת לילדים, מפגשים חברתיים שהופסקו, תחביבים ישנים שהוזנחו או חדשים שהתעוררו, ומה לא.

הרבה מאוד דברים שונים עכשיו. חלקם קשים יותר, חלקם נחמדים יותר.

לכן ייתכן והצרכים של הלקוחות והעוקבים שלנו השתנו ("ייתכן ו" היא דרך נקיה שלא לוקחת אחריות להגיד – שכן, הם השתנו!). אם פעם לא היה להם זמן להתאמן, והדגש בשיווק היה על התועלות באימון ויצירת סדרי עדיפויות, אולי עכשיו הם לא מתאמנים כי הם עייפים מהתעסקות עם הילדים כל היום, או שהם בחרדות שגורמות להם להשתבלל ולא לצאת מהמיטה, או כל סיבה אחרת.

עלינו להבין מה מונע מהם להתאמן היום ולכתוב להם, לשכנע אותם, להסביר להם – שכן, אפשר אחרת; שכן, הם יכולים להתעלות על עצמם ולהתאמן כמו פעם; ושכן, איתך זה יהיה הרבה יותר קל. אפשר לעשות אתגר של תרגיל אחד ביום, ממש בקטנה, רק 10 שניות, העיקר להרגיל אותם שבשעה מסויימת הם קמים ומבצעים את התרגיל. משהו שלא דורש מהם מאמץ, כי הרי החסם העיקרי הוא לא פיזי, הוא מנטלי. ולאט לאט להגביר את האתגר, להגביר את התמיכה שלך ואת הצורך שלהם בך. 

זו רק דוגמה, יש עוד אלף דרכים אחרות להתחבר ללקוחות ולגעת במה שמפריע להם היום, לדבר בדיוק על מה שחוסם אותם, ולעזור להם.

6

לא להתבייש לבקש עזרה

אנחנו לא אוהבים לבקש עזרה, זה גורם לנו להרגיש חלשים או נואשים. אבל הצד השני הוא – שאנחנו אוהבים לתת עזרה כשאנחנו יכולים. כשסטודיו הכושר שלי ביקש לא לבטל מנויים, לא ביטלתי (אבל כן הקפאתי, כי אימוני אונליין הם לא בשבילי, בטח לא במחיר מלא). אחרי חודש ללא אימונים, כשכנראה חדרי הכושר ימשיכו להיות סגורים לעוד חודש לפחות, ואני מתלבטת שוב אם בכל זאת לבטל, אני לא חושבת רק על עצמי, אני חושבת גם עליו.

בקשה לעזרה לא צריכה לבוא ממקום חלש. הרי השירות שלך עוזר ללקוחות שלך, זה win-win. כל מה שאת עושה, זה לבקש ממנה להמשיך את המצב הזה שבו גם היא וגם את מרוויחות. זה לא צריך להיות הודעה אשית של תחינה לעזרה. ממש לא. זה יכול להיות פוסט של העלאת המצב שלך כעצמאית למודעות שלה. יכול להיות שהיא שכירה ואין לה מושג כמה המצב של עסקי הכושר קשה. 

תכתבי על הדרך שלך, למה בחרת במקצוע שלך, מה את אוהבת בו, כמה תשוקה יש לך אליו, כמה את רוצה להמשיך, וכמה את זקוקה לתמיכה של הלקוחות שלך, במיוחד עכשיו, כדי להמשיך לעשות את מה שאת אוהבת, כדי לשמור על העסק שלך, שהקמת בשתי ידייך.

סיכום

יש פעולות שאנחנו יכולים לעשות כדי להציל את העסק, גם עכשיו. גם בשגרת קורונה וגם בסגר מחמיר והדוק. יש לנו מה לעשות, עלינו להאמין ביכולת שלנו להצליח ולבחור בגישה של "איך כן". להמשיך לשווק, להמשיך להיות בקשר עם הקהילה, לשאול מה הם צריכים, ולהציע להם.

אני מקווה שנתתי לך כאן כמה רעיונות וחיזוקים 🙂

נא לא לשלוח שאלות מקצועיות, לא אענה עליהן. 

נעים להכיר!

נעים מאוד, אני מירה רוזנפלד, יועצת עסקית וכלכלית לעצמאים. אני מלמדת חשיבה אסטרטגית לטווח ארוך, שיווק אותנטי ונעים באמצעות תוכן והבנה וניתוח של נתונים כלכליים, במטרה לעזור לעצמאים להגיע להישגים מצויינים ולממש את הפוטנציאל שלהם. אני מאמינה במצויינות ובדוגמה אישית ולכן את הדברים שאני מלמדת – אני גם עושה בעצמי.

אני משווקת באמצעות תכנים במגוון פלטפורמות (פייסבוק, בלוג, ניוזלטר ויוטיוב), מנהלת את הכסף שלי ותמיד חושבת קדימה, איך לעשות יותר, איך להצליח יותר ואיך לעזור יותר לקהילה שלי.

יש לי ניסיון של מעל עשר שנים בתחום הניהול הפיננסי, תכנון כלכלי ואסטרטגיות תמחור. אני בוגרת תואר ראשון בכלכלה וניהול מהטכניון בהצטיינות יתרה ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב בהתמחות שיווק ואסטרטגיה. בנוסף התמחיתי בייעוץ עסקי לעסקים קטנים, באימון אישי ובתכנון פיננסי אישי. עוד עליי

דילוג לתוכן