יצירת מערכת תמיכה ועידוד לעצמאים

אין לנו מנהל שיביע הערכה על העבודה שלנו, שיתן לנו בונוס כי סיימנו פרויקט ממש גדול בהצלחה או שיעשה לנו שיחת מוטיבציה אם משהו שניסינו לא הצליח.

אנחנו צריכים לייצר לעצמנו את מערכת התמיכה הזו – מערכת של פרגון ועידוד לזמנים טובים והישגים יוצאים מן הכלל, לזמנים רעים שבהם אנחנו מרגישים חסרי אנרגיה וכישלון וגם לזמנים שהם ככה-ככה וסתם בסדר.

זה נושא שעולה הרבה עם הלקוחות שלי. הן מציינות איזושהי הצלחה מסחררת ועוברות מהר הלאה – ואני מתעקשת שהן יחגגו. הן מרגישות "מתחזות" ואני אומרת להן לחזור לפידבקים שהן קיבלו מלקוחות, לחזור לרגעים החיוביים של ההצלחות. וזה עובד.

אז הנה כמה ההצעות כדי ליצור מערכת תמיכה לנו העצמאים:

תיקיית פידבקים

צילומי מסך של מיילים, הודעות או פתקים שקיבלנו מלקוחות או מעוקבים שמודים לנו ומפרגנים לנו. היש משהו כיף מזה? טוב לימים בהם אנחנו לא בטוחים בערך שלנו וצריכים חיזוק.

חגיגת הצלחות קטנות (או גדולות)

רגע של נחת במרפסת, כוס יין בערב, שיעור ריקוד, מתנה קטנה. משהו שלא היינו עושים בד"כ, כל אחת והחגיגה שלה. טוב לתת מקום ומשקל להצלחות שלנו, להיות גאים בעצמנו, ולא סתם לעבור הלאה.

מחברת חוויות חיוביות

אנחנו רוצים להזכיר לעצמנו חוויות חיוביות, לרשום אותן באופן כזה שהן ממש יהיו מוחשיות כשנקרא אותן. למשל שיחת טלפון שחששנו ממנה והיתה ממש מוצלחת – איפה הייתי, מה לבשתי, כמה זמן היתה השיחה, איך הרגשתי בהתחלה, איך הקרח נשבר, על מה צחקנו, מה הצעתי, איך הגיב הצד השני, איך הרגשתי בסוף השיחה. פגישת עבודה מוצלחת עם לקוחה או וובינר / לייב שערכנו והיה מעולה.

לפנק את עצמנו מטעם העבודה

בונוס שנתי, מתנה ליומולדת, יום כיף, תקציב בעסק לדברים קטנים. אם יש משנו נחמד בלהיות שכירה – אלו הדברים הקטנים האלה, אז כדאי שגם אנחנו נייצר אותם לעצמנו, באופן שוטף. מקום העבודה צריך לדאוג לרווחת העובדים, ובמקרה שלנו – מקום העבודה זה העסק, והעובדים אלו אנחנו. נחמד וכיף שיש למה לצפות 😊

מחברת "מה כן הספקתי"

אנחנו עצמאים, תמיד יהיו לנו הרבה יותר משימות ופרויקטים ממה שנצליח לעשות בפועל. תמיד יש ברקע את התחושה הזו של "לא הספקתי", כל היום אנחנו מסתובבים איתה וזה לא ממש תורם לנו. במחברת "מה כן הספקתי" נרשום כל יום את הדברים שכן עשינו והספקנו, כדי שנראה שבפועל – אנחנו עושים ומספיקים די הרבה (גם אם לא את הכול).

תמיכה מעצמאיות אחרות

באדי (buddy) או קבוצות עצמאיות שמקיימות פגישה קבועה מדי שבוע / שבועיים / חודש. בפגישה אפשר להתייעץ, לקטר, להשוויץ, להתגאות, להתבכיין. הכול הולך 😊

תמיכה מבן הזוג

להסביר מה חשוב לנו. אנחנו לא יכולים לצפות מבן הזוג לנחש מה יכול להרים ולעודד אותנו, אז נסביר, כי זה שונה אצל כל אחת. זה יכול להיות הבעת הערכה אמיתית על דברים קטנים, לאפשר שקט ולא להפריע בשעות העבודה (במיוחד כשאנחנו עובדים מהבית), להקשיב לדילמות שלנו בלי להציע פיתרון. כל אחד ומה שהוא צריך.

תמצאו את הכלי שיעבוד עבורכם הכי טוב, ויעזור לכם להרגיש טוב יותר בעסק.

נא לא לשלוח שאלות מקצועיות, לא אענה עליהן. 

בהצלחה מעומק הלב!
♥ מירה רוזנפלד

מאמרים קשורים:

נעים להכיר!

נעים מאוד, אני מירה רוזנפלד, יועצת עסקית וכלכלית לעצמאים. אני מלמדת חשיבה אסטרטגית לטווח ארוך, שיווק אותנטי ונעים באמצעות תוכן והבנה וניתוח של נתונים כלכליים, במטרה לעזור לעצמאים להגיע להישגים מצויינים ולממש את הפוטנציאל שלהם. אני מאמינה במצויינות ובדוגמה אישית ולכן את הדברים שאני מלמדת – אני גם עושה בעצמי.

אני משווקת באמצעות תכנים במגוון פלטפורמות (פייסבוק, בלוג, ניוזלטר ויוטיוב), מנהלת את הכסף שלי ותמיד חושבת קדימה, איך לעשות יותר, איך להצליח יותר ואיך לעזור יותר לקהילה שלי.

יש לי ניסיון של מעל עשר שנים בתחום הניהול הפיננסי, תכנון כלכלי ואסטרטגיות תמחור. אני בוגרת תואר ראשון בכלכלה וניהול מהטכניון בהצטיינות יתרה ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב בהתמחות שיווק ואסטרטגיה. בנוסף התמחיתי בייעוץ עסקי לעסקים קטנים, באימון אישי ובתכנון פיננסי אישי. עוד עליי

דילוג לתוכן